Recepční a intertextové strategie v románovém cyklu Terryho Pratchetta: Úžasná Zeměplocha
Receptive and intertextual strategies in Terry Pratchett's novel cykle "Discworld"
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57808Identifikátory
SIS: 125585
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mocná, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
9. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Zeměplocha, Terry Pratchett, literatura, fantasy, recepční strategie, postavy, fikční svět, motivy, humor, intertextovostKlíčová slova (anglicky)
Zeměplocha, Terry Pratchett, literatura, fantasy, recepční strategie, postavy, fikční svět, motivy, humor, intertextovostTato práce se zabývá sérií Úžasná Zeměplocha britského spisovatele Terryho Pratchetta, zkoumá, jaké jsou autorovy nástroje, kterými dosahuje čtivosti a poutavosti románů, a to na úrovni postav, světa příběhu, motivů a témat, dále se zabývá intertextovostí opět především s ohledem na čtenáře. Práce také zkoumá postavení románů v žánru fantasy, kam bývají řazeny. V neposlední řadě také poukazujeme na kvality této série, která je často neprávem považována pouze za populární či pokleslou literaturu.
This thesis is focused on The Discworld, book series written by English writer Terry Pratchett. It examines which tools the author is using for achieving such a readability and catchines of his novels. Investigations are done in several layers: characters, word of the story, themes and motives. Intertextuality is the next topic of the work. It is mainly focused on intertextuality regarding the readers. Other interest of this thesis is to clarify position of the Discworld among fantasy pieces as it is usually classified as fantasy. Finally, it shows quality of Pratchett's series and it argues with the statement that his work is popular mainstream literature.