Show simple item record

Misleading advertising
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorVilhelmová, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-16T11:49:03Z
dc.date.available2017-05-16T11:49:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56558
dc.description.abstractKlamavá reklama Tématem této rigorózní práce je "Klamavá reklama". Toto téma jsem si zvolila mimo jiné pro jeho aktuálnost a zajímavost, protože s reklamou se setkává každý z nás a vstupuje do našeho života a ovlivňuje naše jednání. Jedním z motivů k napsání této rigorózní práce byla také snaha zprostředkovat porozumění problematice klamavé reklamy i nekalé soutěži. Klamavá reklama je jednou ze skutkových podstat nekalé soutěže. Rigorózní práce člení do šesti kapitol. První kapitola pojednává o hospodářské soutěži a představuje tak úvod do problematiky klamavé reklamy. V této kapitole jsem vedle stručného historického exkurzu porovnala právo na ochranu proti nekalé soutěži s právem kartelovým. Právo na ochranu proti nekalé soutěži a kartelové právo jsou dvě podskupiny práva hospodářské soutěže. Druhá kapitola se zabývá nekalou soutěží, kde jsem rozebrala vedle historického vývoje právní regulace nekalé soutěže také generální klauzuli nekalé soutěže a její tři znaky a dále jednotlivé subjekty nekalé soutěže. Třetí kapitola rigorózní práce je pojmenovaná "Reklama" a představuje úvod do problematiky reklamy a její právní i mimoprávní regulace v České republice a v Evropské unii. Čtvrtá kapitola je kapitolou zásadní a je nazvaná "Klamavá reklama". V této kapitole rozebírám jednotlivé znaky klamavé reklamy a...cs_CZ
dc.description.abstractMisleading advertising The topic of this rigorous thesis is "Misleading advertising". The theme of the thesis is current and attractive, because everybody comes across the advertising all the time and thus the advertisement influents each of our lives. One of the motives for writing this rigorous thesis was to mediate understanding of problems concerning with the misleading advertising and the unfair competition. The rigorous thesis is divided into six chapters. The first chapter deals with the economy competition and is an introduction to the misleading advertising. In this chapter, I compare the brief historical excursion law against the unfair competition with the cartel law. The second chapter deals with the unfair competition. In this chapter, I also analyze the general clause of the unfair competition and its three characters and subjects of the unfair competition. The third chapter of the rigorous thesis is called "Advertising" and it is an introduction to the advertising and its legal and non-legal regulation in the Czech Republic and the European Union. The fourth chapter is a pivotal one and it is titled "Misleading advertising". In this chapter, I analyze the characters of the misleading advertising and trying to compare the regulation of the misleading advertising in the Commercial Code and the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectReklamacs_CZ
dc.subjectklamavá reklamacs_CZ
dc.subjectnekalá soutěžcs_CZ
dc.subjecthospodářská soutěžcs_CZ
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectmisleading advertisingen_US
dc.subjectunfair competitionen_US
dc.subjecteconomy competitionen_US
dc.titleKlamavá reklamacs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-13
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121998
dc.title.translatedMisleading advertisingen_US
dc.contributor.refereeZahradníčková, Marie
dc.identifier.aleph001675456
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csKlamavá reklama Tématem této rigorózní práce je "Klamavá reklama". Toto téma jsem si zvolila mimo jiné pro jeho aktuálnost a zajímavost, protože s reklamou se setkává každý z nás a vstupuje do našeho života a ovlivňuje naše jednání. Jedním z motivů k napsání této rigorózní práce byla také snaha zprostředkovat porozumění problematice klamavé reklamy i nekalé soutěži. Klamavá reklama je jednou ze skutkových podstat nekalé soutěže. Rigorózní práce člení do šesti kapitol. První kapitola pojednává o hospodářské soutěži a představuje tak úvod do problematiky klamavé reklamy. V této kapitole jsem vedle stručného historického exkurzu porovnala právo na ochranu proti nekalé soutěži s právem kartelovým. Právo na ochranu proti nekalé soutěži a kartelové právo jsou dvě podskupiny práva hospodářské soutěže. Druhá kapitola se zabývá nekalou soutěží, kde jsem rozebrala vedle historického vývoje právní regulace nekalé soutěže také generální klauzuli nekalé soutěže a její tři znaky a dále jednotlivé subjekty nekalé soutěže. Třetí kapitola rigorózní práce je pojmenovaná "Reklama" a představuje úvod do problematiky reklamy a její právní i mimoprávní regulace v České republice a v Evropské unii. Čtvrtá kapitola je kapitolou zásadní a je nazvaná "Klamavá reklama". V této kapitole rozebírám jednotlivé znaky klamavé reklamy a...cs_CZ
uk.abstract.enMisleading advertising The topic of this rigorous thesis is "Misleading advertising". The theme of the thesis is current and attractive, because everybody comes across the advertising all the time and thus the advertisement influents each of our lives. One of the motives for writing this rigorous thesis was to mediate understanding of problems concerning with the misleading advertising and the unfair competition. The rigorous thesis is divided into six chapters. The first chapter deals with the economy competition and is an introduction to the misleading advertising. In this chapter, I compare the brief historical excursion law against the unfair competition with the cartel law. The second chapter deals with the unfair competition. In this chapter, I also analyze the general clause of the unfair competition and its three characters and subjects of the unfair competition. The third chapter of the rigorous thesis is called "Advertising" and it is an introduction to the advertising and its legal and non-legal regulation in the Czech Republic and the European Union. The fourth chapter is a pivotal one and it is titled "Misleading advertising". In this chapter, I analyze the characters of the misleading advertising and trying to compare the regulation of the misleading advertising in the Commercial Code and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV