Show simple item record

The Role of Beauty in the Labor Market
dc.contributor.advisorKatuščák, Peter
dc.creatorKraft, Philipp
dc.date.accessioned2018-10-02T18:02:36Z
dc.date.available2018-10-02T18:02:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58155
dc.description.abstractTato studie odhaluje novou oblast v ekonomii trhu práce poskytnutím přímých důkazů o potenciální diskriminaci mezi atraktivními a neatraktivními žadateli o práci. Studie využívá terénní experiment, takzvaný "CV přístup k testování" (Jowell and Prescott-Clarke, 1970) pro to, aby byla určena diskriminace při rekrutování na základě fyzické atraktivity. Dva jedinci, kteří jsou stejní ve všech vyžadovaných a požadovaných pracovních atributech kromě fyzické atraktivity, se přihlásí o stejné místo. Odpovědi jsou pečlivě dokumentovány a diskriminace je měřena tím, který žadatel o práci je pozván na pracovní pohovor ve srovnání s druhým. Přijímací fotografie jsou využity k posouzení úrovně diskriminace v souvislosti s fyzickou atraktivností žadatele. Experiment je proveden v souboru 990 německých firem. Výsledky ukazují, že atraktivní kandidáti mají v průměru o 14 % větší pravděpodobnost, že budou pozváni na interview. To, že má krása pozitivní dopad na výsledky na pracovním trhu, ukázali Hamermesh a Biddle (1994), kteří tomu dali přezdívku "příplatek za krásu". Pozdější výzkum v psychologii pak ukázal, že krása slouží jako signál pro inteligenci (Kanazawa and Kovar, 2004). Výsledky této studie, využívající data z National University of La Plata, Argentina, ukazují, že fyzicky atraktivní zaměstnanci...cs_CZ
dc.description.abstractThe present study breaks new ground in labor economic research by providing direct evidence of potential discrimination among attractive and unattractive job candidates. It utilizes a field experiment, the so-called 'CV testing approach' (Jowell and Prescott- Clarke, 1970) to determine discrimination in recruitment based on physical attractiveness. Two individuals who are equivalent on all required and desired job characteristics except their physical attractiveness, apply for the same vacancy. Responses are carefully documented and discrimination is measured by which one job applicant is invited for an interview relative to the other. Application photos are used to examine the level of discrimination regarding an applicant's physical attractiveness. The experiment is conducted among a set of 990 German firms. Results show that attractive candidates are on average 14% more likely to get an invitation for an interview. Beauty was shown to have a positive impact on one's labor market outcome by Hamermesh and Biddle (1994), who dubbed it the 'beauty premium'. Later research in psychology then showed beauty to serve as a signal for intelligence (Kanazawa and Kovar, 2004). Results of the present study, using data from the National University of La Plata, Argentina, show that physically attractive...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleThe Role of Beauty in the Labor Marketen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-11-16
dc.description.departmentCERGEcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId135133
dc.title.translatedThe Role of Beauty in the Labor Marketcs_CZ
dc.contributor.refereeBiddle, Jeff
dc.contributor.refereeGergaud, Olivier
dc.identifier.aleph001591890
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Econometricsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEkonomie a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Econometricsen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::CERGEcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Econometricsen_US
uk.degree-program.csEkonomie a ekonometriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Econometricsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato studie odhaluje novou oblast v ekonomii trhu práce poskytnutím přímých důkazů o potenciální diskriminaci mezi atraktivními a neatraktivními žadateli o práci. Studie využívá terénní experiment, takzvaný "CV přístup k testování" (Jowell and Prescott-Clarke, 1970) pro to, aby byla určena diskriminace při rekrutování na základě fyzické atraktivity. Dva jedinci, kteří jsou stejní ve všech vyžadovaných a požadovaných pracovních atributech kromě fyzické atraktivity, se přihlásí o stejné místo. Odpovědi jsou pečlivě dokumentovány a diskriminace je měřena tím, který žadatel o práci je pozván na pracovní pohovor ve srovnání s druhým. Přijímací fotografie jsou využity k posouzení úrovně diskriminace v souvislosti s fyzickou atraktivností žadatele. Experiment je proveden v souboru 990 německých firem. Výsledky ukazují, že atraktivní kandidáti mají v průměru o 14 % větší pravděpodobnost, že budou pozváni na interview. To, že má krása pozitivní dopad na výsledky na pracovním trhu, ukázali Hamermesh a Biddle (1994), kteří tomu dali přezdívku "příplatek za krásu". Pozdější výzkum v psychologii pak ukázal, že krása slouží jako signál pro inteligenci (Kanazawa and Kovar, 2004). Výsledky této studie, využívající data z National University of La Plata, Argentina, ukazují, že fyzicky atraktivní zaměstnanci...cs_CZ
uk.abstract.enThe present study breaks new ground in labor economic research by providing direct evidence of potential discrimination among attractive and unattractive job candidates. It utilizes a field experiment, the so-called 'CV testing approach' (Jowell and Prescott- Clarke, 1970) to determine discrimination in recruitment based on physical attractiveness. Two individuals who are equivalent on all required and desired job characteristics except their physical attractiveness, apply for the same vacancy. Responses are carefully documented and discrimination is measured by which one job applicant is invited for an interview relative to the other. Application photos are used to examine the level of discrimination regarding an applicant's physical attractiveness. The experiment is conducted among a set of 990 German firms. Results show that attractive candidates are on average 14% more likely to get an invitation for an interview. Beauty was shown to have a positive impact on one's labor market outcome by Hamermesh and Biddle (1994), who dubbed it the 'beauty premium'. Later research in psychology then showed beauty to serve as a signal for intelligence (Kanazawa and Kovar, 2004). Results of the present study, using data from the National University of La Plata, Argentina, show that physically attractive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, CERGEcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990015918900106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV