Show simple item record

Farmers'markets. Function, attendance, relations
dc.contributor.advisorBičík, Ivan
dc.creatorJarolímková, Kamila
dc.date.accessioned2017-05-16T10:58:14Z
dc.date.available2017-05-16T10:58:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56363
dc.description.abstractTématem této práce jsou farmářské trhy, jejich funkce, návštěvnost a souvislosti. Cílem mé práce bylo zařadit trend farmářských trhů do širšího socioekonomického kontextu. Zároveň jsem se pokusila o průzkum nakupujících na farmářských trzích pomocí dotazníkového šetření. V teoretické řešeršní části práce se věnuji otázce fungování a návštěvnosti farmářských trhů ve USA, Velké Británii, Francii, Německu a v České republice. Současně v této kapitole uvádím i související trendy, jakými jsou "bedýnkování" a farmářské obchody. Do této práce jsem zahrnula i obecnou kapitolu spotřeby, kde hodnotím problematiku nadměrné spotřeby, konzumního způsobu života, globalizace a (ne)udržitelného rozvoje. Z výsledků mého šetření vyplývá, že na farmářských trzích nakupují i sociálně slabší skupiny obyvatel a tudíž zde neprobíhá sociální vyloučení, které popisují zahraniční autoři. Pomocí šetření se mi podařilo dokázat, že většina zákazníků farmářských trhů tento způsob získání potravin nepovažuje pouze za módní trend. Šetření také prokázalo, že hlavní motivací lidí pro nákup na farmářských trzích je kvalita a čerstvost potravin a podpora lokální farmářů, pěstitelů a výrobců, jak je to popsáno i v zahraniční literatuře. Klíčová slova: farmářské trhy - spotřeba - "bedýnkování" - zákazníci farmářských trhůcs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with a topic of farmers' markets, their function, attendance and relations. The goal of my thesis was classification of trends of the farmers' markets to broader socioeconomic context and analyze customers at farmers' markets by questionnaire research. The theoretical part describes functioning and attendance of farmers' markets in the USA, Great Britain, France, Germany and in the Czech Republic. There are discussed related trends like "boxing" and farmer's shops as well. There is included general chapter about consumption with evaluation of problem of the excessive consumption, consumer lifestyle, globalization and (un)sustainable development. It is apparent from the results of questionnaire research, that customers of the farmers' markets are not only wealthy people, it was one of the main hypothesis. It was verified by the questionnaire research, that most of people do not think, that the farmers' markets are only trendy. It is described in literature and it was proven by research that people shop there because of quality and freshness of food and because of support of local producers. Keywords: farmers' markets, consumption, "boxing", customers of farmers' marketsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectfarmářské trhy - spotřeba - "bedýnkování" - zákazníci farmářských trhůcs_CZ
dc.subjectfarmers' markets - consumption - "boxing" - customers of farmers' marketsen_US
dc.titleFarmářské trhy. Funkce, návštěvnost, souvislostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId133565
dc.title.translatedFarmers'markets. Function, attendance, relationsen_US
dc.contributor.refereeFendrychová, Lenka
dc.identifier.aleph001627627
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography and Cartographyen_US
thesis.degree.disciplineGeografie a kartografiecs_CZ
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie a kartografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography and Cartographyen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této práce jsou farmářské trhy, jejich funkce, návštěvnost a souvislosti. Cílem mé práce bylo zařadit trend farmářských trhů do širšího socioekonomického kontextu. Zároveň jsem se pokusila o průzkum nakupujících na farmářských trzích pomocí dotazníkového šetření. V teoretické řešeršní části práce se věnuji otázce fungování a návštěvnosti farmářských trhů ve USA, Velké Británii, Francii, Německu a v České republice. Současně v této kapitole uvádím i související trendy, jakými jsou "bedýnkování" a farmářské obchody. Do této práce jsem zahrnula i obecnou kapitolu spotřeby, kde hodnotím problematiku nadměrné spotřeby, konzumního způsobu života, globalizace a (ne)udržitelného rozvoje. Z výsledků mého šetření vyplývá, že na farmářských trzích nakupují i sociálně slabší skupiny obyvatel a tudíž zde neprobíhá sociální vyloučení, které popisují zahraniční autoři. Pomocí šetření se mi podařilo dokázat, že většina zákazníků farmářských trhů tento způsob získání potravin nepovažuje pouze za módní trend. Šetření také prokázalo, že hlavní motivací lidí pro nákup na farmářských trzích je kvalita a čerstvost potravin a podpora lokální farmářů, pěstitelů a výrobců, jak je to popsáno i v zahraniční literatuře. Klíčová slova: farmářské trhy - spotřeba - "bedýnkování" - zákazníci farmářských trhůcs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with a topic of farmers' markets, their function, attendance and relations. The goal of my thesis was classification of trends of the farmers' markets to broader socioeconomic context and analyze customers at farmers' markets by questionnaire research. The theoretical part describes functioning and attendance of farmers' markets in the USA, Great Britain, France, Germany and in the Czech Republic. There are discussed related trends like "boxing" and farmer's shops as well. There is included general chapter about consumption with evaluation of problem of the excessive consumption, consumer lifestyle, globalization and (un)sustainable development. It is apparent from the results of questionnaire research, that customers of the farmers' markets are not only wealthy people, it was one of the main hypothesis. It was verified by the questionnaire research, that most of people do not think, that the farmers' markets are only trendy. It is described in literature and it was proven by research that people shop there because of quality and freshness of food and because of support of local producers. Keywords: farmers' markets, consumption, "boxing", customers of farmers' marketsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV