Zobrazit minimální záznam

Sibling relationships in system of substitute upbringing
dc.contributor.advisorŠotolová, Eva
dc.creatorNová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-16T16:06:57Z
dc.date.available2017-05-16T16:06:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57556
dc.description.abstractNÁZEV: Sourozenecké vztahy v systému náhradní výchovy AUTOR: Barbora Nová, DiS. KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce přináší zmapování otázky sourozeneckých skupin v oblasti ústavní výchovy a náhradní rodinné péče. Teoretickými východisky práce jsou možnosti řešení situace náhradní výchovou v ústavní péči a rozdělení jednotlivých zařízení. Dále práce popisuje systém náhradní rodinné péče, především zaměřeno na formy pěstounské péče. Zmíněny jsou také důsledky psychické deprivace, které se úzce váží k tématu náhradní výchovy. Práce se zabývá i srovnání jednotlivých forem náhradní výchovy. Cílem práce jsou odpovědi na tyto otázky. Jaký je sourozenecký vztah a co přináší? Existuje u nás ucelený systém při umisťování sourozenců do náhradní výchovy? Která forma náhradní výchovy přichází k úvaze při práci se sourozeneckou skupinou, a která je pro děti nejvhodnější? Velmi citlivou, přesto častou, záležitostí je rozdělení sourozenců. Výsledky průzkumu odpovídají i na otázku, proč k rozdělení dochází. Součástí práce je průzkum, který přináší náhled do problematiky. Respondenty průzkumu jsou sociální pracovníci odborů sociálně právní ochrany dětí ve Středočeském kraji a v Praze. V závěru práce je uvedena kazuistika sourozenecké skupiny, která...cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Sibling relationships in system of substitute upbringing AUTHOR: Barbora Nová, DiS. DEPARTMENT: Department of special pedagogy SUPERVISOR: Doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRACT: My work is mapping the question of groups of siblings in the area of system of substitute upbringing. The theoretical starting points of my work are the possibilities of solving the situation with the subsitute upbringing in an appropriate institution and categorization of individual institutions. Furthermore, my work is describing the system of substitute upbringning specifically the forms of fostering. The psychological deprivation of substitute upbringing which is inevitably linked with it is mentioned as well. The work is comparing individual forms of substitute upbringing. The goal of my work are answers to all these questions. What is the siblingrelationship like and what benefits does it bring? Does in the Czech republik exist an integral system of placing the siblings in the substitute upbringing? Which form of substitute upbringing might come into consideration while working with a group of siblings and which is the most suitable for children? The question of separation of siblings is a very sensitive as well as common matter. The results of the survey answer the question why such a separation occurs. A part of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSourozenecký vztahcs_CZ
dc.subjectústavní výchovacs_CZ
dc.subjectnáhradní rodinná péčecs_CZ
dc.subjectSiblingrelationshipen_US
dc.subjectappropriate institutionen_US
dc.subjectthe system of substitute upbringningen_US
dc.titleSourozenecké vztahy v systému náhradní výchovycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-16
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121931
dc.title.translatedSibling relationships in system of substitute upbringingen_US
dc.contributor.refereeMlčková, Marie
dc.identifier.aleph001624647
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Sourozenecké vztahy v systému náhradní výchovy AUTOR: Barbora Nová, DiS. KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce přináší zmapování otázky sourozeneckých skupin v oblasti ústavní výchovy a náhradní rodinné péče. Teoretickými východisky práce jsou možnosti řešení situace náhradní výchovou v ústavní péči a rozdělení jednotlivých zařízení. Dále práce popisuje systém náhradní rodinné péče, především zaměřeno na formy pěstounské péče. Zmíněny jsou také důsledky psychické deprivace, které se úzce váží k tématu náhradní výchovy. Práce se zabývá i srovnání jednotlivých forem náhradní výchovy. Cílem práce jsou odpovědi na tyto otázky. Jaký je sourozenecký vztah a co přináší? Existuje u nás ucelený systém při umisťování sourozenců do náhradní výchovy? Která forma náhradní výchovy přichází k úvaze při práci se sourozeneckou skupinou, a která je pro děti nejvhodnější? Velmi citlivou, přesto častou, záležitostí je rozdělení sourozenců. Výsledky průzkumu odpovídají i na otázku, proč k rozdělení dochází. Součástí práce je průzkum, který přináší náhled do problematiky. Respondenty průzkumu jsou sociální pracovníci odborů sociálně právní ochrany dětí ve Středočeském kraji a v Praze. V závěru práce je uvedena kazuistika sourozenecké skupiny, která...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Sibling relationships in system of substitute upbringing AUTHOR: Barbora Nová, DiS. DEPARTMENT: Department of special pedagogy SUPERVISOR: Doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRACT: My work is mapping the question of groups of siblings in the area of system of substitute upbringing. The theoretical starting points of my work are the possibilities of solving the situation with the subsitute upbringing in an appropriate institution and categorization of individual institutions. Furthermore, my work is describing the system of substitute upbringning specifically the forms of fostering. The psychological deprivation of substitute upbringing which is inevitably linked with it is mentioned as well. The work is comparing individual forms of substitute upbringing. The goal of my work are answers to all these questions. What is the siblingrelationship like and what benefits does it bring? Does in the Czech republik exist an integral system of placing the siblings in the substitute upbringing? Which form of substitute upbringing might come into consideration while working with a group of siblings and which is the most suitable for children? The question of separation of siblings is a very sensitive as well as common matter. The results of the survey answer the question why such a separation occurs. A part of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016246470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV