Zpětná vazba ředitele jako forma rozvoje a podpory kvality učitele
Feedbackof the school headmaster as a way of development and support of teacher'squality
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57605Identifikátory
SIS: 113889
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojan, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
15. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
zpětná vazba, ředitel, učitel, kvalita, podporaKlíčová slova (anglicky)
feedback, headteacher, teacher, quality, supportNÁZEV: Zpětná vazba ředitele jako forma rozvoje a podpory kvality učitele AUTOR: Mgr. Markéta Breníková KATEDRA (ÚSTAV) Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá současnou problematikou zpětné vazby od ředitele v základním školství. Zpětná vazba je součástí komunikace ve škole a ředitel s její pomocí může zvyšovat kvalitu školy a vést k ní své učitele. Vede efektivní tým, vytváří příznivou atmosféru, ve které zpětná vazba rozvíjí a podporuje. V teoretické části práce definuje zpětnou vazbu a s ní související kvalitu ve školství a dotýká se také metod jejího řízení. Představuje techniky zpětné vazby použitelné na základní škole. Z výzkumu vyplynulo, že v základním školství je zpětná vazba zatím využívána často nesystémově, směrem k vybraným jedincům, nikoli ke všem zaměstnancům. Učitelé cílenou podporu a rozvoj ve své náročné profesi potřebují. Ředitelé ovšem často nemají potřebné kompetence k poskytování systémové zpětné vazby a při jejím poskytování mají vždy pocit, že ji poskytují lépe a více, než jak to vidí jeho učitelé. Práce se v závěru dotýká i širších souvislostí s kvalitou poskytování zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA: zpětná vazba, ředitel, učitel, kvalita, podpora
TITLE: Headteacher's Feedback as a type of teacher's qualities advancemnent and support AUTHOR: Mgr. Markéta Breníková DEPARTMENT (INSTITUTE): Charles University in Prague, Faculty of Education, School Management Center TUTOR: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRACT: The thesis concerns present problematics of headteachers's feedback in a (czech) primary education system. The feedback is a component of comunication inside the school, a headteacher can use it as an instrument to rise the quality of the institution as well as lead the teachers towards the use of the feedback. The headteacher leads an effective team, creates beneficial atmosphere of raising and supported feedback. In the theoretical part, the thesis defines the feedback and related qualities in education, touching the managing methods. The reserach results show common unsysthematic use of the feedback, to a selected individuals instead of all employees in the primary educational system. In their challenging profession, the teachers need targeted support and advancement. However the headtechars do often not have competence necessary to provide systemic feedback. Still they feel like prividing more and better feedback, compared to the feeling of their teachers. The thesis also touches wider consequences of the feedback quality. KEYWORDS: feedback,...