Zobrazit minimální záznam

Bribery and Overpricing in Public Procurement - The Case of The Czech Republic
dc.contributor.advisorOchrana, František
dc.creatorStehlík, Petr
dc.date.accessioned2020-08-26T11:39:24Z
dc.date.available2020-08-26T11:39:24Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56571
dc.description.abstractCílem této práce je analýza dvou dílčích konceptů souvisejících s problematikou předražování veřejných zakázek, a to efektu konkurence a efektu neprůhlednosti. Na vzorku 326 veřejných zakázek je potvrzena existence tzv. konkurenčního efektu, tj. že s rostoucím počtem uchazečů o veřejnou zakázku klesá její cena. Cenově levnější pro zadavatele jsou také otevřené typy výběrových řízení. Analýza efektu neprůhlednosti spočívá v tom, že u každého realizátora veřejné zakázky se zkoumá možnost dohledání konečného vlastníka z veřejných zdrojů. Výsledky ukazují, že společnosti, u kterých nelze dohledat konečného vlastníka, realizují veřejné zakázky dráž než jejich v tomto ohledu transparentnější konkurenti. Výsledky analýzy jsou diskutovány s ohledem na doporučení pro veřejnou politiku.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis attempts to analyse two concepts connected with public procurement overpricing, competition effect and non-transparent effect. Dataset consists of 326 public procurement contracts. Existence of competition effect is proved, thus increase of competitors in selection procedure causes that final price decreases. Open types of selection procedures are also cheaper for public authorities. Analysis of non-transparent effect lies in possibility to find beneficial owner of each winner of selection procedure from public sources. Results show that companies with clear and visible owners realize public contracts cheaper than their non-transparent competitors. Findings are also discussed in public policy approach.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVeřejné zakázkycs_CZ
dc.subjectpředražovánícs_CZ
dc.subjectkonkurencecs_CZ
dc.subjectneprůhlednostcs_CZ
dc.subjectPublic Procurementen_US
dc.subjectOverpricingen_US
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectNon-transparencyen_US
dc.titleAnalýza předražování veřejných zakázek v České republicecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-10-22
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId139995
dc.title.translatedBribery and Overpricing in Public Procurement - The Case of The Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeWitz, Petr
dc.identifier.aleph001637540
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem této práce je analýza dvou dílčích konceptů souvisejících s problematikou předražování veřejných zakázek, a to efektu konkurence a efektu neprůhlednosti. Na vzorku 326 veřejných zakázek je potvrzena existence tzv. konkurenčního efektu, tj. že s rostoucím počtem uchazečů o veřejnou zakázku klesá její cena. Cenově levnější pro zadavatele jsou také otevřené typy výběrových řízení. Analýza efektu neprůhlednosti spočívá v tom, že u každého realizátora veřejné zakázky se zkoumá možnost dohledání konečného vlastníka z veřejných zdrojů. Výsledky ukazují, že společnosti, u kterých nelze dohledat konečného vlastníka, realizují veřejné zakázky dráž než jejich v tomto ohledu transparentnější konkurenti. Výsledky analýzy jsou diskutovány s ohledem na doporučení pro veřejnou politiku.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis attempts to analyse two concepts connected with public procurement overpricing, competition effect and non-transparent effect. Dataset consists of 326 public procurement contracts. Existence of competition effect is proved, thus increase of competitors in selection procedure causes that final price decreases. Open types of selection procedures are also cheaper for public authorities. Analysis of non-transparent effect lies in possibility to find beneficial owner of each winner of selection procedure from public sources. Results show that companies with clear and visible owners realize public contracts cheaper than their non-transparent competitors. Findings are also discussed in public policy approach.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016375400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV