Zobrazit minimální záznam

Psychohygiene and Relaxing Methods at Teachers and Pupils (students) Work
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorKantnerová, Marcela
dc.date.accessioned2017-05-16T19:19:22Z
dc.date.available2017-05-16T19:19:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58123
dc.description.abstractMá bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části se zabývám stresem, stresovými reakcemi a všemi atributy s tím spojenými (projevy stresu po stránce fyzické, emoční atd.) obecně v životě člověka, dále pak v životě učitele a žáka. Dále pak v této části představuji různé relaxační metody a techniky využitelné právě v zátěžových situacích různého typu. Hlavním cílem druhé části mé práce, tj. praktické části bylo zjistit, zda by učitelé a žáci na středních odborných školách uvítali zavedení relaxačních chvilek v době trvání 5-10 minut do výuky, dále zda by učitelé uvítali malý metodický zásobník relaxačních chvilek, či zda by byli ochotni absolvovat muzikoterapeutický kurz či výcvik. Na získání odpovědí na tyto otázky jsem použila mnou vytvořené dotazníky. Dotazníky byly určeny pro učitele středních odborných škol a žáky působící ve 4. ročníku střední odborné školy. Výsledky ukázaly pozitivní přístup k relaxačním technikám ve výuce, jak ze strany učitelů, tak žáků. V práci jsem také uvedla svůj návrh na metodický zásobník krátkých relaxačních chvilek. KLÍČOVÁ SLOVA: psychohygiena, relaxace, stres, úzkost, obavy, relaxační metody (progresivní a imaginativní), muzikoterapiecs_CZ
dc.description.abstractMy bachelor's work consists of two parts. In theoretical part I have occupied with stress, stress reaction and all combined attributes (the stress displays on the physical part, the emotional etc.) in person's life in general, then in teacher's and pupil's life. In this part I have also introduced various relaxation methods and techniques which are used precisely in the various kinds of stressful situations. The main goal of my second part of my bachelor's work, i.e. the practical part, was to find out if the teachers and pupils at the secondary schools or colleges welcomed the introduction of the relaxation moments (duration is 5 - 10 minutes) into lessons, then if the teachers welcomed a little methodical packet of the relaxation moments or if they were willing to complete a Music Therapy course or education. I have used a questionnaire made by myself to get the answers about these questions. The questionnaires were determined for secondary schools'(colleges') teachers and the pupils who are acting in the fourth year at the seconadry school (at the college). The results were shown the positive attitude to the relaxation techniques in lessons both by teachers and by pupils. In my bachelor's work I have also stated my proposal for the little methodological packet of short relaxation moments. KEY...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpsychohygienacs_CZ
dc.subjectrelaxacecs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectúzkostcs_CZ
dc.subjectobavycs_CZ
dc.subjectrelaxační metody (progresivní a imaginativní)cs_CZ
dc.subjectmuzikoterapiecs_CZ
dc.subjectpsycho (mental) hygieneen_US
dc.subjectrelaxationen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectworriesen_US
dc.subjectrelaxation methods (progressive and imaginative)en_US
dc.subjectMusic Therapyen_US
dc.titlePsychohygiena a relaxační metody v práci učitelů a žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94226
dc.title.translatedPsychohygiene and Relaxing Methods at Teachers and Pupils (students) Worken_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph001557632
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMá bakalářská práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části se zabývám stresem, stresovými reakcemi a všemi atributy s tím spojenými (projevy stresu po stránce fyzické, emoční atd.) obecně v životě člověka, dále pak v životě učitele a žáka. Dále pak v této části představuji různé relaxační metody a techniky využitelné právě v zátěžových situacích různého typu. Hlavním cílem druhé části mé práce, tj. praktické části bylo zjistit, zda by učitelé a žáci na středních odborných školách uvítali zavedení relaxačních chvilek v době trvání 5-10 minut do výuky, dále zda by učitelé uvítali malý metodický zásobník relaxačních chvilek, či zda by byli ochotni absolvovat muzikoterapeutický kurz či výcvik. Na získání odpovědí na tyto otázky jsem použila mnou vytvořené dotazníky. Dotazníky byly určeny pro učitele středních odborných škol a žáky působící ve 4. ročníku střední odborné školy. Výsledky ukázaly pozitivní přístup k relaxačním technikám ve výuce, jak ze strany učitelů, tak žáků. V práci jsem také uvedla svůj návrh na metodický zásobník krátkých relaxačních chvilek. KLÍČOVÁ SLOVA: psychohygiena, relaxace, stres, úzkost, obavy, relaxační metody (progresivní a imaginativní), muzikoterapiecs_CZ
uk.abstract.enMy bachelor's work consists of two parts. In theoretical part I have occupied with stress, stress reaction and all combined attributes (the stress displays on the physical part, the emotional etc.) in person's life in general, then in teacher's and pupil's life. In this part I have also introduced various relaxation methods and techniques which are used precisely in the various kinds of stressful situations. The main goal of my second part of my bachelor's work, i.e. the practical part, was to find out if the teachers and pupils at the secondary schools or colleges welcomed the introduction of the relaxation moments (duration is 5 - 10 minutes) into lessons, then if the teachers welcomed a little methodical packet of the relaxation moments or if they were willing to complete a Music Therapy course or education. I have used a questionnaire made by myself to get the answers about these questions. The questionnaires were determined for secondary schools'(colleges') teachers and the pupils who are acting in the fourth year at the seconadry school (at the college). The results were shown the positive attitude to the relaxation techniques in lessons both by teachers and by pupils. In my bachelor's work I have also stated my proposal for the little methodological packet of short relaxation moments. KEY...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015576320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV