Show simple item record

Students' Attitudes Towards Chemistry According to the Secondary School They Attend
dc.contributor.advisorBeneš, Pavel
dc.creatorRusek, Martin
dc.date.accessioned2019-02-19T12:11:00Z
dc.date.available2019-02-19T12:11:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57481
dc.description.abstractNÁZEV: Výzkum postojů žáků středních škol k výuce chemie na základních školách AUTOR: PhDr. Martin Rusek KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie ŠKOLITEL: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc. ABSTRAKT: Předkládaný výzkum doplňuje informace o postojích žáků k chemii o doposud opomíjenou skupinu žáků středních odborných škol. Právě zde nastávají po reformě změny spojené s posílením všeobecně vzdělávacích předmětů, kam je zařazena i chemie. Použitý dotazník byl zaměřen na: postoje žáků k chemii, didaktické prostředky využívané ve výuce chemie a postoje žáků k jednotlivým tématům výuky chemie. Dotazník byl zadán na začátku školního roku žákům po nástupu do prvních ročníků středních škol. Výsledky reflektující postoje žáků (N = 595) utvořené na základních školách tak umožňují srovnat, s jakými postoji k chemii přicházejí žáci na jednotlivé typy středních škol. Výsledky výzkumu potvrzují negativní postoje žáků k chemii. Ty jsou nejvíce ovlivněny žáky vnímanou obtížností předmětu i nízkým zájmem žáků o vyučovaná témata. Potvrzuje se také, že významnou roli hrají témata blízká životu žáků. Na základě zjištění výzkumu je možné formulovat návrhy řešení dané situace: zvýšení podílu aktivizačních metod ve výuce např. s experimenty spojené badatelsky orientované, problémové nebo projektové vyučování, dále revize kurikula....cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Students' Attitudes Towards Chemistry According to the Secondary School They Attend AUTHOR: PhDr. Martin Rusek DEPARTMENT: Katedra chemie a didaktiky chemie SUPERVISOR: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc. ABSTRACT: The research presented in this thesis completes the data with the information about so far neglected vocational schools students' attitudes towards chemistry. After the curricular reform, impact put on general education, including chemistry, brings considerable changes in this area. The questionnaire used was focused on three spheres: students' attitudes towards chemistry, didactical facilities used in chemistry education and students' attitudes towards particular chemical topics. The questionnaire was submitted to students (N = 959) at the beginning of the school year after they entered secondary school. That way the results reflect students' attitudes constructed at primary schools. The results show negative students' attitudes. They are mostly affected by the difficulty of the subject and also by students' low interest in the topics. It was also proved that topics close to students' lives play a vital role. Based on the results of the research, proposals may be word in order to solve the situation: emphasizing activating methods such as: experimental work and active observation, also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.subjectkurikulární reformacs_CZ
dc.subjectrámcové vzdělávací programycs_CZ
dc.subjectpostoje žáků k chemiics_CZ
dc.subjectChemistry educationen_US
dc.subjectcurricular reformen_US
dc.subjectFramework educational programmesen_US
dc.subjectattitudes towards chemistryen_US
dc.titleVýzkum postojů žáků středních škol k výuce chemie na základních školáchcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-20
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId104876
dc.title.translatedStudents' Attitudes Towards Chemistry According to the Secondary School They Attenden_US
dc.contributor.refereeBílek, Martin
dc.contributor.refereeŠkoda, Jiří
dc.identifier.aleph001626905
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Výzkum postojů žáků středních škol k výuce chemie na základních školách AUTOR: PhDr. Martin Rusek KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie ŠKOLITEL: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc. ABSTRAKT: Předkládaný výzkum doplňuje informace o postojích žáků k chemii o doposud opomíjenou skupinu žáků středních odborných škol. Právě zde nastávají po reformě změny spojené s posílením všeobecně vzdělávacích předmětů, kam je zařazena i chemie. Použitý dotazník byl zaměřen na: postoje žáků k chemii, didaktické prostředky využívané ve výuce chemie a postoje žáků k jednotlivým tématům výuky chemie. Dotazník byl zadán na začátku školního roku žákům po nástupu do prvních ročníků středních škol. Výsledky reflektující postoje žáků (N = 595) utvořené na základních školách tak umožňují srovnat, s jakými postoji k chemii přicházejí žáci na jednotlivé typy středních škol. Výsledky výzkumu potvrzují negativní postoje žáků k chemii. Ty jsou nejvíce ovlivněny žáky vnímanou obtížností předmětu i nízkým zájmem žáků o vyučovaná témata. Potvrzuje se také, že významnou roli hrají témata blízká životu žáků. Na základě zjištění výzkumu je možné formulovat návrhy řešení dané situace: zvýšení podílu aktivizačních metod ve výuce např. s experimenty spojené badatelsky orientované, problémové nebo projektové vyučování, dále revize kurikula....cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Students' Attitudes Towards Chemistry According to the Secondary School They Attend AUTHOR: PhDr. Martin Rusek DEPARTMENT: Katedra chemie a didaktiky chemie SUPERVISOR: prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc. ABSTRACT: The research presented in this thesis completes the data with the information about so far neglected vocational schools students' attitudes towards chemistry. After the curricular reform, impact put on general education, including chemistry, brings considerable changes in this area. The questionnaire used was focused on three spheres: students' attitudes towards chemistry, didactical facilities used in chemistry education and students' attitudes towards particular chemical topics. The questionnaire was submitted to students (N = 959) at the beginning of the school year after they entered secondary school. That way the results reflect students' attitudes constructed at primary schools. The results show negative students' attitudes. They are mostly affected by the difficulty of the subject and also by students' low interest in the topics. It was also proved that topics close to students' lives play a vital role. Based on the results of the research, proposals may be word in order to solve the situation: emphasizing activating methods such as: experimental work and active observation, also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV