Komparace vztahů členů cílové skupiny k praktickým činnostem s hodnocením vybraných složek jejich osobnosti
Comparison of target group members with selected components of their personality related to the evaluation of practical activities
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57845Identifikátory
SIS: 122892
Kolekce
- Kvalifikační práce [17354]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Reitmayer, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
7. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
NÁZEV: Komparace vztahů členů cílové skupiny k praktickým činnostem s hodnocením vybraných složek jejich osobnosti AUTOR: Eva Branichová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části jsem se snažila stručně shrnout, jak definujeme nadání, co je to tvořivost, funkční gramotnost a jemná motorika. V praktické části jsem informovala o výsledcích výzkumu pomocí testů funkční gramotnosti upravených pro děti, které ještě nejsou schopny samy číst, a Torranceho testů tvořivosti. Cílem výzkumu bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj vybraných schopností u vzorku nadaných žáků první třídy. Hypotézy, které jsem si v úvodu praktické části práce stanovila, se sice nepotvrdily všechny, ale u dětí byl zaznamenán viditelný posun ve všech sledovaných oblastech. KLÍČOVÁ SLOVA: nadané dítě, funkční gramotnost, jemná motorika, tvořivost, zájmové činnosti
TITLE: Comparison of target group members with selected components of their personality related to the evaluation of practical activities AUTHOR: Eva Branichová DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRACT: In the theoretical part of this thesis I have summarized definitions of talent, creativity, functional literacy and fine motor skills. In the practical part, I informed about the results of the research conducted using functional literacy tests (which I then modified so that they can be used by children who cannot read) and Torrance creativity tests. The aim was to identify and describe progress and development of selected skills in a sample of talented first graders. KLÍČOVÁ SLOVA: gifted child, functional literacy, fine motor skills, creativity, hobbies