Zobrazit minimální záznam

Screening test of emotive traumatization in children's painting
dc.contributor.advisorVaníčková, Eva
dc.creatorMyslivcová, Klára
dc.date.accessioned2018-09-11T09:54:03Z
dc.date.available2018-09-11T09:54:03Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/5707
dc.description.abstractCílem práce bylo ověření metodiky screeningového vyšetření emocionální traumatizace dětí mladšího školního věku. Ke screenigovému šetření emocionální traumatizace dětí byla použita metoda Hardin a Peterson (L.W.Peterson, M.E. Hardin, 1997). Sledovaný soubor tvořilo dvacet dětí vytypovaných jako rizikové či ohrožené pedagogem základní školy, z toho bylo 10 dívek a 10 chlapců. Byly dodrženy podmínky zvolené metodiky a každé dítě dle instrukcí nakreslilo lidskou postavu, na které byla identifikována přítomnost indikátorů dle návodu. Počet přítomných indikátorů byl vyhodnocen a dle konečného součtu byl výsledek screeningového hodnocení přiřazen jedné ze tří skupin (0-2 bez rizika, 3-5 nízká míra rizika, 6 a více vysoká míra rizika). Ze sledovaného souboru 20 dětí bylo bez rizika identifikováno 90 % dětí. Vyhodnocení kreseb dvou dětí (10 %) odpovídá nízké míře rizika. V takovém případě byl nad dětskou kresbou uskutečněn rozhovor s dítětem, který potvrdil výsledek analýzy či identifikace indikátorů. Závěrem lze konstatovat, že zvolená metodika je vhodná pro screeningové vyšetření jako rychlá, orientační metoda a zvolenému postupu lze vytknout pouze jediné a tím je předběžné vytypování dětí ze strany pedagogů. Ukázalo se, že hodnocení pedagogem rizikového dítěte neodpovídá schopnosti odhalit dítě zraněné na duši,...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my degree work has been the verification of screening methods. The examination is based on emotional traumatization of the juvenile subject. As far as screening examination is concerned the method of Hardin and Peterson has been used (L.W.Peterson, M.E.Hardin, 1997). Twenty children (including boys as well as girls) were chosen to undergo the research. Children haven't been chosen randomly but with the disposition to risk factor. As a matter of fact conditions of the method were observed and according to the instructions every child drew a human body, on which the presence of certain indicators were identificated. The amount of indicators were counted together. As a result of the research the outcome was classified into 3 groups (0-2 without a danger, 3-5 low danger, 6 and more high danger). 90% of observed children has been without any risk at all. 10% of children pictures were evaluated as a low danger ones. In that case a chat with that child has been done and that may have confirmed the analysis. In conclusion I may claim that the method I have chosen in suitable for screening examination. Even though it is very fast and accurate there is one point I would like to reproach - children are chosen to according to teacher which may be a problem. Therefore my suggestin is to realise this...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleScreeningové šetření dětské kresby emocionální traumatizace dětí mladšího školního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-27
dc.description.departmentÚstav hygienycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Hygieneen_US
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId13084
dc.title.translatedScreening test of emotive traumatization in children's paintingen_US
dc.identifier.aleph000998670
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVeřejné zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic Healthen_US
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav hygienycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Hygieneen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejné zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic Healthen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce bylo ověření metodiky screeningového vyšetření emocionální traumatizace dětí mladšího školního věku. Ke screenigovému šetření emocionální traumatizace dětí byla použita metoda Hardin a Peterson (L.W.Peterson, M.E. Hardin, 1997). Sledovaný soubor tvořilo dvacet dětí vytypovaných jako rizikové či ohrožené pedagogem základní školy, z toho bylo 10 dívek a 10 chlapců. Byly dodrženy podmínky zvolené metodiky a každé dítě dle instrukcí nakreslilo lidskou postavu, na které byla identifikována přítomnost indikátorů dle návodu. Počet přítomných indikátorů byl vyhodnocen a dle konečného součtu byl výsledek screeningového hodnocení přiřazen jedné ze tří skupin (0-2 bez rizika, 3-5 nízká míra rizika, 6 a více vysoká míra rizika). Ze sledovaného souboru 20 dětí bylo bez rizika identifikováno 90 % dětí. Vyhodnocení kreseb dvou dětí (10 %) odpovídá nízké míře rizika. V takovém případě byl nad dětskou kresbou uskutečněn rozhovor s dítětem, který potvrdil výsledek analýzy či identifikace indikátorů. Závěrem lze konstatovat, že zvolená metodika je vhodná pro screeningové vyšetření jako rychlá, orientační metoda a zvolenému postupu lze vytknout pouze jediné a tím je předběžné vytypování dětí ze strany pedagogů. Ukázalo se, že hodnocení pedagogem rizikového dítěte neodpovídá schopnosti odhalit dítě zraněné na duši,...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my degree work has been the verification of screening methods. The examination is based on emotional traumatization of the juvenile subject. As far as screening examination is concerned the method of Hardin and Peterson has been used (L.W.Peterson, M.E.Hardin, 1997). Twenty children (including boys as well as girls) were chosen to undergo the research. Children haven't been chosen randomly but with the disposition to risk factor. As a matter of fact conditions of the method were observed and according to the instructions every child drew a human body, on which the presence of certain indicators were identificated. The amount of indicators were counted together. As a result of the research the outcome was classified into 3 groups (0-2 without a danger, 3-5 low danger, 6 and more high danger). 90% of observed children has been without any risk at all. 10% of children pictures were evaluated as a low danger ones. In that case a chat with that child has been done and that may have confirmed the analysis. In conclusion I may claim that the method I have chosen in suitable for screening examination. Even though it is very fast and accurate there is one point I would like to reproach - children are chosen to according to teacher which may be a problem. Therefore my suggestin is to realise this...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav hygienycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990009986700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV