Show simple item record

Selfevaluation of pupils during transition between 1st and 2nd primary school level
dc.contributor.advisorKolář, Zdeněk
dc.creatorDvořáková, Dita
dc.date.accessioned2017-05-16T22:37:39Z
dc.date.available2017-05-16T22:37:39Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58824
dc.description.abstractTématem diplomové práce je ,,Sebehodnocení žáků při přestupu z 1. na 2.stupeň základní školy (a spolupráce učitelů při stanovení kritérií sebehodnocení)". Práce je koncipována jako teoreticko - empirická. Cílem teoretické části diplomové práce je vymezení základních pojmů sebehodnocení žáků a spolupráce učitelů při vytváření hodnotících kritérií s oporou o didaktickou a psychologickou literaturu. Cílem empirické části diplomové práce je zmapování využívání sebehodnocení žáků při přechodu z prvního na druhý stupeň základní školy. Empirická sonda byla prováděna v průběhu dvou let u žáků 5.ročníku a následně u stejných žáků o rok později v 6.ročníku. Metodou empirické sondy bylo hlavně pozorování vyučování, které bylo doplněno rozhovory s žáky, učiteli a ředitelkou školy. Bylo zjištěno, že na prvním stupni základní školy se věnuje velká pozornost sebehodnocení a je využíváno téměř ve všech aktivitách žáka. Na druhém stupni základní školy využívají sebehodnocení jen někteří učitelé, většinou nedochází k návaznosti na první stupeň. Učitelé druhého stupně nespolupracují na tvorbě společných kritériích hodnocení, přestože vedení školy se o to snaží. Diplomová práce je doplněna praktickými ukázkami hodnotících listů z dané školy.cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of my graduation final thesis is "Pupils self-evaluation during the children transfer from 1. to 2. level of a primary school (and teachers help with determining self-evaluation criteria). The thesis is composed as theoretical - empirical work. The mail goal of the theoretical part of my final thesis is to define main terms of pupils self-evaluation during the evaluating criteria formation and teachers help with determining self-evaluation criteria using didactical and psychological literature. The main goal of the empirical part of my final thesis is to map the occurrence of self- evaluation of pupils during their transfer from 1. to 2. level of the primary school. The empirical study was carried out during two years. It was focused on 5th grade pupils and subsequently their situation one year after- in 6th grade. The basic method was observation of educational process and the observation was completed by dialogues with teachers, pupils and the school director. The result is, that the self-evaluation at the first level of primary school is strongly taken into account and is used during almost all pupils activities. The situation on the second level of the primary school is different, the self-evaluation is only used by several teachers and there is no continuity between these two levels...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsebehodnocení žákůcs_CZ
dc.subjecttýmová spolupráce učitelůcs_CZ
dc.subjectkritéria a indikátory hodnocenícs_CZ
dc.subjectformy sebehodnocenícs_CZ
dc.subjectpřechod z 1. na 2. stupeňcs_CZ
dc.subjectSelfevaluation of pupilsen_US
dc.subjecttransition between 1st and 2nd primary school levelen_US
dc.subjectcooperation with teachersen_US
dc.subjectevaluation criteriaen_US
dc.titleSebehodnocení žáků při přestupu z 1. na 2. stupeň základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-30
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114567
dc.title.translatedSelfevaluation of pupils during transition between 1st and 2nd primary school levelen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001557838
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je ,,Sebehodnocení žáků při přestupu z 1. na 2.stupeň základní školy (a spolupráce učitelů při stanovení kritérií sebehodnocení)". Práce je koncipována jako teoreticko - empirická. Cílem teoretické části diplomové práce je vymezení základních pojmů sebehodnocení žáků a spolupráce učitelů při vytváření hodnotících kritérií s oporou o didaktickou a psychologickou literaturu. Cílem empirické části diplomové práce je zmapování využívání sebehodnocení žáků při přechodu z prvního na druhý stupeň základní školy. Empirická sonda byla prováděna v průběhu dvou let u žáků 5.ročníku a následně u stejných žáků o rok později v 6.ročníku. Metodou empirické sondy bylo hlavně pozorování vyučování, které bylo doplněno rozhovory s žáky, učiteli a ředitelkou školy. Bylo zjištěno, že na prvním stupni základní školy se věnuje velká pozornost sebehodnocení a je využíváno téměř ve všech aktivitách žáka. Na druhém stupni základní školy využívají sebehodnocení jen někteří učitelé, většinou nedochází k návaznosti na první stupeň. Učitelé druhého stupně nespolupracují na tvorbě společných kritériích hodnocení, přestože vedení školy se o to snaží. Diplomová práce je doplněna praktickými ukázkami hodnotících listů z dané školy.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of my graduation final thesis is "Pupils self-evaluation during the children transfer from 1. to 2. level of a primary school (and teachers help with determining self-evaluation criteria). The thesis is composed as theoretical - empirical work. The mail goal of the theoretical part of my final thesis is to define main terms of pupils self-evaluation during the evaluating criteria formation and teachers help with determining self-evaluation criteria using didactical and psychological literature. The main goal of the empirical part of my final thesis is to map the occurrence of self- evaluation of pupils during their transfer from 1. to 2. level of the primary school. The empirical study was carried out during two years. It was focused on 5th grade pupils and subsequently their situation one year after- in 6th grade. The basic method was observation of educational process and the observation was completed by dialogues with teachers, pupils and the school director. The result is, that the self-evaluation at the first level of primary school is strongly taken into account and is used during almost all pupils activities. The situation on the second level of the primary school is different, the self-evaluation is only used by several teachers and there is no continuity between these two levels...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015578380106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV