Show simple item record

Attitudes toward state graduation 2013
dc.contributor.advisorTrojan, Václav
dc.creatorKabele, Jiří
dc.date.accessioned2017-05-16T12:41:25Z
dc.date.available2017-05-16T12:41:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56761
dc.description.abstractPředmětem této práce je zjišťování postojů ke státní maturitě. Práce reaguje na čerstvé změny - novelizaci školského zákona (s účinností od 1. ledna 2013) a Vyhlášky o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou (s účinností od 9. listopadu 2012). Teoretická část se zaměřuje především na dosavadní zkoumání fenoménu státní maturity, přináší analýzu managementu změny státní maturity, změny jejího logistického modelu pro rok 2013 a přímého dopadu na management SŠ a pedagogické pracovníky. Cílem práce v praktické části je analýza postojů pedagogických pracovníků, kteří přicházejí prakticky do styku s fenoménem státní maturity. Použitou vědeckou metodou bylo dotazníkové šetření. Práce přispívá k poznání jak teorie, tak i praxe státní maturitní zkoušky hlavně z pohledu středního (ředitelé středních škol a jejich zástupci) a nižšího managementu (učitelé středních škol nabývající funkcí hodnotitelů, zadavatelů, školních maturitních komisařů či předsedů maturitních komisí). Závěrem práce je konstatování, že negativní postoj pedagogické obce ke státním maturitám, který byl zřejmý v uplynulých dvou ročnících, bohužel i přes změny provedené v logistickém systému stále přetrvává. Proto očekáváme, že v budoucnosti státní maturita dozná dalších změn. KLÍČOVÁ SLOVA: státní maturita,...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to find out the attitudes to the state graduation. The paper reacts to recent changes - The amendments to the Education Act (with effect from 1st January 2013) and the Decree on detailed conditions for termination of education in the secondary schools with state graduation (with effect from 9th November 2012). The theoretical part focuses on the current exploring the phenomenon of the state graduation, provides an analysis of the management, the changes of its logistic model for 2013 and the direct impact on the management and the teaching staff of the secondary school. The aim of the practical part of the work is to analyze the attitudes of teachers who practically come into contact with the phenomenon of the state level. A questionnaire survey was used as the scientific method. The work contributes to the knowledge of both theory and practice of the state graduation exam mainly from the perspective of secondary (headmasters and their deputies) and lower management (secondary school teachers acquiring function of the evaluators, authorities, school graduation commissioners and chairmen of the graduation committees). Finally, it is necessary to admit that the negative attitude of the school community to the state graduation (which was obvious in the past two years) despite...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstátní maturitacs_CZ
dc.subjectpostojcs_CZ
dc.subjectmanagement státní maturitycs_CZ
dc.subjectlogistický modelcs_CZ
dc.subjectpedagogičtí pracovníci SŠcs_CZ
dc.subjectState graduationen_US
dc.subjectattitudeen_US
dc.subjectmanagement of the state graduationen_US
dc.subjectlogistic modelen_US
dc.subjectteaching staff of secondary schoolsen_US
dc.titlePostoje ke státní maturitě 2013cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId133015
dc.title.translatedAttitudes toward state graduation 2013en_US
dc.contributor.refereeKitzberger, Jindřich
dc.identifier.aleph001601950
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředmětem této práce je zjišťování postojů ke státní maturitě. Práce reaguje na čerstvé změny - novelizaci školského zákona (s účinností od 1. ledna 2013) a Vyhlášky o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou (s účinností od 9. listopadu 2012). Teoretická část se zaměřuje především na dosavadní zkoumání fenoménu státní maturity, přináší analýzu managementu změny státní maturity, změny jejího logistického modelu pro rok 2013 a přímého dopadu na management SŠ a pedagogické pracovníky. Cílem práce v praktické části je analýza postojů pedagogických pracovníků, kteří přicházejí prakticky do styku s fenoménem státní maturity. Použitou vědeckou metodou bylo dotazníkové šetření. Práce přispívá k poznání jak teorie, tak i praxe státní maturitní zkoušky hlavně z pohledu středního (ředitelé středních škol a jejich zástupci) a nižšího managementu (učitelé středních škol nabývající funkcí hodnotitelů, zadavatelů, školních maturitních komisařů či předsedů maturitních komisí). Závěrem práce je konstatování, že negativní postoj pedagogické obce ke státním maturitám, který byl zřejmý v uplynulých dvou ročnících, bohužel i přes změny provedené v logistickém systému stále přetrvává. Proto očekáváme, že v budoucnosti státní maturita dozná dalších změn. KLÍČOVÁ SLOVA: státní maturita,...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to find out the attitudes to the state graduation. The paper reacts to recent changes - The amendments to the Education Act (with effect from 1st January 2013) and the Decree on detailed conditions for termination of education in the secondary schools with state graduation (with effect from 9th November 2012). The theoretical part focuses on the current exploring the phenomenon of the state graduation, provides an analysis of the management, the changes of its logistic model for 2013 and the direct impact on the management and the teaching staff of the secondary school. The aim of the practical part of the work is to analyze the attitudes of teachers who practically come into contact with the phenomenon of the state level. A questionnaire survey was used as the scientific method. The work contributes to the knowledge of both theory and practice of the state graduation exam mainly from the perspective of secondary (headmasters and their deputies) and lower management (secondary school teachers acquiring function of the evaluators, authorities, school graduation commissioners and chairmen of the graduation committees). Finally, it is necessary to admit that the negative attitude of the school community to the state graduation (which was obvious in the past two years) despite...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV