Zobrazit minimální záznam

Problems of teaching profession: teacher in France and i the Czech Republic
Problematika učitelské profese: učitel ve Francii a v České republice
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorZemanová, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-16T18:45:07Z
dc.date.available2017-05-16T18:45:07Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58038
dc.description.abstractNázev diplomové práce: Problematika učitelské profese: učitel ve Francii a v České republice Klíčová slova: Učitel, učitelská profese, postavení učitele, vzdělávací systém České republiky, vzdělávací systém Francie Abstrakt: Tato diplomová práce se věnuje problematice učitelského povolání. I přes velkou psychickou a fyzickou náročnost je tato profese dnes podceňovaná, prestiž i platy učitelů jsou nízké. Jedním z cílů práce je ukázat, že učitelská profese není tak jednoduchá, jak se veřejnost často domnívá, a představit její hlavní problémy. Práce se dotýká témat, jako je prestiž a autorita učitele, zdraví učitelů a stres ve škole nebo problémy učitelů začátečníků. Tematika učitelského povolání obecně je doplněna aktuálními čísly a daty vypovídajícími o postavení učitele a vzdělávacím systému v Čechách a ve Francii, případně v dalších evropských zemích. Dalším cílem této studie je tedy porovnat tyto informace, najít přednosti a nedostatky systémů, které mají dopad i na postavení učitele samotného, a naznačit možné cesty k jejich zlepšení. Zabýváme se zde například aktuálními problémy evropských systémů, financováním školství, platy učitelů nebo statusem učitele v Čechách a ve Francii. Práce se skládá z 5 částí, z nichž každá tvoří tematický celek propojující teorii s aktuální situací. Za přínos...cs_CZ
dc.description.abstractTitle of the thesis: Problems of the teaching profession: teacher in France and in the Czech Republic Keywords: Teacher, teaching profession, status of the teacher, education system of the Czech Republic, education system of France Abstract: The dissertation occupies by the problems of the teaching profession. Despite big psychological and physical difficulty the profession is underestimated, prestige and salaries of teachers are low. One of the goals of the thesis is to show that the teaching profession isn't that easy as the public believes and to present its principal problems. The dissertation touches themes like prestige and authority of the teacher, teachers' health and stress at school or trainee teachers' problems. Theme of the teaching profession generally is completed by actual numbers and data reflecting status of the teacher and education system in the Czech Republic, in France and in other European countries. So another goal of the thesis is to compare these numbers and to find advantages and disadvantages of systems which influence status of the teacher and to outline possible ways to their improvement. We occupy for example by the present problems of European systems, financing of education, teachers' salaries or status of the teacher in the Czech Republic and in France. The...en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectUčitelcs_CZ
dc.subjectučitelská profesecs_CZ
dc.subjectpostavení učitelecs_CZ
dc.subjectvzdělávací systém České republikycs_CZ
dc.subjectvzdělávací systém Francie Enseignantcs_CZ
dc.subjectprofession d'enseignantcs_CZ
dc.subjectstatut de l'enseignantcs_CZ
dc.subjectsystème éducatif en République tchèquecs_CZ
dc.subjectsystème éducatif en Francecs_CZ
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectteaching professionen_US
dc.subjectstatus of the teacheren_US
dc.subjecteducation system of the Czech Republicen_US
dc.subjecteducation system of Franceen_US
dc.titleProblématique de la profession d'enseignant. Enseignant en France et en République tchèquefr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-14
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId118674
dc.title.translatedProblems of teaching profession: teacher in France and i the Czech Republicen_US
dc.title.translatedProblematika učitelské profese: učitel ve Francii a v České republicecs_CZ
dc.contributor.refereeJančík, Jiří
dc.identifier.aleph001680001
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev diplomové práce: Problematika učitelské profese: učitel ve Francii a v České republice Klíčová slova: Učitel, učitelská profese, postavení učitele, vzdělávací systém České republiky, vzdělávací systém Francie Abstrakt: Tato diplomová práce se věnuje problematice učitelského povolání. I přes velkou psychickou a fyzickou náročnost je tato profese dnes podceňovaná, prestiž i platy učitelů jsou nízké. Jedním z cílů práce je ukázat, že učitelská profese není tak jednoduchá, jak se veřejnost často domnívá, a představit její hlavní problémy. Práce se dotýká témat, jako je prestiž a autorita učitele, zdraví učitelů a stres ve škole nebo problémy učitelů začátečníků. Tematika učitelského povolání obecně je doplněna aktuálními čísly a daty vypovídajícími o postavení učitele a vzdělávacím systému v Čechách a ve Francii, případně v dalších evropských zemích. Dalším cílem této studie je tedy porovnat tyto informace, najít přednosti a nedostatky systémů, které mají dopad i na postavení učitele samotného, a naznačit možné cesty k jejich zlepšení. Zabýváme se zde například aktuálními problémy evropských systémů, financováním školství, platy učitelů nebo statusem učitele v Čechách a ve Francii. Práce se skládá z 5 částí, z nichž každá tvoří tematický celek propojující teorii s aktuální situací. Za přínos...cs_CZ
uk.abstract.enTitle of the thesis: Problems of the teaching profession: teacher in France and in the Czech Republic Keywords: Teacher, teaching profession, status of the teacher, education system of the Czech Republic, education system of France Abstract: The dissertation occupies by the problems of the teaching profession. Despite big psychological and physical difficulty the profession is underestimated, prestige and salaries of teachers are low. One of the goals of the thesis is to show that the teaching profession isn't that easy as the public believes and to present its principal problems. The dissertation touches themes like prestige and authority of the teacher, teachers' health and stress at school or trainee teachers' problems. Theme of the teaching profession generally is completed by actual numbers and data reflecting status of the teacher and education system in the Czech Republic, in France and in other European countries. So another goal of the thesis is to compare these numbers and to find advantages and disadvantages of systems which influence status of the teacher and to outline possible ways to their improvement. We occupy for example by the present problems of European systems, financing of education, teachers' salaries or status of the teacher in the Czech Republic and in France. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990016800010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV