Zobrazit minimální záznam

Report on State of the Anti-communism: Red Scare Movies Between Actual World and Fictional World
dc.contributor.advisorHanáková, Petra
dc.creatorMišúr, Martin
dc.date.accessioned2017-05-16T11:03:01Z
dc.date.available2017-05-16T11:03:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56382
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na filmy Red Scare, které jsou kulturním pozůstatkem mccarthismu ve Spojených státech. Tzv. antikomunistický cyklus se skládá z přibližně čtyřiceti celovečerních hraných filmů, tvořících pouze na první pohled nápadně kompaktní celek. Záměrem práce je vydělit z antikomunistického cyklu vzorek dvanácti děl, které podle mého názoru poměrně přesně následují soudobou rétoriku radikálního antikomunismu v americké společnosti, pokoušejí se přebrat ideu všudypřítomného ohrožení a nezbytných zásahů antikomunistických organizací. Metodologicky je práce ukotvena v oblasti nové filmové historie a opírá se o teorii fikčních světů, neboť poskytuje vhodný nástroj k popsání vztahů mezi fikcí a jejímu odkazování k námi prožívané světu. V první kapitole bude popsán historický a filmově-průmyslový kontext - geneze studené války, ideové pozadí komunismu a antikomunismu ve Spojených státech a projevy dobových tlaků ve filmovém průmyslu. Prvních pět bodů druhé kapitoly bude sloužit jako kontextový rámec pro předmět práce: hollywoodské antikomunistické filmy. Navazovat na ně bude analytická část složená ze tří rozsáhlejších podkapitol, jež vždy zakončí aplikace předložených argumentů na příkladový film. Práci uzavírá vyhodnocení poznatků a návrh možného rozšíření do dalších oblastí.cs_CZ
dc.description.abstractThe main objective of this bachelor's thesis is to focus on Red Scare movies, which are cultural relics of McCarthyism in the United States. So-called "anti-communist cycle" consists of approximately forty feature movies, only at first sight creating a remarkably compact unit. The intention of this thesis is to select from the anti-communist cycle a sample of twelve movies, which in my opinion most accurately follow the contemporary rhetoric of radical anti-communism in American society, attempt to embrace the idea of omnipresent threat and necessary interventions by anti-communist organizations. Methodologically, the thesis arises from the new film history and relies on the theory of fictional worlds, because it provides a suitable tool for describing links between fiction and its reference to what we experience in the real world. The first chapter deals with the history and film industry context - genesis of the Cold War, ideological background of communism and anti-communism in the United States and manifestation of contemporary pressures in the film industry. The beginning of the second chapter will serve as a contextual framework for the main topic of the thesis: Hollywood anti-communist movies. What follows is an analytical part consisting of three complex subchapters always concluded by...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAntikomunismuscs_CZ
dc.subjectFBIcs_CZ
dc.subjectfikční světycs_CZ
dc.subjectHollywoodcs_CZ
dc.subjectRed Scarecs_CZ
dc.subjectSpojené státy americkécs_CZ
dc.subjectAnti-communismen_US
dc.subjectFBIen_US
dc.subjectfictional worldsen_US
dc.subjectHollywooden_US
dc.subjectRed Scareen_US
dc.subjectUnited States of Americaen_US
dc.titleZpráva o stavu antikomunismu: Filmy Red Scare mezi aktuálním a fikčním světemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-12
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId127622
dc.title.translatedReport on State of the Anti-communism: Red Scare Movies Between Actual World and Fictional Worlden_US
dc.contributor.refereeKlimeš, Ivan
dc.identifier.aleph001625035
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na filmy Red Scare, které jsou kulturním pozůstatkem mccarthismu ve Spojených státech. Tzv. antikomunistický cyklus se skládá z přibližně čtyřiceti celovečerních hraných filmů, tvořících pouze na první pohled nápadně kompaktní celek. Záměrem práce je vydělit z antikomunistického cyklu vzorek dvanácti děl, které podle mého názoru poměrně přesně následují soudobou rétoriku radikálního antikomunismu v americké společnosti, pokoušejí se přebrat ideu všudypřítomného ohrožení a nezbytných zásahů antikomunistických organizací. Metodologicky je práce ukotvena v oblasti nové filmové historie a opírá se o teorii fikčních světů, neboť poskytuje vhodný nástroj k popsání vztahů mezi fikcí a jejímu odkazování k námi prožívané světu. V první kapitole bude popsán historický a filmově-průmyslový kontext - geneze studené války, ideové pozadí komunismu a antikomunismu ve Spojených státech a projevy dobových tlaků ve filmovém průmyslu. Prvních pět bodů druhé kapitoly bude sloužit jako kontextový rámec pro předmět práce: hollywoodské antikomunistické filmy. Navazovat na ně bude analytická část složená ze tří rozsáhlejších podkapitol, jež vždy zakončí aplikace předložených argumentů na příkladový film. Práci uzavírá vyhodnocení poznatků a návrh možného rozšíření do dalších oblastí.cs_CZ
uk.abstract.enThe main objective of this bachelor's thesis is to focus on Red Scare movies, which are cultural relics of McCarthyism in the United States. So-called "anti-communist cycle" consists of approximately forty feature movies, only at first sight creating a remarkably compact unit. The intention of this thesis is to select from the anti-communist cycle a sample of twelve movies, which in my opinion most accurately follow the contemporary rhetoric of radical anti-communism in American society, attempt to embrace the idea of omnipresent threat and necessary interventions by anti-communist organizations. Methodologically, the thesis arises from the new film history and relies on the theory of fictional worlds, because it provides a suitable tool for describing links between fiction and its reference to what we experience in the real world. The first chapter deals with the history and film industry context - genesis of the Cold War, ideological background of communism and anti-communism in the United States and manifestation of contemporary pressures in the film industry. The beginning of the second chapter will serve as a contextual framework for the main topic of the thesis: Hollywood anti-communist movies. What follows is an analytical part consisting of three complex subchapters always concluded by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016250350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV