Show simple item record

Imagology of Current Advertisements
dc.contributor.advisorFišerová, Michaela
dc.creatorTomková, Gabriela
dc.date.accessioned2020-08-25T18:54:52Z
dc.date.available2020-08-25T18:54:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57709
dc.description.abstractPráce se zabývá obrazovými mediálními sděleními reklamního typu. Přispívá k diskusi o změně postavení obrazů a jejich vlivu na současnou společnost. Vzhledem k předmětu zkoumání jsou východiskem pro předkládaný text vizuální studia. Hlavní teze jsou aplikovány na dva odlišné tendenční konstrukty reality. Prvním z nich je ideologicky a politicky konstruované vidění v období vlády autoritářského socialistického režimu. Druhým je současná globalizovaná konzumní společnost. V praktické části se analýza zaměřuje na reklamní sdělení firmy Škoda Auto a.s. používané ve výše zmíněných vizuálních režimech ve 20. století v České republice. Klíčová slova: obraz, vizuální studia, ikonologie, reklama, globalizace, konzumní společnost, propaganda, image.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with advertising images. It contributes to discussion about position of image in present visual field. It also speaks about influence of image on contemporary society. The starting point and theoretical basis are Visual studies. The main ideas are applied to two different constructs of reality, both are tendentious. The first is vision, ideologically and politically constructed during authoritarian socialist regime. The second is current globalized consumer society. In the practical part of the thesis, the analysis focuses on the advertisements of Skoda Auto Company, used in both mentioned visual modes in the Czech Republic in the 20th century. Key words: picture, visual studies, iconology, advertising, globalization, consumer society, propaganda, image.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectobrazcs_CZ
dc.subjectvizuální studiacs_CZ
dc.subjectikonologiecs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.subjectkonzumní společnostcs_CZ
dc.subjectpropagandacs_CZ
dc.subjectimagecs_CZ
dc.subjectpictureen_US
dc.subjectvisual studiesen_US
dc.subjecticonologyen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectconsumer societyen_US
dc.subjectpropagandaen_US
dc.subjectimageen_US
dc.titleImagologie současných reklamních sdělenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-10-26
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId87775
dc.title.translatedImagology of Current Advertisementsen_US
dc.contributor.refereeKladný, Tomáš
dc.identifier.aleph001533238
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá obrazovými mediálními sděleními reklamního typu. Přispívá k diskusi o změně postavení obrazů a jejich vlivu na současnou společnost. Vzhledem k předmětu zkoumání jsou východiskem pro předkládaný text vizuální studia. Hlavní teze jsou aplikovány na dva odlišné tendenční konstrukty reality. Prvním z nich je ideologicky a politicky konstruované vidění v období vlády autoritářského socialistického režimu. Druhým je současná globalizovaná konzumní společnost. V praktické části se analýza zaměřuje na reklamní sdělení firmy Škoda Auto a.s. používané ve výše zmíněných vizuálních režimech ve 20. století v České republice. Klíčová slova: obraz, vizuální studia, ikonologie, reklama, globalizace, konzumní společnost, propaganda, image.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with advertising images. It contributes to discussion about position of image in present visual field. It also speaks about influence of image on contemporary society. The starting point and theoretical basis are Visual studies. The main ideas are applied to two different constructs of reality, both are tendentious. The first is vision, ideologically and politically constructed during authoritarian socialist regime. The second is current globalized consumer society. In the practical part of the thesis, the analysis focuses on the advertisements of Skoda Auto Company, used in both mentioned visual modes in the Czech Republic in the 20th century. Key words: picture, visual studies, iconology, advertising, globalization, consumer society, propaganda, image.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015332380106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV