dc.contributor.advisor | Havlová, Jana | |
dc.creator | Strejčková, Dagmar | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T18:38:54Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T18:38:54Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/58017 | |
dc.description.abstract | Naše legislativa umožňuje vznik mateřských škol zřizovaných obcemi, ale též mateřských škol soukromých zřizovatelů. Předškolní zařízení z obou sektorů mají společný cíl: zabezpečovat uspokojování přirozených potřeb dítěte a ve spolupráci s rodinou rozvíjet jeho osobnost. Předškolní zařízení ze soukromých sektorů si navíc musí vytvářet ekonomickou stabilitu a prosperitu. Vliv státu na výchovu a vzdělávání je tedy určující. Velice záleží na tom, zda se stát zhostí své úlohy v této oblasti, zda klade patřičný důraz na rozvoj vzdělání, zda pružně reaguje na vývoj a proměny společnosti, zda se zmiňovanému vývoji dokáže přizpůsobit, zda skutečně vytváří společnost vzdělanostní. Z této skutečnosti se dále odvíjí všeobecný náhled na výchovu a vzdělávání ve společnosti. Cíle výchovného působení vytyčující směr působení požadovaný od vychovatelů, učitelů či pedagogů. Nároky kladené při edukačním procesu a způsoby, metody a formy při něm používané. Také tlak, pod který stát a společnost dostává účastníky vzdělání, tedy především děti. Zda je tento tlak přiměřený a nároky státu a společnosti v souladu s potřebami dětí, je předmětem výzkumu v praktické části diplomové práce. Praktická část se na základě anketního a dotazníkového šetření zaměřuje na srovnání soukromých a státních mateřských škol zapsaných v... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Our legislativ allows the commencement of nursery schools set up by both municipalities and private founders. Pre-school institutions from both sectors have the common aim: to satisfy the natural needs of the child and to develop its personality in cooperation with the family. In addition to this, pre-school institutions from private sectors have to create economical stability and prosperity. Thus the influence of the state upon upbringing and education is determining. It is essential, if the state handles its role in this field, if there is a propper focus on the development of education, if the evolution and changes of the society are being reflected and adapted and if there is an educated society being created. This fact determines the general view of upbringing and education in the society. The aims of pedagogical process determine the orientation of influencing from the side of tutors, teachers and pedagogues. The demands, means, methods and the forms of the educational process. Also the pressure performed by the state aimed at the participants of the educational process, especially children. The subject of the research in the practical part of this thesis is to find out, if this pressure is adequate and the demands of the state and society are in accordance with the needs of the children. The... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Problematika uspokojování potřeb dětí v soukromých mateřských školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-01-09 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 119375 | |
dc.title.translated | Problems to satisfy necessities of children in private kinder gardens | en_US |
dc.contributor.referee | Opravilová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001674948 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Naše legislativa umožňuje vznik mateřských škol zřizovaných obcemi, ale též mateřských škol soukromých zřizovatelů. Předškolní zařízení z obou sektorů mají společný cíl: zabezpečovat uspokojování přirozených potřeb dítěte a ve spolupráci s rodinou rozvíjet jeho osobnost. Předškolní zařízení ze soukromých sektorů si navíc musí vytvářet ekonomickou stabilitu a prosperitu. Vliv státu na výchovu a vzdělávání je tedy určující. Velice záleží na tom, zda se stát zhostí své úlohy v této oblasti, zda klade patřičný důraz na rozvoj vzdělání, zda pružně reaguje na vývoj a proměny společnosti, zda se zmiňovanému vývoji dokáže přizpůsobit, zda skutečně vytváří společnost vzdělanostní. Z této skutečnosti se dále odvíjí všeobecný náhled na výchovu a vzdělávání ve společnosti. Cíle výchovného působení vytyčující směr působení požadovaný od vychovatelů, učitelů či pedagogů. Nároky kladené při edukačním procesu a způsoby, metody a formy při něm používané. Také tlak, pod který stát a společnost dostává účastníky vzdělání, tedy především děti. Zda je tento tlak přiměřený a nároky státu a společnosti v souladu s potřebami dětí, je předmětem výzkumu v praktické části diplomové práce. Praktická část se na základě anketního a dotazníkového šetření zaměřuje na srovnání soukromých a státních mateřských škol zapsaných v... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Our legislativ allows the commencement of nursery schools set up by both municipalities and private founders. Pre-school institutions from both sectors have the common aim: to satisfy the natural needs of the child and to develop its personality in cooperation with the family. In addition to this, pre-school institutions from private sectors have to create economical stability and prosperity. Thus the influence of the state upon upbringing and education is determining. It is essential, if the state handles its role in this field, if there is a propper focus on the development of education, if the evolution and changes of the society are being reflected and adapted and if there is an educated society being created. This fact determines the general view of upbringing and education in the society. The aims of pedagogical process determine the orientation of influencing from the side of tutors, teachers and pedagogues. The demands, means, methods and the forms of the educational process. Also the pressure performed by the state aimed at the participants of the educational process, especially children. The subject of the research in the practical part of this thesis is to find out, if this pressure is adequate and the demands of the state and society are in accordance with the needs of the children. The... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016749480106986 | |