Zobrazit minimální záznam

Carrier's Liability in International Carriage of Goods
dc.contributor.advisorPauknerová, Monika
dc.creatorDvořáková, Adriana
dc.date.accessioned2017-05-16T18:42:29Z
dc.date.available2017-05-16T18:42:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58030
dc.description.abstractTato práce nabízí přehled současné právní úpravy v mezinárodní přepravě zboží, přičemž se zaměřuje zejména na odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží. Aby byl vůbec umožněn mezinárodní obchod, je důležité udržovat rovnováhu mezi zájmy dopravce a odesílatele. Každý příspěvek na téma odpovědnosti dopravce v mezinárodní přepravě zboží může pomoci objasnit některé problémy a být ku prospěchu jak odesílateli, tak dopravci. Tato práce se skládá z devíti kapitol. Tři úvodní kapitoly seznamují s mezinárodním právem soukromým a jeho základními metodami, je zde stručně nastíněn institut odpovědnosti a v neposlední řadě jsou zde definovány některé základní pojmy jako například doprava a přeprava či dopravce a odesílatel. V jednom z pododdílů třetí kapitoly je představena vnitrostátní úprava přepravy. V práci je však obecně kladen důraz na právní úpravu obsaženou v mezinárodních smlouvách. Následující kapitoly se věnují jednotlivým druhům přepravy, a sice přepravě železniční, silniční, letecké, námořní a vnitrozemské vodní. Největší důraz je vzhledem k frekvenci jejich praktického využití kladen na přepravu silniční a námořní. To nicméně nesnižuje důležitost ostatních druhů přepravy. Velký potenciál má zejména přeprava železniční a vnitrozemská vodní, jejichž budoucí rozvoj by nabídl řešení mnoha...cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to offer an overview of current legislative situation in international carriage of goods. Special attention is dedicated to carrier's liability in international transport of goods. In a global world, it is vital to keep balance between the rights and duties of both the carrier and the shipper. Otherwise, international trade would become next to impossible to perform. Therefore, dealing with the topic of carrier's liability might clarify certain aspects and possibly bring benefits to both contracting parties. This thesis consists of nine chapters. The three initial chapters present private international law and its methods. Next, the question of liability is briefly introduced. Finally, basic terms such as the carrier and the shipper are defined. In one of its subdivisions, the third chapter also mentions national regulations relevant to the topic discussed. On the contrary, the thesis as a whole addresses rules contained in international treaties. The following chapters are targeted on individual modes of transport, in order of appearance: carriage by rail, carriage by road, carriage by air, carriage by sea, carriage by inland waterways. However, not all of them are granted equal attention. The chapters covering carriage by road and by sea are essential. The reason for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectmezinárodní přeprava zbožícs_CZ
dc.subjectodpovědnost dopravcecs_CZ
dc.subjectinternational carriage of goodsen_US
dc.subjectcarrier's liabilityen_US
dc.titleOdpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zbožícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-15
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId115848
dc.title.translatedCarrier's Liability in International Carriage of Goodsen_US
dc.contributor.refereeDobiáš, Petr
dc.identifier.aleph001676029
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce nabízí přehled současné právní úpravy v mezinárodní přepravě zboží, přičemž se zaměřuje zejména na odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží. Aby byl vůbec umožněn mezinárodní obchod, je důležité udržovat rovnováhu mezi zájmy dopravce a odesílatele. Každý příspěvek na téma odpovědnosti dopravce v mezinárodní přepravě zboží může pomoci objasnit některé problémy a být ku prospěchu jak odesílateli, tak dopravci. Tato práce se skládá z devíti kapitol. Tři úvodní kapitoly seznamují s mezinárodním právem soukromým a jeho základními metodami, je zde stručně nastíněn institut odpovědnosti a v neposlední řadě jsou zde definovány některé základní pojmy jako například doprava a přeprava či dopravce a odesílatel. V jednom z pododdílů třetí kapitoly je představena vnitrostátní úprava přepravy. V práci je však obecně kladen důraz na právní úpravu obsaženou v mezinárodních smlouvách. Následující kapitoly se věnují jednotlivým druhům přepravy, a sice přepravě železniční, silniční, letecké, námořní a vnitrozemské vodní. Největší důraz je vzhledem k frekvenci jejich praktického využití kladen na přepravu silniční a námořní. To nicméně nesnižuje důležitost ostatních druhů přepravy. Velký potenciál má zejména přeprava železniční a vnitrozemská vodní, jejichž budoucí rozvoj by nabídl řešení mnoha...cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to offer an overview of current legislative situation in international carriage of goods. Special attention is dedicated to carrier's liability in international transport of goods. In a global world, it is vital to keep balance between the rights and duties of both the carrier and the shipper. Otherwise, international trade would become next to impossible to perform. Therefore, dealing with the topic of carrier's liability might clarify certain aspects and possibly bring benefits to both contracting parties. This thesis consists of nine chapters. The three initial chapters present private international law and its methods. Next, the question of liability is briefly introduced. Finally, basic terms such as the carrier and the shipper are defined. In one of its subdivisions, the third chapter also mentions national regulations relevant to the topic discussed. On the contrary, the thesis as a whole addresses rules contained in international treaties. The following chapters are targeted on individual modes of transport, in order of appearance: carriage by rail, carriage by road, carriage by air, carriage by sea, carriage by inland waterways. However, not all of them are granted equal attention. The chapters covering carriage by road and by sea are essential. The reason for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990016760290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV