Zobrazit minimální záznam

Identity in Parents of Children with Autism Spectrum Disorder Based on Interviews with Parents
dc.contributor.advisorSotáková, Hana
dc.creatorČečrdlová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-16T09:54:13Z
dc.date.available2017-05-16T09:54:13Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56100
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá rodičovskou identitou rodičů dítěte s poruchou autistického spektra a faktory, jež ovlivňují zvládání této náročné životní situace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část tvoří dva na sebe navazující oddíly. První je zaměřen na hlavní mezníky historie pojmu autismus, vývoj poznatků v oblasti etiologie a také na základní charakteristiky této diagnózy. Tyto informace jsou v práci z důvodu bližšího poznání, co autismus znamená a pro lepší pochopení, čím si tedy rodiče autistických dětí procházejí. Druhý oddíl se věnuje identitě rodičů zdravých dětí, jejímu vývoji, ale také rodičovské identitě rodičů dítěte s postižením. Zde je kladen důraz na faktory, jež mají vliv na přijetí diagnózy a vyrovnání se s touto skutečností. Empirickou část tvoří poznatky z kvalitativní studie. Jako metoda výzkumu byl zvolen polostrukturovaný rozhovor, který jsme vedli s rodiči autistických dětí ve třech různých rodinách. Cílem práce je popsat faktory ovlivňující rodičovskou identitu rodičů dítěte s poruchou autistického spektra a jejich následná komparace s dosud známými teoretickými podklady, to vše na základě reálných výpovědí rodičů. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, diagnostika, vývoj, postoj k dítěti, přijetí, rodičovská identitacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on parents of children with autism spectrum disorder, their parental identity and the factors that affect coping with this difficult situation. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of two consecutive sections. The first section describes the main milestones in the history of autism concept, the development of etiology knowledge and the essential characteristics of mentioned diagnosis. This information is contained for the better understanding of what autism means and what are the parents of autistic children going through. The second section is devoted to the healthy children parents identity, its development, but also parental identity of disabled children parents. The focus is on the factors that affect the acceptance of diagnosis and coping with this fact. The empirical part consists of a qualitative study findings. As a method of research was used semi-structured interview, which we realized with the parents of autistic children in three different families. The goal is to describe the factors that impact parental identity of autistic child parents and to compare it with the known theoretical evidences, all based on real parental reports. Keywords: Autism spectrum disorders, diagnostics, development, attitude to child,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPoruchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectpostoj k dítětics_CZ
dc.subjectpřijetícs_CZ
dc.subjectrodičovská identitacs_CZ
dc.subjectAutism spectrum disordersen_US
dc.subjectDiagnosisen_US
dc.subjectDevelopmenten_US
dc.subjectAttitude to childen_US
dc.subjectAcceptanceen_US
dc.subjectParental identityen_US
dc.titleIdentita rodičů dítěte s poruchou autistického spektra na základě rozhovorů s rodičics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-21
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121556
dc.title.translatedIdentity in Parents of Children with Autism Spectrum Disorder Based on Interviews with Parentsen_US
dc.contributor.refereeValentová, Lidmila
dc.identifier.aleph001603131
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá rodičovskou identitou rodičů dítěte s poruchou autistického spektra a faktory, jež ovlivňují zvládání této náročné životní situace. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část tvoří dva na sebe navazující oddíly. První je zaměřen na hlavní mezníky historie pojmu autismus, vývoj poznatků v oblasti etiologie a také na základní charakteristiky této diagnózy. Tyto informace jsou v práci z důvodu bližšího poznání, co autismus znamená a pro lepší pochopení, čím si tedy rodiče autistických dětí procházejí. Druhý oddíl se věnuje identitě rodičů zdravých dětí, jejímu vývoji, ale také rodičovské identitě rodičů dítěte s postižením. Zde je kladen důraz na faktory, jež mají vliv na přijetí diagnózy a vyrovnání se s touto skutečností. Empirickou část tvoří poznatky z kvalitativní studie. Jako metoda výzkumu byl zvolen polostrukturovaný rozhovor, který jsme vedli s rodiči autistických dětí ve třech různých rodinách. Cílem práce je popsat faktory ovlivňující rodičovskou identitu rodičů dítěte s poruchou autistického spektra a jejich následná komparace s dosud známými teoretickými podklady, to vše na základě reálných výpovědí rodičů. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, diagnostika, vývoj, postoj k dítěti, přijetí, rodičovská identitacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on parents of children with autism spectrum disorder, their parental identity and the factors that affect coping with this difficult situation. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of two consecutive sections. The first section describes the main milestones in the history of autism concept, the development of etiology knowledge and the essential characteristics of mentioned diagnosis. This information is contained for the better understanding of what autism means and what are the parents of autistic children going through. The second section is devoted to the healthy children parents identity, its development, but also parental identity of disabled children parents. The focus is on the factors that affect the acceptance of diagnosis and coping with this fact. The empirical part consists of a qualitative study findings. As a method of research was used semi-structured interview, which we realized with the parents of autistic children in three different families. The goal is to describe the factors that impact parental identity of autistic child parents and to compare it with the known theoretical evidences, all based on real parental reports. Keywords: Autism spectrum disorders, diagnostics, development, attitude to child,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016031310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV