Show simple item record

Facing the loss: Loss figures in the postwar central european literature
dc.contributor.advisorČinátlová, Blanka
dc.creatorPetránková, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-16T12:58:07Z
dc.date.available2017-05-16T12:58:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56820
dc.description.abstractPráce se zabývá tématem ztráty v poválečné středoevropské literatuře u autorů Nabokova, Bachmannové, Bernharda, Handkeho, Esterházyho, Sebalda a Chwina, jejichž texty se realizují jako svědecké výpovědi. Vypracovává nový model poválečného "muže bez vlastností", a zkoumá, jakým jazykem tento subjekt svůj prožitek ztráty verbalizuje. S texty pracuje metodou nalézání diskurzívních figur inspirovanou Rolandem Barthesem a díky ní odhaluje mechanismy, které každý jazyk diskurzu svědectví nutně obsahuje, čímž vždy ohrožuje vypovídající subjekt. Představuje tak nový žánr, který ve středoevropské literatuře v průběhu druhé poloviny dvacátého století vznikl.cs_CZ
dc.description.abstractMy paper will focus upon the theme of loss in postwar Central European literature in works of Nabokov, Bachmann, Bernhard, Handke, Esterhazy, and Chwin, which are narrated as a modern subject's testimony of loss. My goal is to make a collection of loss figures (inspired by Roland Barthes's Fragments of a Lover's Discourse) to examine the nature of testimony in relation to the acts of writing. Any analytical inquiry that focuses itself on the literary testimony as a work of art will have to deal with these textual mechanisms: transparency, suppression, deleting, distancing, turning over, heaviness and reduction.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsvědectvícs_CZ
dc.subjectztrátacs_CZ
dc.subjectmizenícs_CZ
dc.subjectfigurycs_CZ
dc.subjectpoválečná literaturacs_CZ
dc.subjectTestimonyen_US
dc.subjectLossen_US
dc.subjectDisappearanceen_US
dc.subjectFiguresen_US
dc.subjectPostwar Literatureen_US
dc.titleTváří v tvář ztátě: Figury ztráty v poválečné středoevropské literatuřecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-28
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId94931
dc.title.translatedFacing the loss: Loss figures in the postwar central european literatureen_US
dc.contributor.refereeBílek, Petr
dc.identifier.aleph001558434
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literature - Comparative Literatureen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - Komparatistikacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura - Komparatistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literature - Comparative Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá tématem ztráty v poválečné středoevropské literatuře u autorů Nabokova, Bachmannové, Bernharda, Handkeho, Esterházyho, Sebalda a Chwina, jejichž texty se realizují jako svědecké výpovědi. Vypracovává nový model poválečného "muže bez vlastností", a zkoumá, jakým jazykem tento subjekt svůj prožitek ztráty verbalizuje. S texty pracuje metodou nalézání diskurzívních figur inspirovanou Rolandem Barthesem a díky ní odhaluje mechanismy, které každý jazyk diskurzu svědectví nutně obsahuje, čímž vždy ohrožuje vypovídající subjekt. Představuje tak nový žánr, který ve středoevropské literatuře v průběhu druhé poloviny dvacátého století vznikl.cs_CZ
uk.abstract.enMy paper will focus upon the theme of loss in postwar Central European literature in works of Nabokov, Bachmann, Bernhard, Handke, Esterhazy, and Chwin, which are narrated as a modern subject's testimony of loss. My goal is to make a collection of loss figures (inspired by Roland Barthes's Fragments of a Lover's Discourse) to examine the nature of testimony in relation to the acts of writing. Any analytical inquiry that focuses itself on the literary testimony as a work of art will have to deal with these textual mechanisms: transparency, suppression, deleting, distancing, turning over, heaviness and reduction.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV