Zobrazit minimální záznam

Enter a Gifted Child to School
dc.contributor.advisorHříbková, Lenka
dc.creatorVotrubová, Alena
dc.date.accessioned2017-05-16T09:51:26Z
dc.date.available2017-05-16T09:51:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56087
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vstupem nadaného nešestiletého dítěte do školy. Cílem bakalářské práce je identifikovat pozitivní a negativní momenty adaptace nadaného nešestiletého dítěte na školu. Ve svém vlastním výzkumném projektu se zaměřuji na tyto výzkumné otázky: 1. Jak se nešestileté dítě adaptuje v první třídě jako sociální skupině? 2. Jak nešestileté dítě v první třídě zvládá nároky učení? Úkolem je zaznamenat osobnostní zvláštnosti a sociální projevy nadaného dítěte a uvést je do vztahu se školním vyučováním. Zajímá mě rovněž adaptace sledovaného dítěte na nové prostředí, školní práci, učitelku a vrstevnickou skupinu. Metodou sběru dat je pozorování dítěte ve třídě v období září-prosinec 2011 (pozorovala jsem celkem 30 vyučovacích hodin) a rozhovory s třídní učitelkou, nadaným dítětem a jeho rodiči. Data byla zpracována kvalitativně, použila jsem přístup zakotvené teorie. Získané nálezy analyzuji a konfrontuji s odbornou literaturou. Analýza dat ukázala, že sledované dítě zvládá nároky učení dobře a že v této souvislosti bylo předčasné zaškolení vhodné. Z výzkumu dále vyplynulo, že se nadané nešestileté dítě v první třídě jako sociální skupině adaptuje dobře, byť s určitými menšími problémy. Nejvýraznějším zjištěním v rámci výzkumu byl fakt, že je velmi důležité pro nadané dítě vybírat...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis presents a case study of a gifted child under six years old entering a school. The aim is to identify the positive and negative aspects of a child's adaptation to school. My project focuses on the following research questions: 1. How a child under six years old adapts to a social group in the first class? 2. How does a child under six years old manage the demands of learning in the first class? To this purpose, I record the personality traits and social manifestations of the gifted child and relate them to the school teaching. Furthermore, I monitor the child's adaptation to the new environment, school work, teacher and peers. In the given case study, I observed the child in the classroom during the period September to December 2011 (in total 30 teaching hours) and conducted interviews with the classroom teacher, gifted child, and his parents. The data were processed qualitatively using grounded theory approach. The obtained findings were further analysed and confronted with the scientific literature. Data analysis showed that the observed child managed the learning requirements well and that his case resulted in successful premature training. The research also showed that the gifted child under six years old adapts well to the first grade social group, despite some minor...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectvstup nadaného dítěte do školycs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjecttřídní skupinacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectproblémycs_CZ
dc.subjectgiften_US
dc.subjectgifted child under six years old entering a schoolen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectclass groupen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectproblemsen_US
dc.titleVstup nadaného dítěte do školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-21
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106094
dc.title.translatedEnter a Gifted Child to Schoolen_US
dc.contributor.refereeTrpišovská, Dobromila
dc.identifier.aleph001603130
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá vstupem nadaného nešestiletého dítěte do školy. Cílem bakalářské práce je identifikovat pozitivní a negativní momenty adaptace nadaného nešestiletého dítěte na školu. Ve svém vlastním výzkumném projektu se zaměřuji na tyto výzkumné otázky: 1. Jak se nešestileté dítě adaptuje v první třídě jako sociální skupině? 2. Jak nešestileté dítě v první třídě zvládá nároky učení? Úkolem je zaznamenat osobnostní zvláštnosti a sociální projevy nadaného dítěte a uvést je do vztahu se školním vyučováním. Zajímá mě rovněž adaptace sledovaného dítěte na nové prostředí, školní práci, učitelku a vrstevnickou skupinu. Metodou sběru dat je pozorování dítěte ve třídě v období září-prosinec 2011 (pozorovala jsem celkem 30 vyučovacích hodin) a rozhovory s třídní učitelkou, nadaným dítětem a jeho rodiči. Data byla zpracována kvalitativně, použila jsem přístup zakotvené teorie. Získané nálezy analyzuji a konfrontuji s odbornou literaturou. Analýza dat ukázala, že sledované dítě zvládá nároky učení dobře a že v této souvislosti bylo předčasné zaškolení vhodné. Z výzkumu dále vyplynulo, že se nadané nešestileté dítě v první třídě jako sociální skupině adaptuje dobře, byť s určitými menšími problémy. Nejvýraznějším zjištěním v rámci výzkumu byl fakt, že je velmi důležité pro nadané dítě vybírat...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis presents a case study of a gifted child under six years old entering a school. The aim is to identify the positive and negative aspects of a child's adaptation to school. My project focuses on the following research questions: 1. How a child under six years old adapts to a social group in the first class? 2. How does a child under six years old manage the demands of learning in the first class? To this purpose, I record the personality traits and social manifestations of the gifted child and relate them to the school teaching. Furthermore, I monitor the child's adaptation to the new environment, school work, teacher and peers. In the given case study, I observed the child in the classroom during the period September to December 2011 (in total 30 teaching hours) and conducted interviews with the classroom teacher, gifted child, and his parents. The data were processed qualitatively using grounded theory approach. The obtained findings were further analysed and confronted with the scientific literature. Data analysis showed that the observed child managed the learning requirements well and that his case resulted in successful premature training. The research also showed that the gifted child under six years old adapts well to the first grade social group, despite some minor...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016031300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV