Show simple item record

Autoevaluation on the second grade of the primary school and at the secondary school.
dc.contributor.advisorLisnerová, Romana
dc.creatorFišerová, Jaroslava
dc.date.accessioned2017-05-16T12:22:24Z
dc.date.available2017-05-16T12:22:24Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56685
dc.description.abstractPráce si klade za cíl popsat nástroje, které je možno využít při autoevaluaci školy v různých oblastech, a to především ve vzdělávací (postoje k předmětu, motivace, zjištění znalostí a dovedností) a výchovné oblasti (klima, smyslové vnímání, vztahy ve třídě). Autoevaluace může probíhat pomocí vnitřně nastavených měřítek, nebo do autoevaluace můžeme zapojit i nezávislé vnější zdroje (státní maturita, NIQES, SCIO, Kalibro). I když jsou v současnosti evaluační nástroje v literatuře popsány, většina publikací je řeší spíše v kombinaci s procesem evaluace, který je velmi podrobně zmapován, a čtenářům jsou předestírány přesné kroky, které je nutno provést, aby proces autoevaluace splnil své poslání (jsou zde popsány procedurální kroky). Při této příležitosti jsou také zmíněny základní evaluační nástroje, ale tyto zde plní spíše roli ilustrativní. V literatuře je možno zaregistrovat i opačný přístup, velmi podrobně jsou popsány různé evaluační nástroje, ale není vždy zřetelné, k jakým evaluačním procesům je přiřadit. Ve své práci chci tuto mezeru vyplnit. Vybrané diagnostické nástroje jsou podrobně rozebrány (včetně seznámení čtenářů s možnostmi analýzy získaných dat a použití informací pro školní praxi). V teoretické části se podrobněji zabývám vysvětlením pojmů evaluace (autoevaluace), vymezením...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis aims to describe tools which can be used in the autoevaluation of the school in various areas, mainly in the educational (the attitude to a subject, motivation, testing knowledge and skills), and the pedagogical area (the climate, sense perception and relationships in the class). The autoevaluation can be carried out by internal measures or it is also possible to make use of external sources (the State Graduation Exam, NIQES, SCIO, Kalibro). Although nowadays evaluative tools are described in the specialized literature, most publications deal with them rather in connection with the evaluation, which is surveyed in detail, and readers are presented with clear steps that must be taken so that the evaluation is successful (procedural steps are described there). Basic evaluative tools are mentioned but they only play an illustrative role. An opposite trend also occurs in the specialized literature. Evaluative tools are described in great detail but it is not always clear to which evaluation processes they belong. This thesis intends to fill this gap. The chosen tools of diagnostics are further analyzed thoroughly (including informing the readers about the possibilities of analysis of the data gained and the use of this information in the school praxis). In the theoretical part the term...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectevaluacecs_CZ
dc.subjectpedagogická evaluacecs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectevaluační nástrojecs_CZ
dc.subjectetapy diagnostického procesucs_CZ
dc.subjectdiagnostické kompetence učitelecs_CZ
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectpedagocical evaluation,assessmenten_US
dc.subjectevaluation tools,phases of the diagnostic processen_US
dc.subjectdiagnostic expertise of the teacher and evaluative toolsen_US
dc.titleAutoevaluace na 2. stupni základních škol a na středních školách v ČRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId133583
dc.title.translatedAutoevaluation on the second grade of the primary school and at the secondary school.en_US
dc.contributor.refereeVoda, Jan
dc.identifier.aleph001600773
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce si klade za cíl popsat nástroje, které je možno využít při autoevaluaci školy v různých oblastech, a to především ve vzdělávací (postoje k předmětu, motivace, zjištění znalostí a dovedností) a výchovné oblasti (klima, smyslové vnímání, vztahy ve třídě). Autoevaluace může probíhat pomocí vnitřně nastavených měřítek, nebo do autoevaluace můžeme zapojit i nezávislé vnější zdroje (státní maturita, NIQES, SCIO, Kalibro). I když jsou v současnosti evaluační nástroje v literatuře popsány, většina publikací je řeší spíše v kombinaci s procesem evaluace, který je velmi podrobně zmapován, a čtenářům jsou předestírány přesné kroky, které je nutno provést, aby proces autoevaluace splnil své poslání (jsou zde popsány procedurální kroky). Při této příležitosti jsou také zmíněny základní evaluační nástroje, ale tyto zde plní spíše roli ilustrativní. V literatuře je možno zaregistrovat i opačný přístup, velmi podrobně jsou popsány různé evaluační nástroje, ale není vždy zřetelné, k jakým evaluačním procesům je přiřadit. Ve své práci chci tuto mezeru vyplnit. Vybrané diagnostické nástroje jsou podrobně rozebrány (včetně seznámení čtenářů s možnostmi analýzy získaných dat a použití informací pro školní praxi). V teoretické části se podrobněji zabývám vysvětlením pojmů evaluace (autoevaluace), vymezením...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to describe tools which can be used in the autoevaluation of the school in various areas, mainly in the educational (the attitude to a subject, motivation, testing knowledge and skills), and the pedagogical area (the climate, sense perception and relationships in the class). The autoevaluation can be carried out by internal measures or it is also possible to make use of external sources (the State Graduation Exam, NIQES, SCIO, Kalibro). Although nowadays evaluative tools are described in the specialized literature, most publications deal with them rather in connection with the evaluation, which is surveyed in detail, and readers are presented with clear steps that must be taken so that the evaluation is successful (procedural steps are described there). Basic evaluative tools are mentioned but they only play an illustrative role. An opposite trend also occurs in the specialized literature. Evaluative tools are described in great detail but it is not always clear to which evaluation processes they belong. This thesis intends to fill this gap. The chosen tools of diagnostics are further analyzed thoroughly (including informing the readers about the possibilities of analysis of the data gained and the use of this information in the school praxis). In the theoretical part the term...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990016007730106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV