Show simple item record

Symbol, sign. Citations and use of work of art as a creative principle
dc.contributor.advisorVelíšek, Martin
dc.creatorFricová, Soňa
dc.date.accessioned2017-05-16T10:33:23Z
dc.date.available2017-05-16T10:33:23Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56260
dc.description.abstractPráce se zabývá postmoderním používáním symbolu a znaku. Vychází z ustálených definic hlavních pojmů ve spojení s výtvarným uměním, přičemž mapuje především prostor mezi slovem a obrazem, ale i odosobněnou polohu počítačově generovaných kódů. Didaktická část otevírá prostor pro práci se symbolem a znakem ve výtvarné výchově. Základní myšlenkou této práce je analytické a syntetické myšlení, znalost dějin umění ale i schopnost intelektuální fabulace. V praktické části jsou představeny práce zacházející s mnohovrstevnatým způsobem symbolického vyjadřování, formálně opět vycházející z postmoderního uvažování.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is dedicated to a postmodern use of symbol and sign. It is based on set definitions of major terms in the fine art and maps the space between a word and a picture as well as impersonal understanding of computer-generated codes. Didactic part enables to work with symbol and sign in art education. An analytical and syntactical thinking, the knowledge of the art history and the ability of intellectual fabrication are the basic ideas of the thesis. Art works, that use multilevel symbol expressions and are formally based on a postmodern thinking, are introduced in a practical part of the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSymbolcs_CZ
dc.subjectznakcs_CZ
dc.subjectautorský stylcs_CZ
dc.subjectcitace uměleckého dílacs_CZ
dc.subjectparafrázecs_CZ
dc.subjecttranspozicecs_CZ
dc.subjecttransformacecs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectvizuální gramotnostcs_CZ
dc.subjectsymbolen_US
dc.subjectsignen_US
dc.subjectauthor's styleen_US
dc.subjectciting the work of arten_US
dc.subjectparaphraseen_US
dc.subjecttranspositionen_US
dc.subjecttransformationen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectvisual literacyen_US
dc.titleSymbol, znak. Citace a používání uměleckého díla jako tvůrčí principcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-11
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119339
dc.title.translatedSymbol, sign. Citations and use of work of art as a creative principleen_US
dc.contributor.refereeBláha, Jaroslav
dc.identifier.aleph001623102
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Health Education - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy výchova ke zdraví - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy výchova ke zdraví - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Health Education - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá postmoderním používáním symbolu a znaku. Vychází z ustálených definic hlavních pojmů ve spojení s výtvarným uměním, přičemž mapuje především prostor mezi slovem a obrazem, ale i odosobněnou polohu počítačově generovaných kódů. Didaktická část otevírá prostor pro práci se symbolem a znakem ve výtvarné výchově. Základní myšlenkou této práce je analytické a syntetické myšlení, znalost dějin umění ale i schopnost intelektuální fabulace. V praktické části jsou představeny práce zacházející s mnohovrstevnatým způsobem symbolického vyjadřování, formálně opět vycházející z postmoderního uvažování.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is dedicated to a postmodern use of symbol and sign. It is based on set definitions of major terms in the fine art and maps the space between a word and a picture as well as impersonal understanding of computer-generated codes. Didactic part enables to work with symbol and sign in art education. An analytical and syntactical thinking, the knowledge of the art history and the ability of intellectual fabrication are the basic ideas of the thesis. Art works, that use multilevel symbol expressions and are formally based on a postmodern thinking, are introduced in a practical part of the thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV