dc.contributor.advisor | Ženíšek, Jakub | |
dc.creator | Míčková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T09:59:17Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T09:59:17Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/56122 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce porovnává trilogii Hladové hry s klasickými dystopickými díly. Práce je rozdělena do třech částí. V první části je charakterizován žánr dystopie a jeho hlavní rysy, které jsou ve druhé části demonstrovány na třech klasických dystopických dílech dvacátého století. Třetí část analyzuje samotnou trilogii Hladové hry, zjišťuje co má tato trilogie společného s klasickými dystopiemi a v jakém ohledu je inovativní. Práce je zakončena shrnutím nejdůležitějších poznatků a obsahuje můj názor na zařazení Hladových her k dystopickému žánru. Klíčová slova: Dystopie, antiutopie, Hladové hry, 1984, My, Překrásný nový svět, Collins. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is focused on how the Hunger Games trilogy compares to classic dystopian works. It is divided into three sections. First, the definition and major features of the dystopian genre are presented. Then I discuss how they are demonstrated in three classic dystopias. The third section focuses on the analysis of the Hunger Games trilogy, as I investigate all the things that are similar to the classics and how they are also innovative. Finally, I summarize the conclusion and decide on a legitimate interpretation of The Hunger Games in dystopian genre. Key Words: Dystopia, anti-utopia, The Hunger Games, 1984, We, Brave New World, Collins. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Dystopie | cs_CZ |
dc.subject | antiutopie | cs_CZ |
dc.subject | Hladové hry | cs_CZ |
dc.subject | 1984 | cs_CZ |
dc.subject | My | cs_CZ |
dc.subject | Překrásný nový svět | cs_CZ |
dc.subject | Collins | cs_CZ |
dc.subject | Dystopia | en_US |
dc.subject | anti-utopia | en_US |
dc.subject | The Hunger Games | en_US |
dc.subject | 1984 | en_US |
dc.subject | We | en_US |
dc.subject | Brave New World | en_US |
dc.subject | Collins | en_US |
dc.title | The Hunger Games Trilogy in Comparison with Classic Dystopian Novels | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-21 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 132380 | |
dc.title.translated | Trilogie Hladové hry v porovnání s klasickými dystopickými romány | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Topolovská, Tereza | |
dc.identifier.aleph | 001625006 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language Oriented at Education - Czech Language Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Český jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Český jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language Oriented at Education - Czech Language Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce porovnává trilogii Hladové hry s klasickými dystopickými díly. Práce je rozdělena do třech částí. V první části je charakterizován žánr dystopie a jeho hlavní rysy, které jsou ve druhé části demonstrovány na třech klasických dystopických dílech dvacátého století. Třetí část analyzuje samotnou trilogii Hladové hry, zjišťuje co má tato trilogie společného s klasickými dystopiemi a v jakém ohledu je inovativní. Práce je zakončena shrnutím nejdůležitějších poznatků a obsahuje můj názor na zařazení Hladových her k dystopickému žánru. Klíčová slova: Dystopie, antiutopie, Hladové hry, 1984, My, Překrásný nový svět, Collins. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is focused on how the Hunger Games trilogy compares to classic dystopian works. It is divided into three sections. First, the definition and major features of the dystopian genre are presented. Then I discuss how they are demonstrated in three classic dystopias. The third section focuses on the analysis of the Hunger Games trilogy, as I investigate all the things that are similar to the classics and how they are also innovative. Finally, I summarize the conclusion and decide on a legitimate interpretation of The Hunger Games in dystopian genre. Key Words: Dystopia, anti-utopia, The Hunger Games, 1984, We, Brave New World, Collins. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016250060106986 | |