Show simple item record

African culture as a source of inspiration in western art
dc.contributor.advisorPůtová, Barbora
dc.creatorKlicperová, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-16T15:51:05Z
dc.date.available2017-05-16T15:51:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57492
dc.description.abstractPráce je zaměřena na inspirační vlivy afrického umění, odrážející se v tvorbě západních umělců. Je rozčleněna do několika kapitol, v nichž se autor chronologicky zabývá prvky africké kultury v západních výtvarných dílech od 19. století do poloviny 20. století. V práci je věnována pozornost procesu objevování afrického kontinentu Evropany, od kterého se autor teoreticky odráží. Dále rozpracovává téma obchodu s africkými artefakty a jejich vývoz do Evropy, jehož prostřednictvím proniklo africké umění do povědomí širší veřejnosti a došlo tak k další fázi kontaktu a určitého dialogu mezi těmito dvěma světy. V první části autor odhaluje historický kontext euro-afrických vztahů obecně. V následujících kapitolách se pak věnuje výtvarným projevům, které jsou výsledkem těchto vztahů. Na základě analýzy odborné literatury srovnává zdroj pronikání afrických prvků do západního umění v dějinném kontextu, mapuje tyto tendence až do 20. století a věnuje se proměnlivosti obrazu cizí kultury skrze umění. Výsledkem práce je shrnutí dosavadních poznatků z dané oblasti a nastolení otázek po významu a výsledcích kulturního kontaktu na úrovni uměleckých artefaktů, jeho projevech a přetvoření obrazu cizí kultury. Klíčová slova: primitivní umění, evropské výtvarné umění, umělecké směry 20. století, africká kultura,...cs_CZ
dc.description.abstractThe work is focused on the influence of African art, reflected in the work of Western artists. It is divided into several chapters in which the author deals with the elements of African culture in Western works of art from 19th century to mid-20th century. The work pays attention to the process of exploring the African continent by Europeans, from which the author theoretically rebounds. Further evolve the theme of trade with African artifacts and their export to Europe, through which penetrated African art to a wider audience and so the next stage of contact and a dialogue between the two worlds. In the first part, the author reveals the historical context of the Euro-African relations in general. In the following chapters is devoted to artistic expressions that result from these relationships. Based on the analysis of scientific literature compares a source of infiltration of African elements into Western art in a historical context, maps these tendencies until the 20th century and focuses on the variability of the image of foreign culture through art. The result is a summary of current knowledge in the field and raise questions about the meaning and results of cultural contact through works of art, his displays and deformation of image of foreign culture. Keywords: primitive art, european fine...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectprimitivní uměnícs_CZ
dc.subjectevropské výtvarné uměnícs_CZ
dc.subjectumělecké směry 20.stoletícs_CZ
dc.subjectafrická kulturacs_CZ
dc.subjectzápadní kulturacs_CZ
dc.subjectprimitive arten_US
dc.subjecteuropean fine arten_US
dc.subjectart movements of 20th centuryen_US
dc.subjectafrican cultureen_US
dc.subjectwestern cultureen_US
dc.titleAfrická kultura jako inspirační zdroj západního uměnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-26
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119455
dc.title.translatedAfrican culture as a source of inspiration in western arten_US
dc.contributor.refereeSoukup, Václav
dc.identifier.aleph001604653
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je zaměřena na inspirační vlivy afrického umění, odrážející se v tvorbě západních umělců. Je rozčleněna do několika kapitol, v nichž se autor chronologicky zabývá prvky africké kultury v západních výtvarných dílech od 19. století do poloviny 20. století. V práci je věnována pozornost procesu objevování afrického kontinentu Evropany, od kterého se autor teoreticky odráží. Dále rozpracovává téma obchodu s africkými artefakty a jejich vývoz do Evropy, jehož prostřednictvím proniklo africké umění do povědomí širší veřejnosti a došlo tak k další fázi kontaktu a určitého dialogu mezi těmito dvěma světy. V první části autor odhaluje historický kontext euro-afrických vztahů obecně. V následujících kapitolách se pak věnuje výtvarným projevům, které jsou výsledkem těchto vztahů. Na základě analýzy odborné literatury srovnává zdroj pronikání afrických prvků do západního umění v dějinném kontextu, mapuje tyto tendence až do 20. století a věnuje se proměnlivosti obrazu cizí kultury skrze umění. Výsledkem práce je shrnutí dosavadních poznatků z dané oblasti a nastolení otázek po významu a výsledcích kulturního kontaktu na úrovni uměleckých artefaktů, jeho projevech a přetvoření obrazu cizí kultury. Klíčová slova: primitivní umění, evropské výtvarné umění, umělecké směry 20. století, africká kultura,...cs_CZ
uk.abstract.enThe work is focused on the influence of African art, reflected in the work of Western artists. It is divided into several chapters in which the author deals with the elements of African culture in Western works of art from 19th century to mid-20th century. The work pays attention to the process of exploring the African continent by Europeans, from which the author theoretically rebounds. Further evolve the theme of trade with African artifacts and their export to Europe, through which penetrated African art to a wider audience and so the next stage of contact and a dialogue between the two worlds. In the first part, the author reveals the historical context of the Euro-African relations in general. In the following chapters is devoted to artistic expressions that result from these relationships. Based on the analysis of scientific literature compares a source of infiltration of African elements into Western art in a historical context, maps these tendencies until the 20th century and focuses on the variability of the image of foreign culture through art. The result is a summary of current knowledge in the field and raise questions about the meaning and results of cultural contact through works of art, his displays and deformation of image of foreign culture. Keywords: primitive art, european fine...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV