Zobrazit minimální záznam

Problems to satisfy necessities of children in private kinder gardens
dc.contributor.advisorHavlová, Jana
dc.creatorStrejčková, Dagmar
dc.date.accessioned2017-05-16T18:38:54Z
dc.date.available2017-05-16T18:38:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58017
dc.description.abstractNaše legislativa umožňuje vznik mateřských škol zřizovaných obcemi, ale též mateřských škol soukromých zřizovatelů. Předškolní zařízení z obou sektorů mají společný cíl: zabezpečovat uspokojování přirozených potřeb dítěte a ve spolupráci s rodinou rozvíjet jeho osobnost. Předškolní zařízení ze soukromých sektorů si navíc musí vytvářet ekonomickou stabilitu a prosperitu. Vliv státu na výchovu a vzdělávání je tedy určující. Velice záleží na tom, zda se stát zhostí své úlohy v této oblasti, zda klade patřičný důraz na rozvoj vzdělání, zda pružně reaguje na vývoj a proměny společnosti, zda se zmiňovanému vývoji dokáže přizpůsobit, zda skutečně vytváří společnost vzdělanostní. Z této skutečnosti se dále odvíjí všeobecný náhled na výchovu a vzdělávání ve společnosti. Cíle výchovného působení vytyčující směr působení požadovaný od vychovatelů, učitelů či pedagogů. Nároky kladené při edukačním procesu a způsoby, metody a formy při něm používané. Také tlak, pod který stát a společnost dostává účastníky vzdělání, tedy především děti. Zda je tento tlak přiměřený a nároky státu a společnosti v souladu s potřebami dětí, je předmětem výzkumu v praktické části diplomové práce. Praktická část se na základě anketního a dotazníkového šetření zaměřuje na srovnání soukromých a státních mateřských škol zapsaných v...cs_CZ
dc.description.abstractOur legislativ allows the commencement of nursery schools set up by both municipalities and private founders. Pre-school institutions from both sectors have the common aim: to satisfy the natural needs of the child and to develop its personality in cooperation with the family. In addition to this, pre-school institutions from private sectors have to create economical stability and prosperity. Thus the influence of the state upon upbringing and education is determining. It is essential, if the state handles its role in this field, if there is a propper focus on the development of education, if the evolution and changes of the society are being reflected and adapted and if there is an educated society being created. This fact determines the general view of upbringing and education in the society. The aims of pedagogical process determine the orientation of influencing from the side of tutors, teachers and pedagogues. The demands, means, methods and the forms of the educational process. Also the pressure performed by the state aimed at the participants of the educational process, especially children. The subject of the research in the practical part of this thesis is to find out, if this pressure is adequate and the demands of the state and society are in accordance with the needs of the children. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika uspokojování potřeb dětí v soukromých mateřských školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-09
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119375
dc.title.translatedProblems to satisfy necessities of children in private kinder gardensen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.identifier.aleph001674948
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNaše legislativa umožňuje vznik mateřských škol zřizovaných obcemi, ale též mateřských škol soukromých zřizovatelů. Předškolní zařízení z obou sektorů mají společný cíl: zabezpečovat uspokojování přirozených potřeb dítěte a ve spolupráci s rodinou rozvíjet jeho osobnost. Předškolní zařízení ze soukromých sektorů si navíc musí vytvářet ekonomickou stabilitu a prosperitu. Vliv státu na výchovu a vzdělávání je tedy určující. Velice záleží na tom, zda se stát zhostí své úlohy v této oblasti, zda klade patřičný důraz na rozvoj vzdělání, zda pružně reaguje na vývoj a proměny společnosti, zda se zmiňovanému vývoji dokáže přizpůsobit, zda skutečně vytváří společnost vzdělanostní. Z této skutečnosti se dále odvíjí všeobecný náhled na výchovu a vzdělávání ve společnosti. Cíle výchovného působení vytyčující směr působení požadovaný od vychovatelů, učitelů či pedagogů. Nároky kladené při edukačním procesu a způsoby, metody a formy při něm používané. Také tlak, pod který stát a společnost dostává účastníky vzdělání, tedy především děti. Zda je tento tlak přiměřený a nároky státu a společnosti v souladu s potřebami dětí, je předmětem výzkumu v praktické části diplomové práce. Praktická část se na základě anketního a dotazníkového šetření zaměřuje na srovnání soukromých a státních mateřských škol zapsaných v...cs_CZ
uk.abstract.enOur legislativ allows the commencement of nursery schools set up by both municipalities and private founders. Pre-school institutions from both sectors have the common aim: to satisfy the natural needs of the child and to develop its personality in cooperation with the family. In addition to this, pre-school institutions from private sectors have to create economical stability and prosperity. Thus the influence of the state upon upbringing and education is determining. It is essential, if the state handles its role in this field, if there is a propper focus on the development of education, if the evolution and changes of the society are being reflected and adapted and if there is an educated society being created. This fact determines the general view of upbringing and education in the society. The aims of pedagogical process determine the orientation of influencing from the side of tutors, teachers and pedagogues. The demands, means, methods and the forms of the educational process. Also the pressure performed by the state aimed at the participants of the educational process, especially children. The subject of the research in the practical part of this thesis is to find out, if this pressure is adequate and the demands of the state and society are in accordance with the needs of the children. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016749480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV