Show simple item record

Presidential System in Brazil
dc.contributor.advisorBuben, Radek
dc.creatorMichal, Petr
dc.date.accessioned2020-08-21T19:55:04Z
dc.date.available2020-08-21T19:55:04Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57243
dc.description.abstract(česky) Brazílie nemá vhodné předpoklady pro svojí existenci - prezident je obdařen silnými legislativními pravomocemi, které mu umožňují dominovat politiku, a zároveň čelí značně fragmentovanému parlamentu. Takovýto systém by měl v zásadě generovat časté politické krize a měl by se podepsat na nestabilitě politického režimu. V této práci se pokoušíme předložit důvody, proč tomu tak není. Díky proměně mezinárodního ideologického a politického kontextu (mj. konec Studené války) došlo nejen ke zvnitřnění demokracie mezi jednotlivými politickými aktéry, ale také k návratu armád do kasáren. Parlament a prezident byli ponecháni svému osudu. Prezident sice stále dominuje legislativnímu procesu (což je dáno jeho širokými pravomocemi) a může ovlivňovat možnosti, mezi kterými se parlament rozhoduje, ale ústava jej (de facto) nutí k tomu, aby se snažil hledat podporu u parlamentu a vytvářel široké koalice. Parlament má v rukách nástroje jak předkládat prezidentovi alternativní návrhy a de facto rozhoduje o tom, zda jeho politika nalezne dlouhodobého uplatnění. V extrémní poloze (např. politické krize) je parlament proaktivním politickým hráčem, který kontroluje přežití prezidenta.cs_CZ
dc.description.abstract(English) Brazil is not gifted by greatest conditions for its existence - president do have strong legislative powers, which allow him to dominate politics, and he is confronted by severely fragmented legislature. This kind of political constellation should cause strong political crises and should be responsible for unstability of political regime. In this paper, we are trying to describe reasons why it is not so. Thanks to the change of international ideological and political context (i.e. end of Cold War) democracy has been internalized by various political actors and army returned back to barracks. Parliament and president were left alone to face their own fate. Even though president dominates legislative process (thanks to his strong powers) and can structure parliament's choices, constitution (de facto) forces him to seek support in parliament and create wider coalitions. On the other hand parliament has strong tools how to offer president alternative proposals and de facto decides if president's policy will be permanent or not. In extreme cases (i.e. political crises) is parliament proactive actor, which controls presidents survival.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpresidential systemsen_US
dc.subjectcoalitional presidentialismen_US
dc.subjectpolitical institutionsen_US
dc.subjectpresidential breakdownen_US
dc.subjectBrazil 1985-en_US
dc.subjectprezidentské systémycs_CZ
dc.subjectkoaliční prezidencialismuscs_CZ
dc.subjectpolitické institucecs_CZ
dc.subjectprezidentské zhroucenícs_CZ
dc.subjectBrazílie 1985-cs_CZ
dc.titlePrezidentský systém v Brazíliics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-31
dc.description.departmentÚstav politologiecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Political Scienceen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId101681
dc.title.translatedPresidential System in Brazilen_US
dc.contributor.refereeKoubek, Jiří
dc.identifier.aleph001557665
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitické teorie a současné dějinycs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Theories and Contemporary Historyen_US
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitické teorie a současné dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Theories and Contemporary Historyen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Brazílie nemá vhodné předpoklady pro svojí existenci - prezident je obdařen silnými legislativními pravomocemi, které mu umožňují dominovat politiku, a zároveň čelí značně fragmentovanému parlamentu. Takovýto systém by měl v zásadě generovat časté politické krize a měl by se podepsat na nestabilitě politického režimu. V této práci se pokoušíme předložit důvody, proč tomu tak není. Díky proměně mezinárodního ideologického a politického kontextu (mj. konec Studené války) došlo nejen ke zvnitřnění demokracie mezi jednotlivými politickými aktéry, ale také k návratu armád do kasáren. Parlament a prezident byli ponecháni svému osudu. Prezident sice stále dominuje legislativnímu procesu (což je dáno jeho širokými pravomocemi) a může ovlivňovat možnosti, mezi kterými se parlament rozhoduje, ale ústava jej (de facto) nutí k tomu, aby se snažil hledat podporu u parlamentu a vytvářel široké koalice. Parlament má v rukách nástroje jak předkládat prezidentovi alternativní návrhy a de facto rozhoduje o tom, zda jeho politika nalezne dlouhodobého uplatnění. V extrémní poloze (např. politické krize) je parlament proaktivním politickým hráčem, který kontroluje přežití prezidenta.cs_CZ
uk.abstract.en(English) Brazil is not gifted by greatest conditions for its existence - president do have strong legislative powers, which allow him to dominate politics, and he is confronted by severely fragmented legislature. This kind of political constellation should cause strong political crises and should be responsible for unstability of political regime. In this paper, we are trying to describe reasons why it is not so. Thanks to the change of international ideological and political context (i.e. end of Cold War) democracy has been internalized by various political actors and army returned back to barracks. Parliament and president were left alone to face their own fate. Even though president dominates legislative process (thanks to his strong powers) and can structure parliament's choices, constitution (de facto) forces him to seek support in parliament and create wider coalitions. On the other hand parliament has strong tools how to offer president alternative proposals and de facto decides if president's policy will be permanent or not. In extreme cases (i.e. political crises) is parliament proactive actor, which controls presidents survival.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav politologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015576650106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV