Zobrazit minimální záznam

The use of alternative methods in foreign language teaching
dc.contributor.advisorŠerák, Michal
dc.creatorČavojská, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-16T12:46:41Z
dc.date.available2017-05-16T12:46:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56778
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá mírou znalostí a využívání vybraných alternativních výukových metod - Sugestopedie, Total Physical Response, Community Language Learning, The Silent Way, metody Act&Speak mezi lektory cizích jazyků dospělých v Praze. Pro lepší orientaci se dá dělit na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám situací jazykového vzdělávání a jazykovou politikou Evropské unie a České republiky a definicemi toho, co se rozumí pod pojmy didaktika cizích jazyků a metody cizojazyčného vyučování, abych v další části mohla popsat jak jednotlivé tradiční metody cizojazyčné výuky (metody nepřímé, metody přímé a metody eklektické), tak metody alternativní. K praktické části přistupuji s předpokladem, že pět mnou vybraných alternativních metod cizojazyčné výuky lektoři cizích jazyků neznají a nevyužívají. Tyto a další hypotézy jsem ověřovala pomoci kvantitativního dotazníkového šetření, které dále zjišťovalo případný vztah mezi dosaženým vzděláním, délkou lektorské praxe, místem vykonávaní lektorské činnosti a znalostí a využíváním zmíněných alternativních metod, a to na dvou výběrových souborech, z nichž jeden tvořili lektoři jazykových škol, druhý pak lektoři, kteří vyučují cizí jazyky jako osoby samostatně výdělečně činné. Klíčová slova: didaktika cizích jazyků, tradiční...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is concerned with the level of knowledge and use of selected alternative teaching methods - Suggestopedia, Total Physical Response (TPR), Community Language Learning (CLL), The Silent Way and Act&Speak method among the teachers of foreign languages of adults in Prague. For better orientation, it can be divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, I focus on the situation of foreign language education and foreign language policy of the European Union and the Czech Republic. Also, I define what is meant by the concepts of didactics of foreign languages and methods of foreign language teaching so that I can describe the traditional foreign language teaching methods (direct methods, indirect methods and eclectic methods) and alternative methods in the other section. In the practical part, I approach with the assumption that the teachers of foreign languages of adults in Prague do not know and do not use the selected alternative methods. These and other hypotheses were verified by a quantitative survey (questionnaire) which also examined whether there is a correlation between the teacher's education, length of the teacher's lecturing practice, a place of carrying out teaching activities and knowledge and using these alternative methods. All were...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcizí jazyky a jazykové vdělávánícs_CZ
dc.subjecttradiční metody výuky cizích jazykůcs_CZ
dc.subjectalternativní metody výuky cizích jazykůcs_CZ
dc.subjectForeign Languages and Foreign Language Teachingen_US
dc.subjectLanguage Teaching Methodsen_US
dc.subjectAlternative Methods of Language Teachingen_US
dc.titleVyužívání alternativních metod ve výuce cizích jazykůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-07
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId110012
dc.title.translatedThe use of alternative methods in foreign language teachingen_US
dc.contributor.refereeEger, Ludvík
dc.identifier.aleph001557863
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá mírou znalostí a využívání vybraných alternativních výukových metod - Sugestopedie, Total Physical Response, Community Language Learning, The Silent Way, metody Act&Speak mezi lektory cizích jazyků dospělých v Praze. Pro lepší orientaci se dá dělit na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám situací jazykového vzdělávání a jazykovou politikou Evropské unie a České republiky a definicemi toho, co se rozumí pod pojmy didaktika cizích jazyků a metody cizojazyčného vyučování, abych v další části mohla popsat jak jednotlivé tradiční metody cizojazyčné výuky (metody nepřímé, metody přímé a metody eklektické), tak metody alternativní. K praktické části přistupuji s předpokladem, že pět mnou vybraných alternativních metod cizojazyčné výuky lektoři cizích jazyků neznají a nevyužívají. Tyto a další hypotézy jsem ověřovala pomoci kvantitativního dotazníkového šetření, které dále zjišťovalo případný vztah mezi dosaženým vzděláním, délkou lektorské praxe, místem vykonávaní lektorské činnosti a znalostí a využíváním zmíněných alternativních metod, a to na dvou výběrových souborech, z nichž jeden tvořili lektoři jazykových škol, druhý pak lektoři, kteří vyučují cizí jazyky jako osoby samostatně výdělečně činné. Klíčová slova: didaktika cizích jazyků, tradiční...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is concerned with the level of knowledge and use of selected alternative teaching methods - Suggestopedia, Total Physical Response (TPR), Community Language Learning (CLL), The Silent Way and Act&Speak method among the teachers of foreign languages of adults in Prague. For better orientation, it can be divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, I focus on the situation of foreign language education and foreign language policy of the European Union and the Czech Republic. Also, I define what is meant by the concepts of didactics of foreign languages and methods of foreign language teaching so that I can describe the traditional foreign language teaching methods (direct methods, indirect methods and eclectic methods) and alternative methods in the other section. In the practical part, I approach with the assumption that the teachers of foreign languages of adults in Prague do not know and do not use the selected alternative methods. These and other hypotheses were verified by a quantitative survey (questionnaire) which also examined whether there is a correlation between the teacher's education, length of the teacher's lecturing practice, a place of carrying out teaching activities and knowledge and using these alternative methods. All were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990015578630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV