Zobrazit minimální záznam

The control of the Supreme Audit Office over territorial self-governing units
dc.contributor.advisorBoháč, Radim
dc.creatorHumhalová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-16T21:06:18Z
dc.date.available2017-05-16T21:06:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58517
dc.description.abstractRůzné státy jsou v různé míře centralizované a ke svému fungování potřebují zejména finanční a personální zdroje ve spojení s dobře nastavenými řídícími procesy. Obecně se jak na centrální, tak na decentralizované úrovni hospodaří se svěřenými finančními prostředky. Proto je ve veřejné správě zapotřebí nastavení funkčních interních i externích kontrolních mechanismů. V České republice dohlíží na hospodaření se státním majetkem a plnění státního rozpočtu nezávislý (externí) orgán - Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Tato instituce nemá kontrolní pravomoci v oblasti hospodaření územních samosprávných celků ani právnických osob veřejnoprávní povahy. Problematika rozšíření kontrolních pravomocí NKÚ je v současnosti velmi diskutovaná. Tato práce je zaměřena na část možného rozšíření pravomocí NKÚ směrem k územním samosprávným celkům. Autorka porovnává a hodnotí názorové proudy kolem možné novelizace Ústavy a zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu směrem ke kontrole územní samosprávy. Obavy zástupců územní samosprávy se týkají zejména možného omezení ústavou daného práva na samosprávu. NKÚ není nadán žádnou pravomocí ukládat nápravná opatření a případně sankcionovat kontrolovaný subjekt. Činnost NKÚ by měla ideálně vést k zodpovědnému nakládání se svěřenými prostředky ve veřejné správě. A to nejen z hlediska...cs_CZ
dc.description.abstractDifferent countries are at varying degrees centralized and need for their activity especially financial and personnel resources in conjunction with the well-defined management processes. In general, both at central and decentralized levels are managed entrusted funds. Therefore it is need in the public sector to set the functioning internal and external control mechanisms. In the Czech Republic, oversees the management of state property and the state budget independent (external) body - the Supreme Audit Office (SAO). This institution has no power of control over the management of local governments or public entities. The issue of extension of SAO competencies is currently highly debated. This work is focused on the possible extension of the SAO competencies towards local government. Author compares and evaluates current opinions about possible amendments to the Constitution and the Law on the Supreme Audit Office towards control of local governments. Fears of the representatives of local government mainly concern the possible limitations of the constitutionally given right to self-government. SAO has no competency to impose remedies or somehow punish controlled entity. The SAO should ideally lead to the responsible management of entrusted funds in public sector. And not just in terms of legality,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectkontrola hospodaření s veřejnými prostředkycs_CZ
dc.subjectúzemní samosprávacs_CZ
dc.subjectNKÚcs_CZ
dc.subjectcontrol of public fundsen_US
dc.subjectlocal governmenten_US
dc.subjectSAOen_US
dc.titleKontrola územních samosprávných celků Nejvyšším kontrolním úřademcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-27
dc.description.departmentDepartment of Financial Law and Financesen_US
dc.description.departmentKatedra finančního práva a finanční vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId131646
dc.title.translatedThe control of the Supreme Audit Office over territorial self-governing unitsen_US
dc.contributor.refereeMarková, Hana
dc.identifier.aleph001680007
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra finančního práva a finanční vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Financial Law and Financesen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRůzné státy jsou v různé míře centralizované a ke svému fungování potřebují zejména finanční a personální zdroje ve spojení s dobře nastavenými řídícími procesy. Obecně se jak na centrální, tak na decentralizované úrovni hospodaří se svěřenými finančními prostředky. Proto je ve veřejné správě zapotřebí nastavení funkčních interních i externích kontrolních mechanismů. V České republice dohlíží na hospodaření se státním majetkem a plnění státního rozpočtu nezávislý (externí) orgán - Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Tato instituce nemá kontrolní pravomoci v oblasti hospodaření územních samosprávných celků ani právnických osob veřejnoprávní povahy. Problematika rozšíření kontrolních pravomocí NKÚ je v současnosti velmi diskutovaná. Tato práce je zaměřena na část možného rozšíření pravomocí NKÚ směrem k územním samosprávným celkům. Autorka porovnává a hodnotí názorové proudy kolem možné novelizace Ústavy a zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu směrem ke kontrole územní samosprávy. Obavy zástupců územní samosprávy se týkají zejména možného omezení ústavou daného práva na samosprávu. NKÚ není nadán žádnou pravomocí ukládat nápravná opatření a případně sankcionovat kontrolovaný subjekt. Činnost NKÚ by měla ideálně vést k zodpovědnému nakládání se svěřenými prostředky ve veřejné správě. A to nejen z hlediska...cs_CZ
uk.abstract.enDifferent countries are at varying degrees centralized and need for their activity especially financial and personnel resources in conjunction with the well-defined management processes. In general, both at central and decentralized levels are managed entrusted funds. Therefore it is need in the public sector to set the functioning internal and external control mechanisms. In the Czech Republic, oversees the management of state property and the state budget independent (external) body - the Supreme Audit Office (SAO). This institution has no power of control over the management of local governments or public entities. The issue of extension of SAO competencies is currently highly debated. This work is focused on the possible extension of the SAO competencies towards local government. Author compares and evaluates current opinions about possible amendments to the Constitution and the Law on the Supreme Audit Office towards control of local governments. Fears of the representatives of local government mainly concern the possible limitations of the constitutionally given right to self-government. SAO has no competency to impose remedies or somehow punish controlled entity. The SAO should ideally lead to the responsible management of entrusted funds in public sector. And not just in terms of legality,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra finančního práva a finanční vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990016800070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV