Zobrazit minimální záznam

Computerized adaptive testing and its use in psychodiagnostic
dc.contributor.advisorBahbouh, Radvan
dc.creatorDlouhá, Jana
dc.date.accessioned2017-05-16T18:51:33Z
dc.date.available2017-05-16T18:51:33Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58050
dc.description.abstract4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...cs_CZ
dc.description.abstract5 Abstract The theoretical part of the paper focuses on computerized adaptive testing (CAT) and item response theory (IRT). Also included is a chapter comparing IRT with the commonly used classical test theory (CTT). There is also a brief mention of computerized and online testing, as these types of administration differ in many aspects from conventional paper & pencil tests. The goal of this paper was to evaluate the individual ways of eEPI test administration and to compare them with eEPQ tests and self-evaluation. In the practical part the items of the extraversion scale of the Eysenck Personality Inventory (eEPI) were calibrated using a group of 124 respondents. The acquired data were subsequently used to carry out a simulation of computerized adaptive testing, which clearly demonstrated the benefits of this type of testing in comparison to the classical test form. These results were compared with the results of real CAT test administration using the original sample and a new group of respondents (Np=69, Nn=68). The results were highly correlated with the results of the simulated test. Moreover, to verify the validity of the computerized adaptive version of eEOD, the respondents' results in this test were compared with the results in the eEPQ test and in a short self-assessment scale. Finally,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPočítačové adaptivní testovánícs_CZ
dc.subjectonline testovánícs_CZ
dc.subjectteorie odpovědi na položkucs_CZ
dc.subjectpsychodiagnostikacs_CZ
dc.subjectEysenckův osobnostní dotazníkcs_CZ
dc.subjectComputerized Adaptive Testingen_US
dc.subjectOnline Testingen_US
dc.subjectItem Response Theoryen_US
dc.subjectPsychodiagnosticen_US
dc.subjectEysenck Personality Inventoryen_US
dc.titlePočítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychodiagnosticecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-29
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId123625
dc.title.translatedComputerized adaptive testing and its use in psychodiagnosticen_US
dc.contributor.refereeNiederlová, Markéta
dc.identifier.aleph001679448
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...cs_CZ
uk.abstract.en5 Abstract The theoretical part of the paper focuses on computerized adaptive testing (CAT) and item response theory (IRT). Also included is a chapter comparing IRT with the commonly used classical test theory (CTT). There is also a brief mention of computerized and online testing, as these types of administration differ in many aspects from conventional paper & pencil tests. The goal of this paper was to evaluate the individual ways of eEPI test administration and to compare them with eEPQ tests and self-evaluation. In the practical part the items of the extraversion scale of the Eysenck Personality Inventory (eEPI) were calibrated using a group of 124 respondents. The acquired data were subsequently used to carry out a simulation of computerized adaptive testing, which clearly demonstrated the benefits of this type of testing in comparison to the classical test form. These results were compared with the results of real CAT test administration using the original sample and a new group of respondents (Np=69, Nn=68). The results were highly correlated with the results of the simulated test. Moreover, to verify the validity of the computerized adaptive version of eEOD, the respondents' results in this test were compared with the results in the eEPQ test and in a short self-assessment scale. Finally,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016794480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV