Show simple item record

Crisis Intervention in a School Environment
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorMatasová, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-16T14:36:36Z
dc.date.available2017-05-16T14:36:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57197
dc.description.abstractV první kapitole teoretické části diplomové práce jsou shrnuty základní poznatky o krizi. Druhá kapitola se zaměřuje na to, co může člověka před krizí ochránit. Věnuje se obranným mechanismům, zvládacím strategiím a sociální opoře. Třetí kapitola diplomové práce popisuje odbornou pomoc člověku v krizi, shrnuje základní informace o krizové intervenci. Další kapitola se zabývá dětmi v krizových situacích, nejčastějšími zátěžovými situacemi pro děti a jejich projevy a důsledky na psychice a chování dítěte. Poslední kapitola teoretické části diplomové práce se zabývá možnostmi krizové intervence ve školním prostředí. Praktickou část diplomové práce tvoří empirické šetření, které je realizované formou polostrukturovaných rozhovorů s učiteli druhého stupně základních škol. V rozhovorech jsou zjišťovány zkušenosti a připravenost učitelů na řešení krizových situací ve školním prostředí. Cílem výzkumné části je analýza těchto rozhovorů. Klíčová slova: krize, krizová intervence, obranné mechanismy, zvládací strategie, krizově intervenční kompetence.cs_CZ
dc.description.abstractThe first chapter of the theoretical part of this master's thesis summarizes basic knowledge about crises. The second chapter deals with ways of protecting people from crises. It covers defence mechanisms, coping strategies and social support. Chapter 3 describes specialist help for people suffering crises, and provides a summary of basic information about crisis intervention. The next chapter deals with children in crisis situations, major types of stress situations for children, their manifestations and their consequences for the child's psyche and behaviour. The final chapter of the theoretical part of the master's thesis deals with ways of intervening in crises in the school environment. The practical part of the master's thesis is an empirical study in the form of semi-structured interviews with lower secondary stage teachers. The interviews investigate the experience and the preparedness of teachers for resolving crisis situations in the school environment. The research carried out in this project provides material for an analysis of the interviews. Keywords: crisis, crisis intervention, defence mechanisms, coping strategies, skills for crisis intervention.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkrizecs_CZ
dc.subjectkrizová intervencecs_CZ
dc.subjectobranné mechanismycs_CZ
dc.subjectzvládací strategiecs_CZ
dc.subjectkrizově intervenční kompetencecs_CZ
dc.subjectcrisisen_US
dc.subjectcrisis interventionen_US
dc.subjectdefence mechanismsen_US
dc.subjectcoping strategiesen_US
dc.subjectskills for crisis interventionen_US
dc.titleKrizová intervence ve školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-28
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId113801
dc.title.translatedCrisis Intervention in a School Environmenten_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
dc.identifier.aleph001557872
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV první kapitole teoretické části diplomové práce jsou shrnuty základní poznatky o krizi. Druhá kapitola se zaměřuje na to, co může člověka před krizí ochránit. Věnuje se obranným mechanismům, zvládacím strategiím a sociální opoře. Třetí kapitola diplomové práce popisuje odbornou pomoc člověku v krizi, shrnuje základní informace o krizové intervenci. Další kapitola se zabývá dětmi v krizových situacích, nejčastějšími zátěžovými situacemi pro děti a jejich projevy a důsledky na psychice a chování dítěte. Poslední kapitola teoretické části diplomové práce se zabývá možnostmi krizové intervence ve školním prostředí. Praktickou část diplomové práce tvoří empirické šetření, které je realizované formou polostrukturovaných rozhovorů s učiteli druhého stupně základních škol. V rozhovorech jsou zjišťovány zkušenosti a připravenost učitelů na řešení krizových situací ve školním prostředí. Cílem výzkumné části je analýza těchto rozhovorů. Klíčová slova: krize, krizová intervence, obranné mechanismy, zvládací strategie, krizově intervenční kompetence.cs_CZ
uk.abstract.enThe first chapter of the theoretical part of this master's thesis summarizes basic knowledge about crises. The second chapter deals with ways of protecting people from crises. It covers defence mechanisms, coping strategies and social support. Chapter 3 describes specialist help for people suffering crises, and provides a summary of basic information about crisis intervention. The next chapter deals with children in crisis situations, major types of stress situations for children, their manifestations and their consequences for the child's psyche and behaviour. The final chapter of the theoretical part of the master's thesis deals with ways of intervening in crises in the school environment. The practical part of the master's thesis is an empirical study in the form of semi-structured interviews with lower secondary stage teachers. The interviews investigate the experience and the preparedness of teachers for resolving crisis situations in the school environment. The research carried out in this project provides material for an analysis of the interviews. Keywords: crisis, crisis intervention, defence mechanisms, coping strategies, skills for crisis intervention.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV