dc.contributor.advisor | Pavelková, Isabella | |
dc.creator | Tauchmanová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T19:58:46Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T19:58:46Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/58176 | |
dc.description.abstract | TITLE: Indicators of Captivation in Mathematics AUTHOR: Eliška Kmínková DEPARTMENT: Department of psychology, Faculty of Pedagogy, Charles University in Prague SUPERVISOR: Doc. PhDr. Isabella Pavelková CSc. ABSTRACT: The objective of the presented research is to map which various motivational factors play an important role in school task situation, more precisely during working on mathematics task. We focus especially on situational motivation but also on long-term motivational characteristics. We verify pupils' captivation through behavioral, cognitive and emotional indicators. We ascertain the impact of captivation on pupil's work on the task and subsequently pupil's achievement in the task. We theoretically analyze especially the following motivational variables: attitudes to school subject, motivation to learn, individual interest, situational interest, target orientation, achievement motivation, flow experience and self-efficacy. We verify the theoretic fundaments in an experiment that was realized in 2012 at various types of primary schools in mathematics. This study used a questionnaire survey approach, tasks done by children and interviews with mathematics teachers to collect data. For data analysis we used quantitative and qualitative approach. Results reveal captivation has not positive impact on... | en_US |
dc.description.abstract | NÁZEV: Indikátory zaujetí při matematice AUTOR: Eliška Kmínková KATEDRA: Katedra psychologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Isabella Pavelková CSc. ABSTRAKT: Cílem práce je zmapovat, jaké různé motivační faktory hrají roli ve školní úkolové situaci, resp. při práci na matematickém úkolu. Zaměřujeme se především na situační motivaci, ale i na dlouhodobé motivační charakteristiky žáka. Analyzujeme především pojem zaujetí úkolem v matematice, který operacionalizujeme přes následující indikátory: kognitivní, behaviorální a emoční. Prověřujeme teoretický předpoklad, zda má zaujetí pozitivní dopad na kvalitu práce v matematice. Teoreticky analyzujeme zejména následující motivační proměnné: postoje žáků k předmětu, učební motivace, individuální zájem, situační zájem, cílová orientace, výkonová motivace, flow zážitek a vnímaná osobní zdatnost. V druhé části práce budeme teoretická východiska prověřovat v experimentu, který byl realizován v roce 2012 na základních školách v předmětu matematika. Data byla získávána na základě dotazníkového šetření a rozhovorů s učiteli. V dotaznících a pracovních listech byly operacionalizovány výše uvedené motivační proměnné. K jejich analýze používáme jak statistické zpracování, tak kvalitativní metodologii, kdy analyzujeme rozhovory s učiteli... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Motivation | en_US |
dc.subject | school task situation | en_US |
dc.subject | pupils'attitudes | en_US |
dc.subject | captivation | en_US |
dc.subject | mathematics | en_US |
dc.subject | Motivace | cs_CZ |
dc.subject | školní úkolová situace | cs_CZ |
dc.subject | žákovské postoje | cs_CZ |
dc.subject | zaujetí | cs_CZ |
dc.subject | matematika | cs_CZ |
dc.title | Indikátory zaujetí při matematice | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-10 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 124323 | |
dc.title.translated | Indicators of Captivation in Mathematics | en_US |
dc.contributor.referee | Hrabal, Vladimír | |
dc.contributor.referee | Krykorková, Hana | |
dc.identifier.aleph | 001622674 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogická psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogical Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogická psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogical Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV: Indikátory zaujetí při matematice AUTOR: Eliška Kmínková KATEDRA: Katedra psychologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Isabella Pavelková CSc. ABSTRAKT: Cílem práce je zmapovat, jaké různé motivační faktory hrají roli ve školní úkolové situaci, resp. při práci na matematickém úkolu. Zaměřujeme se především na situační motivaci, ale i na dlouhodobé motivační charakteristiky žáka. Analyzujeme především pojem zaujetí úkolem v matematice, který operacionalizujeme přes následující indikátory: kognitivní, behaviorální a emoční. Prověřujeme teoretický předpoklad, zda má zaujetí pozitivní dopad na kvalitu práce v matematice. Teoreticky analyzujeme zejména následující motivační proměnné: postoje žáků k předmětu, učební motivace, individuální zájem, situační zájem, cílová orientace, výkonová motivace, flow zážitek a vnímaná osobní zdatnost. V druhé části práce budeme teoretická východiska prověřovat v experimentu, který byl realizován v roce 2012 na základních školách v předmětu matematika. Data byla získávána na základě dotazníkového šetření a rozhovorů s učiteli. V dotaznících a pracovních listech byly operacionalizovány výše uvedené motivační proměnné. K jejich analýze používáme jak statistické zpracování, tak kvalitativní metodologii, kdy analyzujeme rozhovory s učiteli... | cs_CZ |
uk.abstract.en | TITLE: Indicators of Captivation in Mathematics AUTHOR: Eliška Kmínková DEPARTMENT: Department of psychology, Faculty of Pedagogy, Charles University in Prague SUPERVISOR: Doc. PhDr. Isabella Pavelková CSc. ABSTRACT: The objective of the presented research is to map which various motivational factors play an important role in school task situation, more precisely during working on mathematics task. We focus especially on situational motivation but also on long-term motivational characteristics. We verify pupils' captivation through behavioral, cognitive and emotional indicators. We ascertain the impact of captivation on pupil's work on the task and subsequently pupil's achievement in the task. We theoretically analyze especially the following motivational variables: attitudes to school subject, motivation to learn, individual interest, situational interest, target orientation, achievement motivation, flow experience and self-efficacy. We verify the theoretic fundaments in an experiment that was realized in 2012 at various types of primary schools in mathematics. This study used a questionnaire survey approach, tasks done by children and interviews with mathematics teachers to collect data. For data analysis we used quantitative and qualitative approach. Results reveal captivation has not positive impact on... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016226740106986 | |