dc.contributor.advisor | Hříbková, Lenka | |
dc.creator | Votrubová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T09:51:26Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T09:51:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/56087 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá vstupem nadaného nešestiletého dítěte do školy. Cílem bakalářské práce je identifikovat pozitivní a negativní momenty adaptace nadaného nešestiletého dítěte na školu. Ve svém vlastním výzkumném projektu se zaměřuji na tyto výzkumné otázky: 1. Jak se nešestileté dítě adaptuje v první třídě jako sociální skupině? 2. Jak nešestileté dítě v první třídě zvládá nároky učení? Úkolem je zaznamenat osobnostní zvláštnosti a sociální projevy nadaného dítěte a uvést je do vztahu se školním vyučováním. Zajímá mě rovněž adaptace sledovaného dítěte na nové prostředí, školní práci, učitelku a vrstevnickou skupinu. Metodou sběru dat je pozorování dítěte ve třídě v období září-prosinec 2011 (pozorovala jsem celkem 30 vyučovacích hodin) a rozhovory s třídní učitelkou, nadaným dítětem a jeho rodiči. Data byla zpracována kvalitativně, použila jsem přístup zakotvené teorie. Získané nálezy analyzuji a konfrontuji s odbornou literaturou. Analýza dat ukázala, že sledované dítě zvládá nároky učení dobře a že v této souvislosti bylo předčasné zaškolení vhodné. Z výzkumu dále vyplynulo, že se nadané nešestileté dítě v první třídě jako sociální skupině adaptuje dobře, byť s určitými menšími problémy. Nejvýraznějším zjištěním v rámci výzkumu byl fakt, že je velmi důležité pro nadané dítě vybírat... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis presents a case study of a gifted child under six years old entering a school. The aim is to identify the positive and negative aspects of a child's adaptation to school. My project focuses on the following research questions: 1. How a child under six years old adapts to a social group in the first class? 2. How does a child under six years old manage the demands of learning in the first class? To this purpose, I record the personality traits and social manifestations of the gifted child and relate them to the school teaching. Furthermore, I monitor the child's adaptation to the new environment, school work, teacher and peers. In the given case study, I observed the child in the classroom during the period September to December 2011 (in total 30 teaching hours) and conducted interviews with the classroom teacher, gifted child, and his parents. The data were processed qualitatively using grounded theory approach. The obtained findings were further analysed and confronted with the scientific literature. Data analysis showed that the observed child managed the learning requirements well and that his case resulted in successful premature training. The research also showed that the gifted child under six years old adapts well to the first grade social group, despite some minor... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | nadání | cs_CZ |
dc.subject | vstup nadaného dítěte do školy | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | třídní skupina | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | adaptace | cs_CZ |
dc.subject | problémy | cs_CZ |
dc.subject | gift | en_US |
dc.subject | gifted child under six years old entering a school | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.subject | class group | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | adaptation | en_US |
dc.subject | problems | en_US |
dc.title | Vstup nadaného dítěte do školy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-21 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 106094 | |
dc.title.translated | Enter a Gifted Child to School | en_US |
dc.contributor.referee | Trpišovská, Dobromila | |
dc.identifier.aleph | 001603130 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá vstupem nadaného nešestiletého dítěte do školy. Cílem bakalářské práce je identifikovat pozitivní a negativní momenty adaptace nadaného nešestiletého dítěte na školu. Ve svém vlastním výzkumném projektu se zaměřuji na tyto výzkumné otázky: 1. Jak se nešestileté dítě adaptuje v první třídě jako sociální skupině? 2. Jak nešestileté dítě v první třídě zvládá nároky učení? Úkolem je zaznamenat osobnostní zvláštnosti a sociální projevy nadaného dítěte a uvést je do vztahu se školním vyučováním. Zajímá mě rovněž adaptace sledovaného dítěte na nové prostředí, školní práci, učitelku a vrstevnickou skupinu. Metodou sběru dat je pozorování dítěte ve třídě v období září-prosinec 2011 (pozorovala jsem celkem 30 vyučovacích hodin) a rozhovory s třídní učitelkou, nadaným dítětem a jeho rodiči. Data byla zpracována kvalitativně, použila jsem přístup zakotvené teorie. Získané nálezy analyzuji a konfrontuji s odbornou literaturou. Analýza dat ukázala, že sledované dítě zvládá nároky učení dobře a že v této souvislosti bylo předčasné zaškolení vhodné. Z výzkumu dále vyplynulo, že se nadané nešestileté dítě v první třídě jako sociální skupině adaptuje dobře, byť s určitými menšími problémy. Nejvýraznějším zjištěním v rámci výzkumu byl fakt, že je velmi důležité pro nadané dítě vybírat... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis presents a case study of a gifted child under six years old entering a school. The aim is to identify the positive and negative aspects of a child's adaptation to school. My project focuses on the following research questions: 1. How a child under six years old adapts to a social group in the first class? 2. How does a child under six years old manage the demands of learning in the first class? To this purpose, I record the personality traits and social manifestations of the gifted child and relate them to the school teaching. Furthermore, I monitor the child's adaptation to the new environment, school work, teacher and peers. In the given case study, I observed the child in the classroom during the period September to December 2011 (in total 30 teaching hours) and conducted interviews with the classroom teacher, gifted child, and his parents. The data were processed qualitatively using grounded theory approach. The obtained findings were further analysed and confronted with the scientific literature. Data analysis showed that the observed child managed the learning requirements well and that his case resulted in successful premature training. The research also showed that the gifted child under six years old adapts well to the first grade social group, despite some minor... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016031300106986 | |