Show simple item record

Directional creation by Frank Castorf
dc.contributor.advisorAugustová, Zuzana
dc.creatorPavlíčková, Aneta
dc.date.accessioned2017-05-16T20:53:50Z
dc.date.available2017-05-16T20:53:50Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58472
dc.description.abstract(česky) Tato bakalářská práce se věnuje tvorbě německého režiséra a intendanta divadla Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz v Berlíně Franka Castorfa (nar. 1951). Práce se zaměřuje na charakteristiku Castorfova režijního rukopisu a zkoumá, v čem spočívá politično v Castorfových současných inscenacích v divadle Volksbühne. V práci jsou analyzovány inscenace Kean ou Désordre et Génie. Comédie en cinq actes par Alexandre Dumas et "Die Hamletmaschine" par Heiner Müller (prem. 6. 11. 2008) a Das Duell (prem. 27. 3. 2013). Na Castorfovu tvorbu se v práci nahlíží v kontextu performativní estetiky a postdramatického divadla. První část práce se zaměřuje na způsob, jakým Castorf upravuje a přetváří dramatické a literární texty. Druhá část práce se soustředí na režisérovo pojetí tělesnosti herce. Závěrečná kapitola se zabývá Castorfovým užíváním videotechniky a živého vysílání v inscenacích a věnuje se otázce, jak se odlišuje tělesnost herce na jevišti od elektronického obrazu hercova těla. Castorfova poetika je analyzována především z hlediska diváckého vnímání. Z bakalářské práce vyplývá, že politická dimenze Castorfovy tvorby nespočívá primárně v přímé textové výpovědi, ale v událostním charakteru představení. To je konstituováno fyzickou spolupřítomností herců a diváků, mezi nimiž dochází k vzájemné...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This bachelor thesis is dealing with the work of German director and intendant of Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz theatre in Berlin, Frank Castorf (born 1951). The thesis is focusing on the characteristic features of Castorf's directing method and on the subject of politics in his current plays in Volksbühne theatre. In the thesis there are two plays being analysed: Kean ou Désordre et Génie. Comédie en cinq actes par Alexandre Dumas et "Die Hamletmaschine" par Heiner Müller (premiere: 6. 11. 2008) a Das Duell (premiere: 27. 3. 2013). Castorf's work is being investigated in terms of postdramatical theatre and performance aesthetics. The firts part of the thesis is focusing on Castorf's method of adapting and rearranging dramatical and literary texts. The second part deals with the director's concept of actor's physical being on stage. The last chapter looks into Castrof's work with video projections and live streaming in his plays and deals with the matter of distinguishing the real body presence of an actor on stage and his reflection in the electronic projections. Castrof's work concept is mainly being analysed from the point of the viewer's perception. The bachelor thesis shows that political dimension of Castorf's work doesn't depend only on textual expression but also on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFrank Castorfcs_CZ
dc.subjectdivákcs_CZ
dc.subjectNDRcs_CZ
dc.subjectperformativitacs_CZ
dc.subjectpostdramatické divadlocs_CZ
dc.subjectsoučasné politické divadlocs_CZ
dc.subjecttělesnostcs_CZ
dc.subjectudálostcs_CZ
dc.subjectproměna diváckého vnímánícs_CZ
dc.subjectvideoprojekcecs_CZ
dc.subjectmediální obraz realitycs_CZ
dc.subjectVolksbühne Berlincs_CZ
dc.subjectFrank Castorfen_US
dc.subjectvieweren_US
dc.subjectGDRen_US
dc.subjectperformanceen_US
dc.subjectpost-dramatic theatreen_US
dc.subjectcontemporary political Theatreen_US
dc.subjectcorporealityen_US
dc.subjecteventen_US
dc.subjectthe trasformation of viewer's perceptionen_US
dc.subjectvideo-projectionsen_US
dc.subjectthe picture of reality created by mediaen_US
dc.subjectVolksbühne Berlinen_US
dc.titleRežijní tvorba Franka Castorfacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-02-03
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107874
dc.title.translatedDirectional creation by Frank Castorfen_US
dc.contributor.refereePšenička, Martin
dc.identifier.aleph001680268
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Tato bakalářská práce se věnuje tvorbě německého režiséra a intendanta divadla Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz v Berlíně Franka Castorfa (nar. 1951). Práce se zaměřuje na charakteristiku Castorfova režijního rukopisu a zkoumá, v čem spočívá politično v Castorfových současných inscenacích v divadle Volksbühne. V práci jsou analyzovány inscenace Kean ou Désordre et Génie. Comédie en cinq actes par Alexandre Dumas et "Die Hamletmaschine" par Heiner Müller (prem. 6. 11. 2008) a Das Duell (prem. 27. 3. 2013). Na Castorfovu tvorbu se v práci nahlíží v kontextu performativní estetiky a postdramatického divadla. První část práce se zaměřuje na způsob, jakým Castorf upravuje a přetváří dramatické a literární texty. Druhá část práce se soustředí na režisérovo pojetí tělesnosti herce. Závěrečná kapitola se zabývá Castorfovým užíváním videotechniky a živého vysílání v inscenacích a věnuje se otázce, jak se odlišuje tělesnost herce na jevišti od elektronického obrazu hercova těla. Castorfova poetika je analyzována především z hlediska diváckého vnímání. Z bakalářské práce vyplývá, že politická dimenze Castorfovy tvorby nespočívá primárně v přímé textové výpovědi, ale v událostním charakteru představení. To je konstituováno fyzickou spolupřítomností herců a diváků, mezi nimiž dochází k vzájemné...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This bachelor thesis is dealing with the work of German director and intendant of Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz theatre in Berlin, Frank Castorf (born 1951). The thesis is focusing on the characteristic features of Castorf's directing method and on the subject of politics in his current plays in Volksbühne theatre. In the thesis there are two plays being analysed: Kean ou Désordre et Génie. Comédie en cinq actes par Alexandre Dumas et "Die Hamletmaschine" par Heiner Müller (premiere: 6. 11. 2008) a Das Duell (premiere: 27. 3. 2013). Castorf's work is being investigated in terms of postdramatical theatre and performance aesthetics. The firts part of the thesis is focusing on Castorf's method of adapting and rearranging dramatical and literary texts. The second part deals with the director's concept of actor's physical being on stage. The last chapter looks into Castrof's work with video projections and live streaming in his plays and deals with the matter of distinguishing the real body presence of an actor on stage and his reflection in the electronic projections. Castrof's work concept is mainly being analysed from the point of the viewer's perception. The bachelor thesis shows that political dimension of Castorf's work doesn't depend only on textual expression but also on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV