Zobrazit minimální záznam

Analysis of exercises in reading-books for 9th class of primary school
dc.contributor.advisorKlumparová, Štěpánka
dc.creatorProcházková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-16T10:38:41Z
dc.date.available2017-05-16T10:38:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56282
dc.description.abstractRESUMÉ Podstatou diplomové práce bylo srovnat vybrané čítanky či pracovní sešity z hlediska doprovodných otázek a úkolů. Teoretickým východiskem byla charakteristika pubescentního čtenáře, ale také Bloomova taxonomie, typologie a výsledky v mezinárodním testování PISA apod. Práce se také zabývala čtenářskou gramotností. Její definice se v čase proměňuje. Čtenářská gramotnost se nezaměřuje pouze na znalosti, ale hraje důležitou roli i při začleňování do společnosti. Jedná se o komplex několika rovin (vztah ke čtení, doslovné porozumění, vysuzování, metakognice, sdílení a aplikace). Každá ze složek je nepostradatelná. Do analýzy bylo zařazeno pět čítanek pro 9. ročník ZŠ od různých nakladatelství (SPN, Nová škola, Fraus, Alter). Nejednalo se tak o reprezentativní rozbor celé nabídky současných čítanek, ale o vybraný vzorek. Dvě čítanky pocházejí od stejného nakladatelství SPN, ale každá představuje jiný přístup (starší z nich vychází ze školních osnov, novější se vztahuje již k výuce podle RVP ZV). Rozbor jednotlivých čítanek se nejprve věnovala obecné charakteristice a obecnému kontextu. (autor, zda je deklarována souvislost s RVP ZV, ilustrace, celková struktura čítanky apod.). Dále bylo na čítanky nahlíženo z pohledu zařazených textů. Závěrečnou částí byl rozbor otázek a úkolů zařazených v čítankách k...cs_CZ
dc.description.abstractRESUMÉ The essence of this thesis is to compare selected reading books or workbooks in terms of the accompanying questions and issues. The work is theoretically based on the characteristics of the pubescent reader and also Bloom's taxonomy, classification and results in international tests like PISA etc. The thesis is also examining the readers' literacy. Its definition is changing in time. Literacy is not only focusing on the knowledge, but also plays an important role in integrating into society. It is a complex of several dimensions (relationship to reading, literal understanding, deduction, metacognition, sharing and application). Each of the components is indispensable. Five reading books of the 9th year of elementary school from different publishers (SPN, New School, Fraus, Alter) were analyzed. Two reading books are published by SPN, but each represents a different approach (the older one is based on the school curriculum, newer relates to teaching according to the RVP ZV). It was not a representative analysis of the whole supply of current reading books, but only a selected sample. Analysis of particular reading books is devoted to the general characteristics and context (author, declared associations with RVP ZV, illustrations, general structure of reading book, etc). In addition the reading books...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectčítankycs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectdruhý stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectročník 9cs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectliterární výchovacs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectotázkycs_CZ
dc.subjectúkolycs_CZ
dc.subjectBloomova taxonomiecs_CZ
dc.subjectPISAcs_CZ
dc.subjectAnalysisen_US
dc.subjectreading-booken_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subject2nd grade of elementary schoolen_US
dc.subject9th classen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectliterary educationen_US
dc.subjectreader's literacyen_US
dc.subjectquestionsen_US
dc.subjectexercisesen_US
dc.subjectBloom's taxonomyen_US
dc.subjectPISAen_US
dc.titleAnalýza úkolů v čítankách pro 9.ročník ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-06
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119065
dc.title.translatedAnalysis of exercises in reading-books for 9th class of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeHausenblas, Ondřej
dc.identifier.aleph001622062
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csRESUMÉ Podstatou diplomové práce bylo srovnat vybrané čítanky či pracovní sešity z hlediska doprovodných otázek a úkolů. Teoretickým východiskem byla charakteristika pubescentního čtenáře, ale také Bloomova taxonomie, typologie a výsledky v mezinárodním testování PISA apod. Práce se také zabývala čtenářskou gramotností. Její definice se v čase proměňuje. Čtenářská gramotnost se nezaměřuje pouze na znalosti, ale hraje důležitou roli i při začleňování do společnosti. Jedná se o komplex několika rovin (vztah ke čtení, doslovné porozumění, vysuzování, metakognice, sdílení a aplikace). Každá ze složek je nepostradatelná. Do analýzy bylo zařazeno pět čítanek pro 9. ročník ZŠ od různých nakladatelství (SPN, Nová škola, Fraus, Alter). Nejednalo se tak o reprezentativní rozbor celé nabídky současných čítanek, ale o vybraný vzorek. Dvě čítanky pocházejí od stejného nakladatelství SPN, ale každá představuje jiný přístup (starší z nich vychází ze školních osnov, novější se vztahuje již k výuce podle RVP ZV). Rozbor jednotlivých čítanek se nejprve věnovala obecné charakteristice a obecnému kontextu. (autor, zda je deklarována souvislost s RVP ZV, ilustrace, celková struktura čítanky apod.). Dále bylo na čítanky nahlíženo z pohledu zařazených textů. Závěrečnou částí byl rozbor otázek a úkolů zařazených v čítankách k...cs_CZ
uk.abstract.enRESUMÉ The essence of this thesis is to compare selected reading books or workbooks in terms of the accompanying questions and issues. The work is theoretically based on the characteristics of the pubescent reader and also Bloom's taxonomy, classification and results in international tests like PISA etc. The thesis is also examining the readers' literacy. Its definition is changing in time. Literacy is not only focusing on the knowledge, but also plays an important role in integrating into society. It is a complex of several dimensions (relationship to reading, literal understanding, deduction, metacognition, sharing and application). Each of the components is indispensable. Five reading books of the 9th year of elementary school from different publishers (SPN, New School, Fraus, Alter) were analyzed. Two reading books are published by SPN, but each represents a different approach (the older one is based on the school curriculum, newer relates to teaching according to the RVP ZV). It was not a representative analysis of the whole supply of current reading books, but only a selected sample. Analysis of particular reading books is devoted to the general characteristics and context (author, declared associations with RVP ZV, illustrations, general structure of reading book, etc). In addition the reading books...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990016220620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV