Právní vymezení pracovní náplně učitele ZŠ v ČR a ve vybraných zemích a vnímání její časové náročnosti učiteli a řediteli
Legal definition of workload of the basic school teachers in the Czech Republic and in selected countries and the perception of its time demands between teachers and headmasters
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57559Identifikátory
SIS: 133038
Kolekce
- Kvalifikační práce [17354]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojanová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
10. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Časová náročnost učitelské práce, školské zákony, postavení učitele v české legislativě, postavení učitele ve slovenské legislativě, postavení učitele ve finské legislativěKlíčová slova (anglicky)
Time consumption of the teachers workload, the teachers in legislative system of the Czech Republic, the teachers in legislative system of the Finland, the teachers in legislative system of the Slovak RepublicZávěrečná bakalářská práce se zabývá pracovní náplní učitele 2. stupně základní školy a její časovou náročností. Teoretická část se zabývá vymezením této problematiky v české legislativě a jejím srovnáním s legislativní situací ve Slovenské republice a ve Finsku. Ve výzkumné části bakalářská práce zjišťuje názory učitelů i ředitelů na časovou náročnost učitelské práce a tyto následně vzájemně porovnává. K tomuto byly použity dva dotazníky, jeden z nich zjišťoval názory učitelů, druhý ředitelů. V závěrečné části jsou vymezeny základní legislativní rozdíly ve zkoumaných zemích a dále shrnuty informace o časové náročnosti učitelské práce vyplývající z dotazníkového šetření prováděného mezi učiteli a řediteli.
The bachelor thesis deals with the workload of the teachers of the secondary school and its time consumption. The theoretical part deals with defining the problem in Czech legislation and its comparison with the legal situation in the Slovak Republic and Finland. In the research of the thesis finds out the opinions of teachers and directors of the time spent by teachers on their job and these subsequently mutually compared. For this purposed are used two questionnaires, one of them investigates teachers' opinions, the other director's views. In the final part the thesis are analyzed the differences in the legislative of the mentioned countries and summarized information about the time-consumption of the teachers work arising from the survey conducted among teachers and principals.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vady zákonodárného procesu a zákonodárství vůbec
Výsledek obhajoby: UZNÁNOZámečníková, Marie (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 12. 3. 2019Disertační práce "Vady zákonodárného procesu a zákonodárství vůbec" si klade za cíl představit hlavní problémy a vady zákonodárného procesu a současného stavu zákonodárství a vypořádat se s otázkou, co je příčinou dnešního ... -
Vady zákonodárného procesu a zákonodárství vůbec
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZámečníková, Marie (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 1. 6. 2018Disertační práce "Vady zákonodárného procesu a zákonodárství vůbec" si klade za cíl představit hlavní problémy a vady zákonodárného procesu a současného stavu zákonodárství a vypořádat se s otázkou, co je příčinou dnešního ... -
Rekodifikace soukromého práva z pohledu kvality legislativy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPola, Jan (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 15. 12. 20201 Rekodifikace soukromého práva z pohledu kvality legislativy Abstrakt: Stěžejním předpisem rekodifikace soukromého práva je občanský zákoník. Legislativní práce na něm trvaly řadu let a jako takový představuje ucelený ...