Zobrazit minimální záznam

The First Czech Queer Films from the Perspective of Queer Theory and Reception Studies
dc.contributor.advisorHanáková, Petra
dc.creatorHezinová, Sandra
dc.date.accessioned2017-05-16T11:11:01Z
dc.date.available2017-05-16T11:11:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56413
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na queer tematiku v současném českém hraném filmu. Detailně analyzuje dva snímky - Venkovského učitele a Pusinky, jejichž hlavní postavy byly poprvé v historii české kinematografie otevřeně homosexuální. První část prozkoumává filmy v kontextu tradice filmového zpracování homosexuální problematiky a popisuje principy, na nichž pracuje filmová reprezentace gayů a leseb. Hlavní část práce analyzuje Venkovského učitele a Pusinky z ideologického hlediska a snaží se rozkrýt práci heterosexuálního diskurzu. Za využití metodologie queer teorie popisuje, jak jsou ve snímcích organizovány informace o genderové identitě a sexualitě. V následující kapitole práce zkoumá filmy v rámci širšího celku kinematografické instituce a zajímá se na jedné straně o jejich PR strategie a reklamní kampaně, na straně druhé pak o kritické ohlasy v dobovém tisku. Závěrečnou část práce tvoří recepční studie queer publika, která postihuje nejen diváckou zkušenost vybraných snímků, ale i obecnější recepčními módy a čtenářské strategie divácké skupiny.cs_CZ
dc.description.abstractThe following bachelor's thesis focuses on the queer topic in the contemporary Czech feature cinema. In detail it analyses two films - The Country Teacher and Dolls, which were the first films in the history of Czech cinema who's main characters were ingenuously homosexual. The first part examines chosen films in the context of existing cinematographic tradition and describes the principles on which the film representation of gays and lesbians works. The main part analyses The Country Teacher and Dolls from the ideological perspective and tries to expose, how the heterosexual discourse operate in chosen films. By using the methodology of the queer theory it also describes, how are the information about gender and sexual identity organized. In the following chapter the films are explored in a broader section of cinematographic institution It concerns film's PR strategies and commercial campaigns on one hand and critical responses in the contemporary press on the other hand. The final part is founded by the reception study of queer audience, which coprehend not only the spectator's experience of chosen films, but reception modes and readers strategies as well.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectQueercs_CZ
dc.subjectQueer teoriecs_CZ
dc.subjectČeská kinematografiecs_CZ
dc.subjectFilmová recepcecs_CZ
dc.subjectVenkovský učitelcs_CZ
dc.subjectPusinkycs_CZ
dc.subjectQueeren_US
dc.subjectQueer Theoryen_US
dc.subjectCzech Cinemaen_US
dc.subjectFilm Receptionen_US
dc.subjectThe Country Teacheren_US
dc.subjectDollsen_US
dc.titlePrvní české queer filmy z pohledu queer teorie a recepčních studiícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-12
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124910
dc.title.translatedThe First Czech Queer Films from the Perspective of Queer Theory and Reception Studiesen_US
dc.contributor.refereeSvatoňová, Kateřina
dc.identifier.aleph001625036
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na queer tematiku v současném českém hraném filmu. Detailně analyzuje dva snímky - Venkovského učitele a Pusinky, jejichž hlavní postavy byly poprvé v historii české kinematografie otevřeně homosexuální. První část prozkoumává filmy v kontextu tradice filmového zpracování homosexuální problematiky a popisuje principy, na nichž pracuje filmová reprezentace gayů a leseb. Hlavní část práce analyzuje Venkovského učitele a Pusinky z ideologického hlediska a snaží se rozkrýt práci heterosexuálního diskurzu. Za využití metodologie queer teorie popisuje, jak jsou ve snímcích organizovány informace o genderové identitě a sexualitě. V následující kapitole práce zkoumá filmy v rámci širšího celku kinematografické instituce a zajímá se na jedné straně o jejich PR strategie a reklamní kampaně, na straně druhé pak o kritické ohlasy v dobovém tisku. Závěrečnou část práce tvoří recepční studie queer publika, která postihuje nejen diváckou zkušenost vybraných snímků, ale i obecnější recepčními módy a čtenářské strategie divácké skupiny.cs_CZ
uk.abstract.enThe following bachelor's thesis focuses on the queer topic in the contemporary Czech feature cinema. In detail it analyses two films - The Country Teacher and Dolls, which were the first films in the history of Czech cinema who's main characters were ingenuously homosexual. The first part examines chosen films in the context of existing cinematographic tradition and describes the principles on which the film representation of gays and lesbians works. The main part analyses The Country Teacher and Dolls from the ideological perspective and tries to expose, how the heterosexual discourse operate in chosen films. By using the methodology of the queer theory it also describes, how are the information about gender and sexual identity organized. In the following chapter the films are explored in a broader section of cinematographic institution It concerns film's PR strategies and commercial campaigns on one hand and critical responses in the contemporary press on the other hand. The final part is founded by the reception study of queer audience, which coprehend not only the spectator's experience of chosen films, but reception modes and readers strategies as well.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016250360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV