Zobrazit minimální záznam

Czech pupils' map skills: pupils of various age comparison
dc.creatorHanus, Martin
dc.date.accessioned2021-05-19T14:28:40Z
dc.date.available2021-05-19T14:28:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58286
dc.description.abstractMapové dovednosti českých žáků: porovnání různých věkových skupin 3 Abstract The present study deals with, in Czechia, still poorly investigated topic, namely the level of map skills of pupils of different age groups. Specifically, the thesis is concerned with map skills of pupils aged 11, 15 and 18 years, so pupils at the end of the first, second and third education level. Selection of pupils of these ages allows us to compare map skills with the requirements for pupil performance contained in the official curricula. Firstly, there are map skills defined. Subsequently, an analysis of Czech curricula was made. Then the results were compared with the results of the analysis of curricula of Slovakia, Finland and the U.S.A. to assess the concept of map skills in these documents. The results of this comparative analysis show that the Czech curricula in terms of map skills requirements indicate some randomness and lack of clear, legible concept of their development at different levels of education. Using results of this analysis, core map skills were identified - the ability to locate objects on the map, to use map as a source of information and to create maps. The following research was aimed at the first two groups of map skills. A level of pupils' map skills was observed using a map skill test that was...en_US
dc.description.abstractMapové dovednosti českých žáků: porovnání různých věkových skupin 2 Abstrakt Předkládaná studie se zabývá v českém prostředí dosud nedostatečně zkoumanou problematikou, a sice mírou osvojení dovednosti práce s mapou u žáků různých věkových skupin. Konkrétně pak mapovými dovednostmi žáků ve věku 11, 15 a 18 let, tedy žáků na konci prvního a druhého stupně základní školy a na závěr studia na střední škole. Výběr žáků těchto věkových skupin tak umožňuje porovnání jejich mapových dovedností s požadavky na výkon žáků obsažené v oficiálních kurikulárních dokumentech. V rámci studie jsou nejprve vymezeny mapové dovednosti, a to jak na základě diskuse zahraniční literatury, tak také na základě začlenění mapových dovedností do obecného systému dovedností. Následně byla provedena analýza českých kurikulárních dokumentů, jejíž výsledky byly následně porovnány s výsledky analýzy kurikulárních dokumentů Slovenska, Finska a USA za účelem zhodnocení koncepce požadavků na mapové dovednosti žáků. Z výsledků této srovnávací analýzy je zřejmé, že české kurikulární dokumenty se z hlediska požadavků na dovednosti práce s mapou vyznačují určitou nahodilostí a také absencí jasné čitelné koncepce jejich rozvoje na jednotlivých stupních vzdělání. Na základě této analýzy byly dále identifikovány jádrové mapové dovednosti - dovednost...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleMapové dovednosti českých žáků: porovnání různých věkových skupincs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-11-26
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId129507
dc.title.translatedCzech pupils' map skills: pupils of various age comparisonen_US
dc.identifier.aleph001558370
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csMapové dovednosti českých žáků: porovnání různých věkových skupin 2 Abstrakt Předkládaná studie se zabývá v českém prostředí dosud nedostatečně zkoumanou problematikou, a sice mírou osvojení dovednosti práce s mapou u žáků různých věkových skupin. Konkrétně pak mapovými dovednostmi žáků ve věku 11, 15 a 18 let, tedy žáků na konci prvního a druhého stupně základní školy a na závěr studia na střední škole. Výběr žáků těchto věkových skupin tak umožňuje porovnání jejich mapových dovedností s požadavky na výkon žáků obsažené v oficiálních kurikulárních dokumentech. V rámci studie jsou nejprve vymezeny mapové dovednosti, a to jak na základě diskuse zahraniční literatury, tak také na základě začlenění mapových dovedností do obecného systému dovedností. Následně byla provedena analýza českých kurikulárních dokumentů, jejíž výsledky byly následně porovnány s výsledky analýzy kurikulárních dokumentů Slovenska, Finska a USA za účelem zhodnocení koncepce požadavků na mapové dovednosti žáků. Z výsledků této srovnávací analýzy je zřejmé, že české kurikulární dokumenty se z hlediska požadavků na dovednosti práce s mapou vyznačují určitou nahodilostí a také absencí jasné čitelné koncepce jejich rozvoje na jednotlivých stupních vzdělání. Na základě této analýzy byly dále identifikovány jádrové mapové dovednosti - dovednost...cs_CZ
uk.abstract.enMapové dovednosti českých žáků: porovnání různých věkových skupin 3 Abstract The present study deals with, in Czechia, still poorly investigated topic, namely the level of map skills of pupils of different age groups. Specifically, the thesis is concerned with map skills of pupils aged 11, 15 and 18 years, so pupils at the end of the first, second and third education level. Selection of pupils of these ages allows us to compare map skills with the requirements for pupil performance contained in the official curricula. Firstly, there are map skills defined. Subsequently, an analysis of Czech curricula was made. Then the results were compared with the results of the analysis of curricula of Slovakia, Finland and the U.S.A. to assess the concept of map skills in these documents. The results of this comparative analysis show that the Czech curricula in terms of map skills requirements indicate some randomness and lack of clear, legible concept of their development at different levels of education. Using results of this analysis, core map skills were identified - the ability to locate objects on the map, to use map as a source of information and to create maps. The following research was aimed at the first two groups of map skills. A level of pupils' map skills was observed using a map skill test that was...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990015583700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV