Zobrazit minimální záznam

Comparison of Juvenile Delinquency in the Czech Republic and Germany
dc.contributor.advisorPodaná, Zuzana
dc.creatorMazák, Jaromír
dc.date.accessioned2017-05-16T14:45:22Z
dc.date.available2017-05-16T14:45:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57234
dc.description.abstractTato magisterská práce zkoumá na kvantitativních datech delikvenci mladých Čechů a Němců od sedmé do deváté třídy základní školy. Analyzovaná data pocházejí z mezinárodního "self- reportového" výzkumu delikvence mládeže ISRD-2, který je zakotven primárně v teorii sociálních vazeb (Hirschi 1969/2002) a obecné teorii kriminality (Gottfredson, Hirschi, 1990). Práce proto v prvním oddíle věnuje pozornost těmto a dalším vybraným kriminologickým teoriím, z dalších především teoriím napětí a teoriím kulturní deviace. Ve druhém oddíle se stručně věnuje sociálně- kulturním rozdílům a podobnostem mezi Českou republikou a Německem. Jádro práce tvoří třetí, analytický oddíl, ve kterém jsou prezentovány výsledky statistické analýzy dat. V práci dospívám k závěru, že sledované teorie zdaleka nejsou natolik protikladné, jak byly prezentovány autory teorie sociálních vazeb a obecné teorie kriminality. Spíše se zdá, že se jednotlivé teorie doplňují a často dospívají k totožným predikcím. Potvrzují se hypotézy, že některé charakteristiky vztahu žáků ke škole souvisejí s delikvencí: Žáci, kteří chodí do školy rádi, jsou o něco méně delikventní než žáci, kteří do školy rádi nechodí. Žáci, kteří chodí za školu, jsou výrazně více delikventní než ti, kteří za školu nechodí. Naopak špatné výsledky ve škole včetně...cs_CZ
dc.description.abstractThis Master thesis explores delinquency of juvenile Czechs and Germans from seventh to ninth grade based on quantitative data. The data comes from an International Self-Report Delinquency study (ISRD-2), which is anchored primarily in the Social control theory (Hirschi, 1969/2002) and the General theory of crime (Gottfredson, Hirschi, 1990). Therefore, in the first section, attention is paid to these and other selected criminological theories; the other theories are mainly the strain theories and the cultural deviance theories. In the second section, the thesis deals briefly with the socio- cultural differences and similarities between the Czech Republic and Germany. The core of the thesis is the third, analytical section, which presents the findings of statistical analysis. A conclusion is reached that the theories studied are by far less contradictory than what the authors of the social control theory and the general theory of crime claimed them to be. It rather seems that the individual theories are complementary and often lead to the same predictions. Hypotheses are confirmed that some characteristics of the pupils` relation to their school are related to delinquency: Pupils who like going to school are somewhat less delinquent than pupils who do not. Pupils who play truant are substantially...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDelikvence mládežecs_CZ
dc.subjectselfreportový výzkumcs_CZ
dc.subjectsrovnávací analýzacs_CZ
dc.subjectkriminologiecs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectteorie sociálních vazebcs_CZ
dc.subjectobecná teorie kriminalitycs_CZ
dc.subjectteorie napětícs_CZ
dc.subjectteorie kulturní deviacecs_CZ
dc.subjectISRD-2cs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectNěmeckocs_CZ
dc.subjectJuvenile delinquencyen_US
dc.subjectself-report researchen_US
dc.subjectcomparative analysisen_US
dc.subjectcriminologyen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectsocial control theory (social bond theory)en_US
dc.subjectgeneral theory of crimeen_US
dc.subjectstrain theoryen_US
dc.subjectcultural deviance theoryen_US
dc.subjectISRD-2en_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectGermanyen_US
dc.titleSrovnání delikvence mládeže v České republice a Německucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-04
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111544
dc.title.translatedComparison of Juvenile Delinquency in the Czech Republic and Germanyen_US
dc.contributor.refereeBuriánek, Jiří
dc.identifier.aleph001557802
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato magisterská práce zkoumá na kvantitativních datech delikvenci mladých Čechů a Němců od sedmé do deváté třídy základní školy. Analyzovaná data pocházejí z mezinárodního "self- reportového" výzkumu delikvence mládeže ISRD-2, který je zakotven primárně v teorii sociálních vazeb (Hirschi 1969/2002) a obecné teorii kriminality (Gottfredson, Hirschi, 1990). Práce proto v prvním oddíle věnuje pozornost těmto a dalším vybraným kriminologickým teoriím, z dalších především teoriím napětí a teoriím kulturní deviace. Ve druhém oddíle se stručně věnuje sociálně- kulturním rozdílům a podobnostem mezi Českou republikou a Německem. Jádro práce tvoří třetí, analytický oddíl, ve kterém jsou prezentovány výsledky statistické analýzy dat. V práci dospívám k závěru, že sledované teorie zdaleka nejsou natolik protikladné, jak byly prezentovány autory teorie sociálních vazeb a obecné teorie kriminality. Spíše se zdá, že se jednotlivé teorie doplňují a často dospívají k totožným predikcím. Potvrzují se hypotézy, že některé charakteristiky vztahu žáků ke škole souvisejí s delikvencí: Žáci, kteří chodí do školy rádi, jsou o něco méně delikventní než žáci, kteří do školy rádi nechodí. Žáci, kteří chodí za školu, jsou výrazně více delikventní než ti, kteří za školu nechodí. Naopak špatné výsledky ve škole včetně...cs_CZ
uk.abstract.enThis Master thesis explores delinquency of juvenile Czechs and Germans from seventh to ninth grade based on quantitative data. The data comes from an International Self-Report Delinquency study (ISRD-2), which is anchored primarily in the Social control theory (Hirschi, 1969/2002) and the General theory of crime (Gottfredson, Hirschi, 1990). Therefore, in the first section, attention is paid to these and other selected criminological theories; the other theories are mainly the strain theories and the cultural deviance theories. In the second section, the thesis deals briefly with the socio- cultural differences and similarities between the Czech Republic and Germany. The core of the thesis is the third, analytical section, which presents the findings of statistical analysis. A conclusion is reached that the theories studied are by far less contradictory than what the authors of the social control theory and the general theory of crime claimed them to be. It rather seems that the individual theories are complementary and often lead to the same predictions. Hypotheses are confirmed that some characteristics of the pupils` relation to their school are related to delinquency: Pupils who like going to school are somewhat less delinquent than pupils who do not. Pupils who play truant are substantially...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015578020106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV