Show simple item record

Information and education of senior patients in the frame of helth care.
dc.contributor.advisorHaškovcová, Helena
dc.creatorPovolná, Pavla
dc.date.accessioned2020-08-25T18:29:15Z
dc.date.available2020-08-25T18:29:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56937
dc.description.abstractInformování a edukace seniorů v rámci zdravotní péče V disertační práci je tématizována problematika poskytování informací zdravotnickými pracovníky pacientům/klientům v seniorském věku. V teoretické části práce popisuji současnou situaci v této oblasti zdravotní péče v České republice a definuji její základní atributy a podmínky v historickém, socio-kulturním, ekonomickém a mravním kontextu. Předání a přijetí informace v dialogu laika a odborníka představuji ve dvou základních rovinách: rovině pravidel, zejména Informovaného souhlasu, a v rovině etického diskursu. V této souvislosti srovnávám prostředí vytvářené zákony a předpisy s tím, jak se k nim staví člověk, ať již v pozici zdravotníka, nebo pacienta. . Ve výzkumné části popisuji a hodnotím zkušenost pacientů s informováním zdravotníky. Jako primární výzkumnou strategii jsem zvolila kvalitativní metodu - částečně strukturované rozhovory s 20 pacienty. Data takto získaná jsem dále zpracovala, kategorizovala a analyzovala, abych je následně kvantifikoval a interpretovala. Kromě výsledků výzkumu uvádím i pozorované příklady ze zdravotnické praxe tak, jak je řadu let sleduji ve svém povolání všeobecné sestry. . Vzhledem k tomu, že hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak pacienti vnímají informace získané od zdravotníků, lze konstatovat zásadní...cs_CZ
dc.description.abstractInformation and education of senior patients in the frame of health care. This thesis focuses on informations providing by health care professionals to the seniors age patients/clients. I describe the contemporary situation in this field in the Czech republic, and define main attributes and conditions according to the historical, social, cultural and moral context in the theoretical part of thesis. I introduce the transmission and the acceptation of the information during the dialogue between a layperson and an expert in two basic levels: level of rules, especially an Inform consent, and level of an ethical discourse. I compare an atmosphere created by law and rules with human reactions, either as medical professionals, or as a patient. For the empirical section of the thesis, I describe and evaluate experiences of patients with information-giving by health care professionals. I have chosen qualitative method for the main body of my empirical research, which consists of semi-structured interviews with 20 patients. The collected data were cathegorised, analysed and then quantified and prepared for interpretation. The thesis includes not only the results of my research, but also examples of encounters with patients during my day-to-day nursing practice. Because the main goal of my thesis was to find...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectEdukace pacientůcs_CZ
dc.subjectedukace seniorůcs_CZ
dc.subjectedukační sestracs_CZ
dc.subjectinformovaný souhlascs_CZ
dc.subjectkomunikace lékař-pacientcs_CZ
dc.subjectkomunikace sestra-pacientcs_CZ
dc.subjectgeriatriecs_CZ
dc.subjectkardiologiecs_CZ
dc.subjecteducation of patientsen_US
dc.subjecteducantions of seniorsen_US
dc.subjecteducation nurseen_US
dc.subjectinfrom consenten_US
dc.subjectcummunication bettweenen_US
dc.subjectmedical and patienten_US
dc.subjectcommunication bettween nurse and patienten_US
dc.subjectgeriatryen_US
dc.subjectcardilogyen_US
dc.titleInformování a edukace seniorů v rámci zdravotní péčecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-03-27
dc.description.departmentDoktorský obor Aplikovaná etikacs_CZ
dc.description.departmentPhD. - Applied Ethicsen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId80712
dc.title.translatedInformation and education of senior patients in the frame of helth care.en_US
dc.contributor.refereePinc, Zdeněk
dc.contributor.refereeVácha, Marek
dc.identifier.aleph001708689
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Ethicsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná etikacs_CZ
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
thesis.degree.programPhilosophyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Doktorský obor Aplikovaná etikacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::PhD. - Applied Ethicsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná etikacs_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Ethicsen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csInformování a edukace seniorů v rámci zdravotní péče V disertační práci je tématizována problematika poskytování informací zdravotnickými pracovníky pacientům/klientům v seniorském věku. V teoretické části práce popisuji současnou situaci v této oblasti zdravotní péče v České republice a definuji její základní atributy a podmínky v historickém, socio-kulturním, ekonomickém a mravním kontextu. Předání a přijetí informace v dialogu laika a odborníka představuji ve dvou základních rovinách: rovině pravidel, zejména Informovaného souhlasu, a v rovině etického diskursu. V této souvislosti srovnávám prostředí vytvářené zákony a předpisy s tím, jak se k nim staví člověk, ať již v pozici zdravotníka, nebo pacienta. . Ve výzkumné části popisuji a hodnotím zkušenost pacientů s informováním zdravotníky. Jako primární výzkumnou strategii jsem zvolila kvalitativní metodu - částečně strukturované rozhovory s 20 pacienty. Data takto získaná jsem dále zpracovala, kategorizovala a analyzovala, abych je následně kvantifikoval a interpretovala. Kromě výsledků výzkumu uvádím i pozorované příklady ze zdravotnické praxe tak, jak je řadu let sleduji ve svém povolání všeobecné sestry. . Vzhledem k tomu, že hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak pacienti vnímají informace získané od zdravotníků, lze konstatovat zásadní...cs_CZ
uk.abstract.enInformation and education of senior patients in the frame of health care. This thesis focuses on informations providing by health care professionals to the seniors age patients/clients. I describe the contemporary situation in this field in the Czech republic, and define main attributes and conditions according to the historical, social, cultural and moral context in the theoretical part of thesis. I introduce the transmission and the acceptation of the information during the dialogue between a layperson and an expert in two basic levels: level of rules, especially an Inform consent, and level of an ethical discourse. I compare an atmosphere created by law and rules with human reactions, either as medical professionals, or as a patient. For the empirical section of the thesis, I describe and evaluate experiences of patients with information-giving by health care professionals. I have chosen qualitative method for the main body of my empirical research, which consists of semi-structured interviews with 20 patients. The collected data were cathegorised, analysed and then quantified and prepared for interpretation. The thesis includes not only the results of my research, but also examples of encounters with patients during my day-to-day nursing practice. Because the main goal of my thesis was to find...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Doktorský obor Aplikovaná etikacs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV