Show simple item record

Natur Garden in Kindergarden
dc.contributor.advisorJančaříková, Kateřina
dc.creatorRubešová, Ivana
dc.date.accessioned2017-05-16T18:49:03Z
dc.date.available2017-05-16T18:49:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58046
dc.description.abstractV diplomové práci se věnuji tématu přírodní zahrady v mateřské škole, která se začíná v České republice rozšiřovat, po vzoru ze zahraničí. V teoretické části vymezuji, jaká by měla být zahrada pro děti a také význam vlivu prostředí na vývoj osobnosti dítěte. Dále přibližuji stručnou historii vyučování pod širým nebem. Podrobněji popisuji proces vytváření zahrady v přírodním stylu a její prvky se zaměřením na rostliny, hlavně stromy a keře. Součástí práce jsou také praktické zkušenosti z procesu tvorby přírodní zahrady ve vybraných mateřských školách. V závěru teoretické části uvádím možnosti financování zahrady. Výzkumnou část jsem založila na metodě dotazníku a data jsem zpracovala kvantitativně. Pomocí online dotazníku, jsem oslovila učitele/ky mateřských škol po celé České republice. Odpovědělo 302 respondentů. Cílem výzkumné části bylo, zjištění skutečností tykajících se lezení dětí na stromy mezi učiteli mateřských škol po celé České republice. Získaná data jsem analyzovala a následně vyhodnotila. Zjistila jsem, že v zahradách mateřských škol děti převážně na stromy lézt nemohou (75,1% respondentů). Hlavním důvodem je obava o bezpečnost dětí, nevhodné stromy k lezení nebo nepřítomnost stromů. Překvapivé je zjištění, že mimo mateřskou školu nechá děti lézt na stromy 43,7% respondentů. Mateřské...cs_CZ
dc.description.abstractI devoted in the diploma thesis a theme natural gardens in kindergarten, which is starting gaining popularity in Czech republic from abroad's model. I define in theoretical section how the garden should look like and also significance of environmental effects on child's personality development. And I approximate history of open-air teaching. I describe into the details process creating garden in natural style and her elements focusing on plants, especially trees and shrumbs. The work includes also practical experience from process of creating natural gardens in selected kindergarten. I mention at the end of theoretical section options for funding garden. I based research section on questionnaire method and I evaluated data qualitatively. I had adressed kindergarten teachers throughout Czech republic by online questionnaire. 302 respondents answered. The object of research section was to find facts relate climbing children the trees between kindergarten teachers throughout Czech republic. I analyzed the obtained data and after I evaluated them. I found that children are usually not allow to climb the trees on garden in kindergarten (75,1% respondents). The main reason is the fear of children's security, inappropriate trees for climbing or trees absence. Surprising finding is, that out of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzahradacs_CZ
dc.subjectzahradní terapiecs_CZ
dc.subjectstromy,lezení na stromycs_CZ
dc.subjectgardenen_US
dc.subjectgardenotherapyen_US
dc.subjecttreesen_US
dc.subjecttree-climbingen_US
dc.titlePřírodní zahrada v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-09
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId85242
dc.title.translatedNatur Garden in Kindergardenen_US
dc.contributor.refereeSkýbová, Jana
dc.identifier.aleph001674949
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci se věnuji tématu přírodní zahrady v mateřské škole, která se začíná v České republice rozšiřovat, po vzoru ze zahraničí. V teoretické části vymezuji, jaká by měla být zahrada pro děti a také význam vlivu prostředí na vývoj osobnosti dítěte. Dále přibližuji stručnou historii vyučování pod širým nebem. Podrobněji popisuji proces vytváření zahrady v přírodním stylu a její prvky se zaměřením na rostliny, hlavně stromy a keře. Součástí práce jsou také praktické zkušenosti z procesu tvorby přírodní zahrady ve vybraných mateřských školách. V závěru teoretické části uvádím možnosti financování zahrady. Výzkumnou část jsem založila na metodě dotazníku a data jsem zpracovala kvantitativně. Pomocí online dotazníku, jsem oslovila učitele/ky mateřských škol po celé České republice. Odpovědělo 302 respondentů. Cílem výzkumné části bylo, zjištění skutečností tykajících se lezení dětí na stromy mezi učiteli mateřských škol po celé České republice. Získaná data jsem analyzovala a následně vyhodnotila. Zjistila jsem, že v zahradách mateřských škol děti převážně na stromy lézt nemohou (75,1% respondentů). Hlavním důvodem je obava o bezpečnost dětí, nevhodné stromy k lezení nebo nepřítomnost stromů. Překvapivé je zjištění, že mimo mateřskou školu nechá děti lézt na stromy 43,7% respondentů. Mateřské...cs_CZ
uk.abstract.enI devoted in the diploma thesis a theme natural gardens in kindergarten, which is starting gaining popularity in Czech republic from abroad's model. I define in theoretical section how the garden should look like and also significance of environmental effects on child's personality development. And I approximate history of open-air teaching. I describe into the details process creating garden in natural style and her elements focusing on plants, especially trees and shrumbs. The work includes also practical experience from process of creating natural gardens in selected kindergarten. I mention at the end of theoretical section options for funding garden. I based research section on questionnaire method and I evaluated data qualitatively. I had adressed kindergarten teachers throughout Czech republic by online questionnaire. 302 respondents answered. The object of research section was to find facts relate climbing children the trees between kindergarten teachers throughout Czech republic. I analyzed the obtained data and after I evaluated them. I found that children are usually not allow to climb the trees on garden in kindergarten (75,1% respondents). The main reason is the fear of children's security, inappropriate trees for climbing or trees absence. Surprising finding is, that out of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV