dc.contributor.advisor | Hanáková, Petra | |
dc.creator | Hezinová, Sandra | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T11:11:01Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T11:11:01Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/56413 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na queer tematiku v současném českém hraném filmu. Detailně analyzuje dva snímky - Venkovského učitele a Pusinky, jejichž hlavní postavy byly poprvé v historii české kinematografie otevřeně homosexuální. První část prozkoumává filmy v kontextu tradice filmového zpracování homosexuální problematiky a popisuje principy, na nichž pracuje filmová reprezentace gayů a leseb. Hlavní část práce analyzuje Venkovského učitele a Pusinky z ideologického hlediska a snaží se rozkrýt práci heterosexuálního diskurzu. Za využití metodologie queer teorie popisuje, jak jsou ve snímcích organizovány informace o genderové identitě a sexualitě. V následující kapitole práce zkoumá filmy v rámci širšího celku kinematografické instituce a zajímá se na jedné straně o jejich PR strategie a reklamní kampaně, na straně druhé pak o kritické ohlasy v dobovém tisku. Závěrečnou část práce tvoří recepční studie queer publika, která postihuje nejen diváckou zkušenost vybraných snímků, ale i obecnější recepčními módy a čtenářské strategie divácké skupiny. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The following bachelor's thesis focuses on the queer topic in the contemporary Czech feature cinema. In detail it analyses two films - The Country Teacher and Dolls, which were the first films in the history of Czech cinema who's main characters were ingenuously homosexual. The first part examines chosen films in the context of existing cinematographic tradition and describes the principles on which the film representation of gays and lesbians works. The main part analyses The Country Teacher and Dolls from the ideological perspective and tries to expose, how the heterosexual discourse operate in chosen films. By using the methodology of the queer theory it also describes, how are the information about gender and sexual identity organized. In the following chapter the films are explored in a broader section of cinematographic institution It concerns film's PR strategies and commercial campaigns on one hand and critical responses in the contemporary press on the other hand. The final part is founded by the reception study of queer audience, which coprehend not only the spectator's experience of chosen films, but reception modes and readers strategies as well. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Queer | cs_CZ |
dc.subject | Queer teorie | cs_CZ |
dc.subject | Česká kinematografie | cs_CZ |
dc.subject | Filmová recepce | cs_CZ |
dc.subject | Venkovský učitel | cs_CZ |
dc.subject | Pusinky | cs_CZ |
dc.subject | Queer | en_US |
dc.subject | Queer Theory | en_US |
dc.subject | Czech Cinema | en_US |
dc.subject | Film Reception | en_US |
dc.subject | The Country Teacher | en_US |
dc.subject | Dolls | en_US |
dc.title | První české queer filmy z pohledu queer teorie a recepčních studií | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-12 | |
dc.description.department | Film Studies Department | en_US |
dc.description.department | Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 124910 | |
dc.title.translated | The First Czech Queer Films from the Perspective of Queer Theory and Reception Studies | en_US |
dc.contributor.referee | Svatoňová, Kateřina | |
dc.identifier.aleph | 001625036 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cinema Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Filmová studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra filmových studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Film Studies Department | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Filmová studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cinema Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na queer tematiku v současném českém hraném filmu. Detailně analyzuje dva snímky - Venkovského učitele a Pusinky, jejichž hlavní postavy byly poprvé v historii české kinematografie otevřeně homosexuální. První část prozkoumává filmy v kontextu tradice filmového zpracování homosexuální problematiky a popisuje principy, na nichž pracuje filmová reprezentace gayů a leseb. Hlavní část práce analyzuje Venkovského učitele a Pusinky z ideologického hlediska a snaží se rozkrýt práci heterosexuálního diskurzu. Za využití metodologie queer teorie popisuje, jak jsou ve snímcích organizovány informace o genderové identitě a sexualitě. V následující kapitole práce zkoumá filmy v rámci širšího celku kinematografické instituce a zajímá se na jedné straně o jejich PR strategie a reklamní kampaně, na straně druhé pak o kritické ohlasy v dobovém tisku. Závěrečnou část práce tvoří recepční studie queer publika, která postihuje nejen diváckou zkušenost vybraných snímků, ale i obecnější recepčními módy a čtenářské strategie divácké skupiny. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The following bachelor's thesis focuses on the queer topic in the contemporary Czech feature cinema. In detail it analyses two films - The Country Teacher and Dolls, which were the first films in the history of Czech cinema who's main characters were ingenuously homosexual. The first part examines chosen films in the context of existing cinematographic tradition and describes the principles on which the film representation of gays and lesbians works. The main part analyses The Country Teacher and Dolls from the ideological perspective and tries to expose, how the heterosexual discourse operate in chosen films. By using the methodology of the queer theory it also describes, how are the information about gender and sexual identity organized. In the following chapter the films are explored in a broader section of cinematographic institution It concerns film's PR strategies and commercial campaigns on one hand and critical responses in the contemporary press on the other hand. The final part is founded by the reception study of queer audience, which coprehend not only the spectator's experience of chosen films, but reception modes and readers strategies as well. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016250360106986 | |