Zobrazit minimální záznam

Tomboy - the identity of a young school girl with non-feminine features
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorBrožová, Martina
dc.date.accessioned2017-05-16T22:05:37Z
dc.date.available2017-05-16T22:05:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58732
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá vývojem identity dívky s nefemininními rysy na 1. stupni ZŠ. Snažím se vnést vhled do jejího sebepojetí, nalézt odpověď na otázky, v čem spočívá její odlišnost, jak prožívá své postavení v rodině a školním kolektivu. Také se snažím postihnout sociální kontext jejího nejbližšího prostředí. Zabývám se tím, jaká je její pozice v rodině a ve školní třídě, jaká je dominující představa femininity a maskulinity v dané třídě, zda se může stát terčem homofobie z důvodu její odlišnosti a jak k ní přistupuje třídní učitel. Z výzkumu jsem zjistila, že ve školní třídě, do které dívka dochází, hraje významnou roli gender a dívka s nedostatečnými projevy femininity je pro nedodržování genderové role vyčleňována. Hodnocení vrstevníků je ovlivněno celospolečenskými normami femininity a také třídními. Třídní normy nejsou v souladu s pojetím jejího rodinného zázemí, kde převládá výrazné nadhodnocování maskulinity nad femininitou a projevy maskulinity jsou oceňovány a posilovány vzory, ke kterým se vztahuje. Práce je rozdělena na empirickou a teoretickou část. Teoretická část je představena v rámci diskuze, kde porovnávám poznatky z dostupné literatury s mými poznatky z výzkumu. Obecně by se dalo říci, že teoretické zázemí obsahuje poznatky z úvodu problematiky genderu, dále se zabývám...cs_CZ
dc.description.abstractMy bachelor's thesis deals with development of the identity of a young school girl with non- feminine features. I am trying to bring insight into her self-perception, to understand questions like what are her differences, how she feels about her position in the family and among school friends, what are her role models and whether she wants to get rid of her differences or whether they are desirable. I am also trying to look into the social context of her closest environment and her classroom, what is dominant idea of femininity and masculinity in that class, whether she can be the target of homophobia due to her being different and what is her teacher's attitude towards her. I found that in the girl's class, gender plays an important part. The girl with insufficient femininity is being excluded. Assessment of femininity by her peers is a subject to common social and class norms. Class norms do not follow her family background, where there is distinctive overemphasis on masculinity compared to femininity. Expressions of masculinity are valued and strengthened by role models. The study consists of two parts: theoretical and empirical. In the first part I compare the facts from available literature with the facts of my research in disscusion. The theoretical part of this diploma study contains the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttomboyscs_CZ
dc.subjectfemininitacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectgenderová identitacs_CZ
dc.subjectgenderová rolecs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectškolní třídacs_CZ
dc.subjecttomboysen_US
dc.subjectfemininityen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectgender identityen_US
dc.subjectgender roleen_US
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectpeer-groupen_US
dc.titleTomboy - případová studie dívky s nefemininními rysy na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-21
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121583
dc.title.translatedTomboy - the identity of a young school girl with non-feminine featuresen_US
dc.contributor.refereeOnder, Jakub
dc.identifier.aleph001603142
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá vývojem identity dívky s nefemininními rysy na 1. stupni ZŠ. Snažím se vnést vhled do jejího sebepojetí, nalézt odpověď na otázky, v čem spočívá její odlišnost, jak prožívá své postavení v rodině a školním kolektivu. Také se snažím postihnout sociální kontext jejího nejbližšího prostředí. Zabývám se tím, jaká je její pozice v rodině a ve školní třídě, jaká je dominující představa femininity a maskulinity v dané třídě, zda se může stát terčem homofobie z důvodu její odlišnosti a jak k ní přistupuje třídní učitel. Z výzkumu jsem zjistila, že ve školní třídě, do které dívka dochází, hraje významnou roli gender a dívka s nedostatečnými projevy femininity je pro nedodržování genderové role vyčleňována. Hodnocení vrstevníků je ovlivněno celospolečenskými normami femininity a také třídními. Třídní normy nejsou v souladu s pojetím jejího rodinného zázemí, kde převládá výrazné nadhodnocování maskulinity nad femininitou a projevy maskulinity jsou oceňovány a posilovány vzory, ke kterým se vztahuje. Práce je rozdělena na empirickou a teoretickou část. Teoretická část je představena v rámci diskuze, kde porovnávám poznatky z dostupné literatury s mými poznatky z výzkumu. Obecně by se dalo říci, že teoretické zázemí obsahuje poznatky z úvodu problematiky genderu, dále se zabývám...cs_CZ
uk.abstract.enMy bachelor's thesis deals with development of the identity of a young school girl with non- feminine features. I am trying to bring insight into her self-perception, to understand questions like what are her differences, how she feels about her position in the family and among school friends, what are her role models and whether she wants to get rid of her differences or whether they are desirable. I am also trying to look into the social context of her closest environment and her classroom, what is dominant idea of femininity and masculinity in that class, whether she can be the target of homophobia due to her being different and what is her teacher's attitude towards her. I found that in the girl's class, gender plays an important part. The girl with insufficient femininity is being excluded. Assessment of femininity by her peers is a subject to common social and class norms. Class norms do not follow her family background, where there is distinctive overemphasis on masculinity compared to femininity. Expressions of masculinity are valued and strengthened by role models. The study consists of two parts: theoretical and empirical. In the first part I compare the facts from available literature with the facts of my research in disscusion. The theoretical part of this diploma study contains the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016031420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV