Zobrazit minimální záznam

Myth and Literature: The Werewolf
Vztah mýtu a literatury na tématu vlkodlaka
dc.contributor.advisorÉbert-Zeminová, Catherine
dc.creatorBenešová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-16T15:19:34Z
dc.date.available2017-05-16T15:19:34Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57371
dc.description.abstractčesky: Název diplomové práce: Vztah mýtu a literatury na tématu vlkodlaka Klíčová slova: mýtus, literatura, mytologie, mytodologie, mytoanalýza, mytokritika, vlkodlak Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi literaturou a mýtem. Literatura přepisuje mýtus ze symbolického jazyka do jazyka literárního, čímž na jednu stranu eliminuje obrovskou síť významů a variant mýtu, na druhou stranu však zachovává pro budoucnost základní smysl mýtického sdělení, činí jej srozumitelným pro sociokulturní realitu autora a následně také čtenářovu interpretaci. Cílem této diplomové práce je ukázat na příkladu vlkodlaka, jak funguje mýtus v literatuře. Na základě přehledu teorií mytologie a mytokritiky jsem zvolila metodu Gilberta Duranda nazvanou mytodologie. Tato metoda sestává ze dvou fází: mytoanalýzy a mytokritiky. Aplikuji tuto metodu na studium užití mýtu o vlkodlakovi ve čtyřech literárních dílech různých období a žánrů. V závěru jsem se pokusila odhalit některé širší důsledky psychologických základů mýtu a jeho literárního přepisu.cs_CZ
dc.description.abstractanglicky: Title of the thesis: Myth and Literature: The Werewolf Keywords: myth, literature, mythology, mythodology, mythanalysis, mythocriticism, werewolf Abstract: This thesis deals with the relation between literature and myth. Literature transcribes the myth from a language of symbols to the language of literature. This process limits the multiplicity of meaning and the variety of renderings of a myth but at the same time makes it possible to preserve the elemental message and make it comprehensible for the socio-cultural reality of the author and subsequently for the reader. The objective of this thesis is to show on the example of the werewolf how a myth works in literature. After researching into the domain of mythology and mythocriticism, Gilbert Durand's method, called mythodology, was chosen as the principal route to approach the subject of this thesis. Mythodology comprises of two phases: mythanalysis and mythocriticism. The method is used for the study of the myth of the werewolf in four literary works from the different periods and of the different genres. In the final part are studied and analysed some socio-cultural consequences of the psychological nature of myth and its transcription into literature.en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmýtuscs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectmytologiecs_CZ
dc.subjectmytodologiecs_CZ
dc.subjectmytoanalýzacs_CZ
dc.subjectmytokritikacs_CZ
dc.subjectvlkodlakcs_CZ
dc.subjectmythen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectmythologyen_US
dc.subjectmythodologyen_US
dc.subjectmythanalysisen_US
dc.subjectmythocriticismen_US
dc.subjectwerewolfen_US
dc.titleMythe et littérature: autour du loup-garoufr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-12
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119960
dc.title.translatedMyth and Literature: The Werewolfen_US
dc.title.translatedVztah mýtu a literatury na tématu vlkodlakacs_CZ
dc.contributor.refereeŠuman, Záviš
dc.identifier.aleph001629044
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csčesky: Název diplomové práce: Vztah mýtu a literatury na tématu vlkodlaka Klíčová slova: mýtus, literatura, mytologie, mytodologie, mytoanalýza, mytokritika, vlkodlak Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi literaturou a mýtem. Literatura přepisuje mýtus ze symbolického jazyka do jazyka literárního, čímž na jednu stranu eliminuje obrovskou síť významů a variant mýtu, na druhou stranu však zachovává pro budoucnost základní smysl mýtického sdělení, činí jej srozumitelným pro sociokulturní realitu autora a následně také čtenářovu interpretaci. Cílem této diplomové práce je ukázat na příkladu vlkodlaka, jak funguje mýtus v literatuře. Na základě přehledu teorií mytologie a mytokritiky jsem zvolila metodu Gilberta Duranda nazvanou mytodologie. Tato metoda sestává ze dvou fází: mytoanalýzy a mytokritiky. Aplikuji tuto metodu na studium užití mýtu o vlkodlakovi ve čtyřech literárních dílech různých období a žánrů. V závěru jsem se pokusila odhalit některé širší důsledky psychologických základů mýtu a jeho literárního přepisu.cs_CZ
uk.abstract.enanglicky: Title of the thesis: Myth and Literature: The Werewolf Keywords: myth, literature, mythology, mythodology, mythanalysis, mythocriticism, werewolf Abstract: This thesis deals with the relation between literature and myth. Literature transcribes the myth from a language of symbols to the language of literature. This process limits the multiplicity of meaning and the variety of renderings of a myth but at the same time makes it possible to preserve the elemental message and make it comprehensible for the socio-cultural reality of the author and subsequently for the reader. The objective of this thesis is to show on the example of the werewolf how a myth works in literature. After researching into the domain of mythology and mythocriticism, Gilbert Durand's method, called mythodology, was chosen as the principal route to approach the subject of this thesis. Mythodology comprises of two phases: mythanalysis and mythocriticism. The method is used for the study of the myth of the werewolf in four literary works from the different periods and of the different genres. In the final part are studied and analysed some socio-cultural consequences of the psychological nature of myth and its transcription into literature.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990016290440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV