Zobrazit minimální záznam

Integrated Science Education and History of Science in Chemistry Education
dc.creatorŠíba, Michal
dc.date.accessioned2021-05-19T14:15:00Z
dc.date.available2021-05-19T14:15:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56534
dc.description.abstractThe present dissertation Integrated Science Education and History of Science in Chemistry Education is aimed at the problem of integrating scientific subjects by means of natural history. The thesis contains research concerned with integrating science education in its various forms and its analysis from the point of valid curricular documents. Results of a questionnaire on intersubject integration distributed among grammar school chemistry teachers are presented in the thesis. Further on, an approach to the integration by means of natural history is presented. Didactic materials were created on this topic: worksheets and didactic tests in Adobe Flash. Worksheets were attested in grammar school teaching and results of this attestation are included. The thesis also includes results of two projects aimed at the topic of natural history. These projects are: History of Natural Sciences in High School Teacher Education (Fund for the development of higher education in the Czech Republic, 2011) and a course called Alchymistic Prague (Developmental project of the Ministry of Education, 2011: Chemistry year - Chemistry for all).en_US
dc.description.abstractDisertační práce Integrovaná přírodovědná výuka a historie přírodních věd v chemickém vzdělávání je zaměřena na problematiku integrace přírodovědných předmětů prostřednictvím historie přírodních věd. Práce obsahuje rešeršní část zabývající se integrovanou přírodovědnou výukou v jejích různých podobách a její analýzou z pohledu platných kurikulárních dokumentů. V práci jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření mezi gymnaziálními učiteli chemie k tématu mezipředmětové integrace. Dále je navržen přístup k integraci prostřednictvím historie přírodních věd. K tomuto tématu jsou vytvořeny didaktické materiály: pracovní listy a didaktický test v programu Adobe Flash. Pracovní listy byly ověřeny ve výuce na gymnáziích, výsledky ověření jsou v práci uvedeny. Práce rovněž obsahuje výsledky dvou projektů zaměřených na propagaci tématu historie přírodních věd. Jedná se o projekt Historie přírodních věd ve vzdělávání středoškolských učitelů (Fond rozvoje vysokých škol České republiky, 2011) a kurz Praha alchymistická, který byl vytvořen a realizován v rámci Rozvojového projektu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, 2011: Rok chemie - chemie všem.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectchemical educationen_US
dc.subjecthistory of chemistryen_US
dc.subjectintegrated science educationen_US
dc.subjectchemické vzdělávánícs_CZ
dc.subjecthistoriie chemiecs_CZ
dc.subjectintegrovaná přírodovědná výukacs_CZ
dc.titleIntegrovaná přírodovědná výuka a historie přírodních věd v chemickém vzdělávánícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-08-01
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId138898
dc.title.translatedIntegrated Science Education and History of Science in Chemistry Educationen_US
dc.identifier.aleph001613611
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csDisertační práce Integrovaná přírodovědná výuka a historie přírodních věd v chemickém vzdělávání je zaměřena na problematiku integrace přírodovědných předmětů prostřednictvím historie přírodních věd. Práce obsahuje rešeršní část zabývající se integrovanou přírodovědnou výukou v jejích různých podobách a její analýzou z pohledu platných kurikulárních dokumentů. V práci jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření mezi gymnaziálními učiteli chemie k tématu mezipředmětové integrace. Dále je navržen přístup k integraci prostřednictvím historie přírodních věd. K tomuto tématu jsou vytvořeny didaktické materiály: pracovní listy a didaktický test v programu Adobe Flash. Pracovní listy byly ověřeny ve výuce na gymnáziích, výsledky ověření jsou v práci uvedeny. Práce rovněž obsahuje výsledky dvou projektů zaměřených na propagaci tématu historie přírodních věd. Jedná se o projekt Historie přírodních věd ve vzdělávání středoškolských učitelů (Fond rozvoje vysokých škol České republiky, 2011) a kurz Praha alchymistická, který byl vytvořen a realizován v rámci Rozvojového projektu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, 2011: Rok chemie - chemie všem.cs_CZ
uk.abstract.enThe present dissertation Integrated Science Education and History of Science in Chemistry Education is aimed at the problem of integrating scientific subjects by means of natural history. The thesis contains research concerned with integrating science education in its various forms and its analysis from the point of valid curricular documents. Results of a questionnaire on intersubject integration distributed among grammar school chemistry teachers are presented in the thesis. Further on, an approach to the integration by means of natural history is presented. Didactic materials were created on this topic: worksheets and didactic tests in Adobe Flash. Worksheets were attested in grammar school teaching and results of this attestation are included. The thesis also includes results of two projects aimed at the topic of natural history. These projects are: History of Natural Sciences in High School Teacher Education (Fund for the development of higher education in the Czech Republic, 2011) and a course called Alchymistic Prague (Developmental project of the Ministry of Education, 2011: Chemistry year - Chemistry for all).en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990016136110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV