Zobrazit minimální záznam

Indicators of Captivation in Mathematics
dc.contributor.advisorPavelková, Isabella
dc.creatorTauchmanová, Eliška
dc.date.accessioned2020-11-26T19:58:46Z
dc.date.available2020-11-26T19:58:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58176
dc.description.abstractTITLE: Indicators of Captivation in Mathematics AUTHOR: Eliška Kmínková DEPARTMENT: Department of psychology, Faculty of Pedagogy, Charles University in Prague SUPERVISOR: Doc. PhDr. Isabella Pavelková CSc. ABSTRACT: The objective of the presented research is to map which various motivational factors play an important role in school task situation, more precisely during working on mathematics task. We focus especially on situational motivation but also on long-term motivational characteristics. We verify pupils' captivation through behavioral, cognitive and emotional indicators. We ascertain the impact of captivation on pupil's work on the task and subsequently pupil's achievement in the task. We theoretically analyze especially the following motivational variables: attitudes to school subject, motivation to learn, individual interest, situational interest, target orientation, achievement motivation, flow experience and self-efficacy. We verify the theoretic fundaments in an experiment that was realized in 2012 at various types of primary schools in mathematics. This study used a questionnaire survey approach, tasks done by children and interviews with mathematics teachers to collect data. For data analysis we used quantitative and qualitative approach. Results reveal captivation has not positive impact on...en_US
dc.description.abstractNÁZEV: Indikátory zaujetí při matematice AUTOR: Eliška Kmínková KATEDRA: Katedra psychologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Isabella Pavelková CSc. ABSTRAKT: Cílem práce je zmapovat, jaké různé motivační faktory hrají roli ve školní úkolové situaci, resp. při práci na matematickém úkolu. Zaměřujeme se především na situační motivaci, ale i na dlouhodobé motivační charakteristiky žáka. Analyzujeme především pojem zaujetí úkolem v matematice, který operacionalizujeme přes následující indikátory: kognitivní, behaviorální a emoční. Prověřujeme teoretický předpoklad, zda má zaujetí pozitivní dopad na kvalitu práce v matematice. Teoreticky analyzujeme zejména následující motivační proměnné: postoje žáků k předmětu, učební motivace, individuální zájem, situační zájem, cílová orientace, výkonová motivace, flow zážitek a vnímaná osobní zdatnost. V druhé části práce budeme teoretická východiska prověřovat v experimentu, který byl realizován v roce 2012 na základních školách v předmětu matematika. Data byla získávána na základě dotazníkového šetření a rozhovorů s učiteli. V dotaznících a pracovních listech byly operacionalizovány výše uvedené motivační proměnné. K jejich analýze používáme jak statistické zpracování, tak kvalitativní metodologii, kdy analyzujeme rozhovory s učiteli...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectschool task situationen_US
dc.subjectpupils'attitudesen_US
dc.subjectcaptivationen_US
dc.subjectmathematicsen_US
dc.subjectMotivacecs_CZ
dc.subjectškolní úkolová situacecs_CZ
dc.subjectžákovské postojecs_CZ
dc.subjectzaujetícs_CZ
dc.subjectmatematikacs_CZ
dc.titleIndikátory zaujetí při matematicecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId124323
dc.title.translatedIndicators of Captivation in Mathematicsen_US
dc.contributor.refereeHrabal, Vladimír
dc.contributor.refereeKrykorková, Hana
dc.identifier.aleph001622674
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogická psychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogical Psychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogical Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Indikátory zaujetí při matematice AUTOR: Eliška Kmínková KATEDRA: Katedra psychologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Isabella Pavelková CSc. ABSTRAKT: Cílem práce je zmapovat, jaké různé motivační faktory hrají roli ve školní úkolové situaci, resp. při práci na matematickém úkolu. Zaměřujeme se především na situační motivaci, ale i na dlouhodobé motivační charakteristiky žáka. Analyzujeme především pojem zaujetí úkolem v matematice, který operacionalizujeme přes následující indikátory: kognitivní, behaviorální a emoční. Prověřujeme teoretický předpoklad, zda má zaujetí pozitivní dopad na kvalitu práce v matematice. Teoreticky analyzujeme zejména následující motivační proměnné: postoje žáků k předmětu, učební motivace, individuální zájem, situační zájem, cílová orientace, výkonová motivace, flow zážitek a vnímaná osobní zdatnost. V druhé části práce budeme teoretická východiska prověřovat v experimentu, který byl realizován v roce 2012 na základních školách v předmětu matematika. Data byla získávána na základě dotazníkového šetření a rozhovorů s učiteli. V dotaznících a pracovních listech byly operacionalizovány výše uvedené motivační proměnné. K jejich analýze používáme jak statistické zpracování, tak kvalitativní metodologii, kdy analyzujeme rozhovory s učiteli...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Indicators of Captivation in Mathematics AUTHOR: Eliška Kmínková DEPARTMENT: Department of psychology, Faculty of Pedagogy, Charles University in Prague SUPERVISOR: Doc. PhDr. Isabella Pavelková CSc. ABSTRACT: The objective of the presented research is to map which various motivational factors play an important role in school task situation, more precisely during working on mathematics task. We focus especially on situational motivation but also on long-term motivational characteristics. We verify pupils' captivation through behavioral, cognitive and emotional indicators. We ascertain the impact of captivation on pupil's work on the task and subsequently pupil's achievement in the task. We theoretically analyze especially the following motivational variables: attitudes to school subject, motivation to learn, individual interest, situational interest, target orientation, achievement motivation, flow experience and self-efficacy. We verify the theoretic fundaments in an experiment that was realized in 2012 at various types of primary schools in mathematics. This study used a questionnaire survey approach, tasks done by children and interviews with mathematics teachers to collect data. For data analysis we used quantitative and qualitative approach. Results reveal captivation has not positive impact on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016226740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV