Zobrazit minimální záznam

Conceptualization of quality of drawings by older school age authors
dc.contributor.advisorKlusák, Miroslav
dc.creatorMichálková, Anna
dc.date.accessioned2017-05-16T10:01:14Z
dc.date.available2017-05-16T10:01:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56129
dc.description.abstractv ČJ Práce se věnuje otázce, jak autoři staršího školního věku konceptualizují kvalitu kresby. Abych získala odpovědi na tyto otázky, uskutečnila jsem výzkum na druhém stupni základní školy mezi žáky páté a osmé třídy. Žákům byl zadán úkol nakreslit pána a strom, následně jsem s žáky o jejich kresbách vedla rozhovory. Pro analýzu rozhovorů jsem si vybrala systém kritérií vymezených Janem Slavíkem, kde jednotlivá kritéria odpovídají pojmům, v jakých mohou žáci uvažovat. Tento systém mi umožnil uchopit pojmovou strukturu mých žáků. Pomocí analýzy kritérií, která žáci používali, jsem sledovala otázku vývojové gradace a dospěla ke zjištění, že rozdíl v četnosti používání kritérií mezi žáky páté a osmé třídy není nijak markantní. Rozdíl mezi žáky těchto tříd pozoruji v šíři jimi používaných kritérií, přičemž mladší žáci používají kritéria ve větší míře jejich různosti. Pro hlubší analýzu jsem zavedla dimenze k určitým kritériím, která žáci používali rozdílným způsobem. Výsledkem mých zjištění je podoba, ve které žáci nakládají s kritérii a jejich dimenzemi, nakolik a jakým způsobem určitá kritéria používají. Jako související jev stojící za vesměs negativním vymezením kresby žáků osmé třídy, se ukázala být krize výtvarného projevu. Toto zjištění srovnávám s příslušnou literaturou a vyjádřením učitelek...cs_CZ
dc.description.abstractv AJ The thesis deals with a question of how the students of the fifth to the eight grade of a primary school conceptualise quality of a drawing artwork. To obtain answers to these questions I conducted a research among primary school students between the fifth and the eighth grade. The pupils were given a task to draw a man and a tree; the created pictures were afterwards a subject of my interviews with the pupils. To analyse the interwiews I used Jan Slavík's criteria. Each of them corresponds to a notion which can be a part of students' reasoning structure. This system enabled me to understand the reasoning concept of the students participating in my research. In the analysis of the students' criteria I was concerned with a question of developmental gradation and came to the conclusion that the difference in frequency in using of criteria among pupils of the fifth and the eighth grade is not remarkable. I observed a difference between pupils of these classes in an amplitude of the used criteria and found out, that younger students use the criteria to a greater degree of diversity. In order to be able to assess the drawings objectively, some of the critiera were specified by certain dimensions. My findings show the paradigm of applying individual criteria together with their dimensions and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkresbacs_CZ
dc.subjectkvalita kresbycs_CZ
dc.subjectkrize výtvarného projevucs_CZ
dc.subjectpojmová strukturacs_CZ
dc.subjectvývojová gradacecs_CZ
dc.subjectdrawingen_US
dc.subjectquality artworken_US
dc.subjectthe crisis of artistic expressionen_US
dc.subjectconceptual structureen_US
dc.subjectdevelopmental gradationen_US
dc.titleKonceptualizace kvalit kresby autory staršího školního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-18
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121727
dc.title.translatedConceptualization of quality of drawings by older school age authorsen_US
dc.contributor.refereeKučera, Miloš
dc.identifier.aleph001601444
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csv ČJ Práce se věnuje otázce, jak autoři staršího školního věku konceptualizují kvalitu kresby. Abych získala odpovědi na tyto otázky, uskutečnila jsem výzkum na druhém stupni základní školy mezi žáky páté a osmé třídy. Žákům byl zadán úkol nakreslit pána a strom, následně jsem s žáky o jejich kresbách vedla rozhovory. Pro analýzu rozhovorů jsem si vybrala systém kritérií vymezených Janem Slavíkem, kde jednotlivá kritéria odpovídají pojmům, v jakých mohou žáci uvažovat. Tento systém mi umožnil uchopit pojmovou strukturu mých žáků. Pomocí analýzy kritérií, která žáci používali, jsem sledovala otázku vývojové gradace a dospěla ke zjištění, že rozdíl v četnosti používání kritérií mezi žáky páté a osmé třídy není nijak markantní. Rozdíl mezi žáky těchto tříd pozoruji v šíři jimi používaných kritérií, přičemž mladší žáci používají kritéria ve větší míře jejich různosti. Pro hlubší analýzu jsem zavedla dimenze k určitým kritériím, která žáci používali rozdílným způsobem. Výsledkem mých zjištění je podoba, ve které žáci nakládají s kritérii a jejich dimenzemi, nakolik a jakým způsobem určitá kritéria používají. Jako související jev stojící za vesměs negativním vymezením kresby žáků osmé třídy, se ukázala být krize výtvarného projevu. Toto zjištění srovnávám s příslušnou literaturou a vyjádřením učitelek...cs_CZ
uk.abstract.env AJ The thesis deals with a question of how the students of the fifth to the eight grade of a primary school conceptualise quality of a drawing artwork. To obtain answers to these questions I conducted a research among primary school students between the fifth and the eighth grade. The pupils were given a task to draw a man and a tree; the created pictures were afterwards a subject of my interviews with the pupils. To analyse the interwiews I used Jan Slavík's criteria. Each of them corresponds to a notion which can be a part of students' reasoning structure. This system enabled me to understand the reasoning concept of the students participating in my research. In the analysis of the students' criteria I was concerned with a question of developmental gradation and came to the conclusion that the difference in frequency in using of criteria among pupils of the fifth and the eighth grade is not remarkable. I observed a difference between pupils of these classes in an amplitude of the used criteria and found out, that younger students use the criteria to a greater degree of diversity. In order to be able to assess the drawings objectively, some of the critiera were specified by certain dimensions. My findings show the paradigm of applying individual criteria together with their dimensions and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016014440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV