Show simple item record

Development and transformation of terminology and semantics in the Czech psychopaedia
dc.contributor.advisorMužáková, Monika
dc.creatorŠišková, Klára
dc.date.accessioned2017-05-16T17:10:25Z
dc.date.available2017-05-16T17:10:25Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57805
dc.description.abstractANOTACE: Práce se zabývá termíny obsaženými v názvoslovích české psychopedie, jejich významem, jak historickým (etymologickým), tak sémantickým (obsah, který pojmům dáváme). Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část je věnována historii a etymologii termínů, používaných v české psychopedii. První kapitola Úvod do problematiky vymezuje pojmy mentální retardace, sémantika a názvosloví. Druhá kapitola Vývoj pojmů v české psychopedii, je věnována dějinám a odborníkům, autorům pojmosloví používaného v souvislosti s mentální retardací na našem území. Třetí kapitola Etymologie termínů používaných v české psychopedii uvádí etymologický rozbor. Praktická část, tedy výzkum formou dotazníku má za úkol zmapovat změny ve vnímání jednotlivých pojmů mezi generacemi a jejich zařazení do vrstev slovní zásoby. Zmapování posunu významu termínů a změn názvosloví je výhradním cílem této práce.cs_CZ
dc.description.abstractANOTATION: This study investigated terms contained in nomenclature of czech psychopaedia, especially their historical (etymological) and semantic (stands for those terms) purport. The study consists of theoretical and practical part. Theoretical part is dedicate to history and etymology of terms, that are used in czech psychopaedia. First chapter - Introduction to the topic - defines the term of mental retardation and the term of semantics. Second chapter - History of czech psychopaedia terms - is dedicate to history and experts, authors of terminology that is used in connection with mental retardation across czech lands. Third chapter - Etymology of terms used in czech psychopaedia - is introducing us into the etymological analysis. Practial part - research in form of questionnaire, aims to map changes in understanding of these terms by generations and its inclusion into different layers of vacabulary. The exclusive purpose of this study is to map progression of the the meaning of the term and changes in nomenclature.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPsychopediecs_CZ
dc.subjectsémantikacs_CZ
dc.subjectetymologiecs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectPsychopaedieen_US
dc.subjectsemanticen_US
dc.subjectetymologicalen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.titleVývoj a přeměna názvosloví a sémantiky v české psychopediics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121929
dc.title.translatedDevelopment and transformation of terminology and semantics in the Czech psychopaediaen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001677650
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csANOTACE: Práce se zabývá termíny obsaženými v názvoslovích české psychopedie, jejich významem, jak historickým (etymologickým), tak sémantickým (obsah, který pojmům dáváme). Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část je věnována historii a etymologii termínů, používaných v české psychopedii. První kapitola Úvod do problematiky vymezuje pojmy mentální retardace, sémantika a názvosloví. Druhá kapitola Vývoj pojmů v české psychopedii, je věnována dějinám a odborníkům, autorům pojmosloví používaného v souvislosti s mentální retardací na našem území. Třetí kapitola Etymologie termínů používaných v české psychopedii uvádí etymologický rozbor. Praktická část, tedy výzkum formou dotazníku má za úkol zmapovat změny ve vnímání jednotlivých pojmů mezi generacemi a jejich zařazení do vrstev slovní zásoby. Zmapování posunu významu termínů a změn názvosloví je výhradním cílem této práce.cs_CZ
uk.abstract.enANOTATION: This study investigated terms contained in nomenclature of czech psychopaedia, especially their historical (etymological) and semantic (stands for those terms) purport. The study consists of theoretical and practical part. Theoretical part is dedicate to history and etymology of terms, that are used in czech psychopaedia. First chapter - Introduction to the topic - defines the term of mental retardation and the term of semantics. Second chapter - History of czech psychopaedia terms - is dedicate to history and experts, authors of terminology that is used in connection with mental retardation across czech lands. Third chapter - Etymology of terms used in czech psychopaedia - is introducing us into the etymological analysis. Practial part - research in form of questionnaire, aims to map changes in understanding of these terms by generations and its inclusion into different layers of vacabulary. The exclusive purpose of this study is to map progression of the the meaning of the term and changes in nomenclature.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016776500106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV