dc.contributor.advisor | Preiss, Marek | |
dc.creator | Horák, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T22:13:32Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T22:13:32Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/58754 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá možným vztahem mezi mírou a způsoby akademického podvádění a pracovní etikou. V prvním oddíle teoretické části je shrnut dosavadní výzkum týkající se vzájemného vztahu porušování pravidel ve školním a pracovním kontextu a možností predikce aspektů pracovní etiky na základě znalosti o míře akademického podvádění daného jedince. Druhý oddíl teoretické části je popisem a diskuzí výzkumů, které se zabývaly faktory ovlivňujícími jak podvádění ve školním kontextu, tak aspekty pracovní etiky. Na základě identifikace těchto faktorů jsou v empirické části analyzována data, získaná dotazníkovým šetřením ve vysokoškolském a středoškolském prostředí. Byl zjištěn významný rozdíl v míře podvádění ve středoškolském a vysokoškolském kontextu, který je v rozporu s předchozími výzkumy. Vztah studentů k vlastním známkám a do jisté míry pohlaví, se ukázaly jako významné vlivy na míru podvádění. Výsledky analýzy přímého vztahu akademického podvádění a pracovní etiky jsou smíšené a naznačují větší, než předpokládanou komplexnost tohoto vztahu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is concerned with possible relationship between the rate and kinds of academic dishonesty and work ethics. In the first segment of the theoretical section of the thesis, the extent of present research concerned with the reciprocal relationship of breaking of the rules in the context of school and work and the possibility of predicting aspects of work ethics on the basis of having knowledge about the rate of academic dishonesty of a given individual, is summarized. The second theoretical segment is a descripitiona and discussion of research of factors which affect both dishonesty in the school context and aspects of work ethics. On the basis of identification of these factors are in the empirical section analysed data, which were acquired through surveying of university level and high school students. Significant difference betwen the rates of dishonesty in high school and university level context, which is contradictory to some of the previous research literature.Relationship of the students to their grades and to some extent, gender, were shown to be significant influence on rate of academic dishonesty. The analysis of the direczt relationship between academic dishonesty and work ethics has yielded mixed results, suggesting, that the relationship si more complex than previously suspected | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | akademické podvádění | cs_CZ |
dc.subject | pracovní etika | cs_CZ |
dc.subject | morálka | cs_CZ |
dc.subject | seberegulace | cs_CZ |
dc.subject | prokrastinace | cs_CZ |
dc.subject | academic dishonesty | en_US |
dc.subject | work ethics | en_US |
dc.subject | morality | en_US |
dc.subject | self - regulation | en_US |
dc.subject | procrastination | en_US |
dc.title | Akademické podvádění a jeho vztah k pracovní etice | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-21 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 121906 | |
dc.title.translated | Academic dishonesty and its relationship to work ethics | en_US |
dc.contributor.referee | Krámský, David | |
dc.identifier.aleph | 001603145 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá možným vztahem mezi mírou a způsoby akademického podvádění a pracovní etikou. V prvním oddíle teoretické části je shrnut dosavadní výzkum týkající se vzájemného vztahu porušování pravidel ve školním a pracovním kontextu a možností predikce aspektů pracovní etiky na základě znalosti o míře akademického podvádění daného jedince. Druhý oddíl teoretické části je popisem a diskuzí výzkumů, které se zabývaly faktory ovlivňujícími jak podvádění ve školním kontextu, tak aspekty pracovní etiky. Na základě identifikace těchto faktorů jsou v empirické části analyzována data, získaná dotazníkovým šetřením ve vysokoškolském a středoškolském prostředí. Byl zjištěn významný rozdíl v míře podvádění ve středoškolském a vysokoškolském kontextu, který je v rozporu s předchozími výzkumy. Vztah studentů k vlastním známkám a do jisté míry pohlaví, se ukázaly jako významné vlivy na míru podvádění. Výsledky analýzy přímého vztahu akademického podvádění a pracovní etiky jsou smíšené a naznačují větší, než předpokládanou komplexnost tohoto vztahu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is concerned with possible relationship between the rate and kinds of academic dishonesty and work ethics. In the first segment of the theoretical section of the thesis, the extent of present research concerned with the reciprocal relationship of breaking of the rules in the context of school and work and the possibility of predicting aspects of work ethics on the basis of having knowledge about the rate of academic dishonesty of a given individual, is summarized. The second theoretical segment is a descripitiona and discussion of research of factors which affect both dishonesty in the school context and aspects of work ethics. On the basis of identification of these factors are in the empirical section analysed data, which were acquired through surveying of university level and high school students. Significant difference betwen the rates of dishonesty in high school and university level context, which is contradictory to some of the previous research literature.Relationship of the students to their grades and to some extent, gender, were shown to be significant influence on rate of academic dishonesty. The analysis of the direczt relationship between academic dishonesty and work ethics has yielded mixed results, suggesting, that the relationship si more complex than previously suspected | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016031450106986 | |