Zobrazit minimální záznam

Activation centres - lifelong learning of adults with mental disability
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorMáchová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-16T14:09:11Z
dc.date.available2017-05-16T14:09:11Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57091
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením v kurzech aktivačních center. Cílem práce je představit pilotní projekt aktivačních center jako jednu z možností celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením. Stručně je zde vymezena problematika mentální retardace a dospělosti osob s mentálním postižením. Popsán je současný systém vzdělávání osob s mentálním postižením v České republice s důrazem na stěžejní oblast celoživotního vzdělávání. Detailně je vymezena problematika aktivačních center. V závěru práce je představen průzkum mapující okolnosti dosavadního vzdělávání v aktivačních centrech z pohledu lektorů a metodiků. Nezbytnou součást práce tvoří rozhovory se samotnými účastníky kurzů aktivačních center. Klíčová slova Mentální retardace, dospělost, edukace, vzdělávání osob s mentálním postižením, celoživotní vzdělávání, aktivační centrum, kvalita života.cs_CZ
dc.description.abstractThe master thesis deals with the problem of lifelong learning of adults with mental disability in Activation Centre courses. The aim of this thesis is to introduce the pilot project of Activation Centres as one of the lifelong learning posibilities for adults with mental disability. The mental retardation and adulthood of people with mental disability are briefly defined. The common system of education of people with mental disability in the Czech Republic is described with the emphasis on crucial area of lifelong learning. Activation Centres are defined in detail. The survey, which is monitoring the circumstances of existing education in Activation Centres from the lecturers'and methodists'point of view, is introduced in the conclusion. An essential part of this thesis comprises of the interviews with courses participants themselves. Keywords Mental retardation, adulthood, education, education of people with mental disability, lifelong learning, Activation Centre, quality of life.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMentální retardacecs_CZ
dc.subjectdospělostcs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectvzdělávání osob s mentálním postiženímcs_CZ
dc.subjectceloživotní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectaktivační centrumcs_CZ
dc.subjectkvalita životacs_CZ
dc.subjectMental retardationen_US
dc.subjectadulthooden_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecteducation of people with mental disabilityen_US
dc.subjectlifelong learningen_US
dc.subjectActivation Centreen_US
dc.subjectquality of lifeen_US
dc.titleAktivační centra - celoživotní vzdělávání dospělých osob s mentálním postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-19
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121013
dc.title.translatedActivation centres - lifelong learning of adults with mental disabilityen_US
dc.contributor.refereeNovotný, Josef
dc.identifier.aleph001626496
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením v kurzech aktivačních center. Cílem práce je představit pilotní projekt aktivačních center jako jednu z možností celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením. Stručně je zde vymezena problematika mentální retardace a dospělosti osob s mentálním postižením. Popsán je současný systém vzdělávání osob s mentálním postižením v České republice s důrazem na stěžejní oblast celoživotního vzdělávání. Detailně je vymezena problematika aktivačních center. V závěru práce je představen průzkum mapující okolnosti dosavadního vzdělávání v aktivačních centrech z pohledu lektorů a metodiků. Nezbytnou součást práce tvoří rozhovory se samotnými účastníky kurzů aktivačních center. Klíčová slova Mentální retardace, dospělost, edukace, vzdělávání osob s mentálním postižením, celoživotní vzdělávání, aktivační centrum, kvalita života.cs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis deals with the problem of lifelong learning of adults with mental disability in Activation Centre courses. The aim of this thesis is to introduce the pilot project of Activation Centres as one of the lifelong learning posibilities for adults with mental disability. The mental retardation and adulthood of people with mental disability are briefly defined. The common system of education of people with mental disability in the Czech Republic is described with the emphasis on crucial area of lifelong learning. Activation Centres are defined in detail. The survey, which is monitoring the circumstances of existing education in Activation Centres from the lecturers'and methodists'point of view, is introduced in the conclusion. An essential part of this thesis comprises of the interviews with courses participants themselves. Keywords Mental retardation, adulthood, education, education of people with mental disability, lifelong learning, Activation Centre, quality of life.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016264960106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV