Zobrazit minimální záznam

Dynamics of mental states in a tennis match within players aged 15-18 years
dc.contributor.advisorKočíb, Tomáš
dc.creatorBachmanová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-16T20:25:44Z
dc.date.available2017-05-16T20:25:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58357
dc.description.abstractNázev práce: DYNAMIKA PSYCHICKÝCH STAVŮ V TENISOVÉM UTKÁNÍ U HRÁČŮ VE VĚKU 15-18 LET Cíle práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké autoregulační techniky používají závodní hráči ve věku 15 až 18 let v "klíčových momentech" utkání, jakým způsobem hráči pracují s vlastní psychikou a jak se dokážou ovládat v "klíčových momentech" utkání, pokud se jim nedaří. Pro splnění cíle byly vytvořeny následující vědecké otázky:  Jaké mají hráči zkušenosti s intervencí sportovního psychologa?  Jak hráči reagují na psychickou zátěž v utkání?  Jak hráči v rámci hypotetického modelu přemýšlí o aktuálním negativním stavu utkání? Metoda: V bakalářské práci byla použita metoda dotazování, jejímž stěžejním prvkem byl anonymní dotazník složený z 15 otázek. Zkoumaný soubor tvořilo 27 hráčů do 18 let (junioři), umístěných na celostátním žebříčku do 100. místa v České republice. Dotazník byl vytvořen převážně na základě vlastních zkušeností získaných autorkou a na základě odborných konzultací. Výsledky: Zájem o psychologickou přípravu v tenise je nedostatečný jak ze strany hráčů, tak ze strany trenérů. Pouze 30 % dotazovaných spolupracuje se sportovním psychologem, přemýšlí o důležitosti psychologické přípravy a uvědomuje si její význam pro jednotlivá utkání. Klíčová slova: Psychika, příprava, klíčové momenty,...cs_CZ
dc.description.abstractTitle of thesis: DYNAMICS OF MENTAL STATES IN A TENNIS MATCH WITHIN PLAYERS AGED 15-18 YEARS The goal of thesis: Aim of this work was to determine what self-regulating techniques are used by professional players aged 15 to 18 years in key moments of the tennis match, in which way the player is working with its own mentality, and how they can control the key moments of the match, when things go wrong. To meet the objective there were some scientific questions created. These questions follow:  What are some player's experiences with the intervention of a sports psychologist?  How players react to mental stress in the match?  How the player in the hypothetical model is thinking about the current negative situation of the match? Method: In the thesis, method of questioning was applied. There was an anonymous questionnaire composed of 15 questions created. The sample was 27 players until 18 years (juniors), ranked up to 100th place of national ranking in the Czech Republic. The questionnaire was created largely based on a personal experience gained by the author and also based on professional expertise. Results: Interest in the psychological preparation for tennis matches is insufficient both by the players and by the coaches. Only 30% of respondents is working with a sports psychologist and realize the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectPsychikacs_CZ
dc.subjectpřípravacs_CZ
dc.subjectklíčové momentycs_CZ
dc.subjectautoregulační technikycs_CZ
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectpre-game trainingen_US
dc.subjectkey momentsen_US
dc.subjectself-regulation techniquesen_US
dc.titleDynamika psychických stavů v tenisovém utkání u hráčů ve věku 15-18 letcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-13
dc.description.departmentSportovní hrycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId127412
dc.title.translatedDynamics of mental states in a tennis match within players aged 15-18 yearsen_US
dc.contributor.refereeCarboch, Jan
dc.identifier.aleph001623841
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sportovní hrycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: DYNAMIKA PSYCHICKÝCH STAVŮ V TENISOVÉM UTKÁNÍ U HRÁČŮ VE VĚKU 15-18 LET Cíle práce: Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké autoregulační techniky používají závodní hráči ve věku 15 až 18 let v "klíčových momentech" utkání, jakým způsobem hráči pracují s vlastní psychikou a jak se dokážou ovládat v "klíčových momentech" utkání, pokud se jim nedaří. Pro splnění cíle byly vytvořeny následující vědecké otázky:  Jaké mají hráči zkušenosti s intervencí sportovního psychologa?  Jak hráči reagují na psychickou zátěž v utkání?  Jak hráči v rámci hypotetického modelu přemýšlí o aktuálním negativním stavu utkání? Metoda: V bakalářské práci byla použita metoda dotazování, jejímž stěžejním prvkem byl anonymní dotazník složený z 15 otázek. Zkoumaný soubor tvořilo 27 hráčů do 18 let (junioři), umístěných na celostátním žebříčku do 100. místa v České republice. Dotazník byl vytvořen převážně na základě vlastních zkušeností získaných autorkou a na základě odborných konzultací. Výsledky: Zájem o psychologickou přípravu v tenise je nedostatečný jak ze strany hráčů, tak ze strany trenérů. Pouze 30 % dotazovaných spolupracuje se sportovním psychologem, přemýšlí o důležitosti psychologické přípravy a uvědomuje si její význam pro jednotlivá utkání. Klíčová slova: Psychika, příprava, klíčové momenty,...cs_CZ
uk.abstract.enTitle of thesis: DYNAMICS OF MENTAL STATES IN A TENNIS MATCH WITHIN PLAYERS AGED 15-18 YEARS The goal of thesis: Aim of this work was to determine what self-regulating techniques are used by professional players aged 15 to 18 years in key moments of the tennis match, in which way the player is working with its own mentality, and how they can control the key moments of the match, when things go wrong. To meet the objective there were some scientific questions created. These questions follow:  What are some player's experiences with the intervention of a sports psychologist?  How players react to mental stress in the match?  How the player in the hypothetical model is thinking about the current negative situation of the match? Method: In the thesis, method of questioning was applied. There was an anonymous questionnaire composed of 15 questions created. The sample was 27 players until 18 years (juniors), ranked up to 100th place of national ranking in the Czech Republic. The questionnaire was created largely based on a personal experience gained by the author and also based on professional expertise. Results: Interest in the psychological preparation for tennis matches is insufficient both by the players and by the coaches. Only 30% of respondents is working with a sports psychologist and realize the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sportovní hrycs_CZ
dc.identifier.lisID990016238410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV