Zobrazit minimální záznam

Methods of map skills development at Czech pupils
dc.contributor.advisorHanus, Martin
dc.creatorČížková, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-16T11:11:15Z
dc.date.available2017-05-16T11:11:15Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56414
dc.description.abstractTématem bakalářské práce je rozvoj v oblasti mapových dovedností u žáků v českých školách. Rozvoj mapových dovednosti je nedílnou součástí předmětů vlastivěda, zeměpis a geografie na základních a některých středních školách, avšak způsoby rozvoje těchto dovedností jsou v Česku řešeny jen velmi málo. Teoretická část se zabývá výukou mapových dovedností a jejich zařazením do osnov v českých školách. Dále se zabývá podrobnějším vymezením pojmu mapové dovednosti a následně klasifikací mapových dovedností na jednotlivé složky. Na základě výběru jedné mapové dovednosti (tvorby mapy), jsou navrhnuty komentované pracovní listy pro žáky na konci prvního a na konci druhého stupně základní školy a v posledním ročníku všeobecných gymnázií, to znamená ve věku 11, 15 a 17-19 let. Tyto pracovní listy by měly pomoci motivovat učitele zeměpisu k rozvoji dovednosti tvorby mapy u žáků v Česku. Klíčová slova: zeměpis - kartografie - mapa - mapové dovednosti - tvorba mapy - čtení mapy - analýza mapy - interpretace mapy - dovednost - pracovní list - kurikulární dokumentcs_CZ
dc.description.abstractThe theme of this thesis is the development of maps skills at Czech pupils. Map skills are an integral part of Geography courses at primary and secondary schools, but ways of developing of these skills are discussed very rarely in Czechia. The theoretical part deals with the map skills teaching and their inclusion to the Czech curriculum. It also deals with more detailed definition of the map skills concept and their classification. On the basis of one selected group of map skills (making maps) are commented work sheets for pupils at the end of the lower primary school, at the end of upper primary school and at the end of secondary school, so at the age of 11, 15 and 17-19 designed. These work sheets should help to motivate geography teacher to develop the skills of making maps at the pupils in the Czechia. Keywords: Geography - Cartography - map - map skills - making map - map reading - analysis map - map interpretation - work sheet - curricular documenten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectzeměpis - kartografie - mapa - mapové dovednosti - tvorba mapy - čtení mapy - analýza mapy - interpretace mapy - dovednost - pracovní list - kurikulární dokumentcs_CZ
dc.subjectGeography - Cartography - map - map skills - making map - map reading - analysis map - map interpretation - work sheet - curricular documenten_US
dc.titleMetody rozvoje mapových dovedností českých žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-12
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId118483
dc.title.translatedMethods of map skills development at Czech pupilsen_US
dc.contributor.refereeHátle, Jan
dc.identifier.aleph001627251
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology Oriented at Education - Geography Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce je rozvoj v oblasti mapových dovedností u žáků v českých školách. Rozvoj mapových dovednosti je nedílnou součástí předmětů vlastivěda, zeměpis a geografie na základních a některých středních školách, avšak způsoby rozvoje těchto dovedností jsou v Česku řešeny jen velmi málo. Teoretická část se zabývá výukou mapových dovedností a jejich zařazením do osnov v českých školách. Dále se zabývá podrobnějším vymezením pojmu mapové dovednosti a následně klasifikací mapových dovedností na jednotlivé složky. Na základě výběru jedné mapové dovednosti (tvorby mapy), jsou navrhnuty komentované pracovní listy pro žáky na konci prvního a na konci druhého stupně základní školy a v posledním ročníku všeobecných gymnázií, to znamená ve věku 11, 15 a 17-19 let. Tyto pracovní listy by měly pomoci motivovat učitele zeměpisu k rozvoji dovednosti tvorby mapy u žáků v Česku. Klíčová slova: zeměpis - kartografie - mapa - mapové dovednosti - tvorba mapy - čtení mapy - analýza mapy - interpretace mapy - dovednost - pracovní list - kurikulární dokumentcs_CZ
uk.abstract.enThe theme of this thesis is the development of maps skills at Czech pupils. Map skills are an integral part of Geography courses at primary and secondary schools, but ways of developing of these skills are discussed very rarely in Czechia. The theoretical part deals with the map skills teaching and their inclusion to the Czech curriculum. It also deals with more detailed definition of the map skills concept and their classification. On the basis of one selected group of map skills (making maps) are commented work sheets for pupils at the end of the lower primary school, at the end of upper primary school and at the end of secondary school, so at the age of 11, 15 and 17-19 designed. These work sheets should help to motivate geography teacher to develop the skills of making maps at the pupils in the Czechia. Keywords: Geography - Cartography - map - map skills - making map - map reading - analysis map - map interpretation - work sheet - curricular documenten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990016272510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV