Zobrazit minimální záznam

Metaphor in poetry of the "metaphysical poet" Bian Zhilin
dc.contributor.advisorLomová, Olga
dc.creatorKapounová, Karina
dc.date.accessioned2017-05-16T09:47:38Z
dc.date.available2017-05-16T09:47:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56071
dc.description.abstractpráce Cílem této bakalářské práce je analýza Bian Zhilinových metafor v raných sbírkách Rybí oči (Yumu ji 鱼 目 集 ) a Tráva tří podzimů (Sanqiu cao 三 秋 草 ). Na základě tohoto rozboru se snažíme odpovědět na otázky, nakolik Bian Zhilinova metaforika odpovídá hypotéze o tvořivosti moderní metafory a zda-li existují analogie mezi metaforami v jeho díle a metaforami v díle francouzských symbolistů. Dále se práce zabývá také shodami a rozdíly Bian Zhilinovy metaforiky a metaforiky tradiční čínské poezie. Po uvedení do tématu se ve druhé kapitole věnujeme životu Bian Zhilina, který v některých aspektech předznamenává jeho tvorbu, a historickému pozadí jeho života. Zaměřujeme se především na vývoj literatury. Ve třetí kapitole jsou rozebrány přístupy k metafoře, které budou využity ve čtvrté části, která je analytická. Čtvrtá kapitola je jádrem práce a obsahuje pět pododdílů. V každém z nich se snažíme na základě citovaných básní a jejich překladů charakterizovat jednotlivá témata (osobní a obecné symboly, synestézie, personifikace, zdroje metaforiky a vztah mezi prostředkem a předmětem metafory) a vztáhnout tuto analýzu k počátečním hypotézám o tvořivosti moderní metafory a k předpokladu, že metafory v Bian Zhilinových básních jsou částečně analogické k metaforám, jak je tvořili francouzští symbolisté. V...cs_CZ
dc.description.abstractThesis abstract The main aim of this thesis is the analysis of Bian Zhilin's metaphors in his early collections Fish Eyes (Yumu ji 鱼目集) and Leaves of Three Autumns (Sanqiu cao 三秋草). On the basis of this analysis we try to answer some questions - to what extent the Bian Zhilin's imagery relates to the hypothesis about the creativity of modern metaphors, whether there is an analogy with the metaphors in French symbolist's pieces. We will also focus on correspondences and differences between Bian Zhilin's metaphors and metaphor in traditional Chinese poetry. In the second chapter we deal with the Bian Zhilin's life which in some aspects marks his future work and we are engaged in the historical background of his life, too. Above all we focus on the development of literature. The approaches to metaphors, which are used in the fourth analytical part, are analysed in the third chapter. The fourth chapter is the core of this essay and it contains five subsections. On the basis of the cited poems and their translations we strive to characterise individual topics (personal and general symbols, synesthesia, personification, sources of imagery and the relation between the tenor and vehicle of the metaphor) and relate this analysis to the initial hypothesis about the creativity of modern metaphors and the presumption...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectBian Zhilincs_CZ
dc.subjectmoderní čínská poeziecs_CZ
dc.subjectmetaforacs_CZ
dc.subjectsbírka Tráva tří podzimů (Sanqiu cao 三秋草)cs_CZ
dc.subjectsbírka Rybí oči (Yumu ji 鱼目集)cs_CZ
dc.subjectBian Zhilinen_US
dc.subjectmodern Chinese poetryen_US
dc.subjectmetaphoren_US
dc.subjectcollection Leaves of Three Autumns (Sanqiu cao 三秋草)en_US
dc.subjectcollection Fish Eyes (Yumu ji 鱼目集)en_US
dc.titleZpůsob práce s metaforou v díle "metafyzického básníka" Bian Zhilinacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-13
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124594
dc.title.translatedMetaphor in poetry of the "metaphysical poet" Bian Zhilinen_US
dc.contributor.refereeAndrš, Dušan
dc.identifier.aleph001625071
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChinese Studiesen_US
thesis.degree.disciplineSinologiecs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSinologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enChinese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cspráce Cílem této bakalářské práce je analýza Bian Zhilinových metafor v raných sbírkách Rybí oči (Yumu ji 鱼 目 集 ) a Tráva tří podzimů (Sanqiu cao 三 秋 草 ). Na základě tohoto rozboru se snažíme odpovědět na otázky, nakolik Bian Zhilinova metaforika odpovídá hypotéze o tvořivosti moderní metafory a zda-li existují analogie mezi metaforami v jeho díle a metaforami v díle francouzských symbolistů. Dále se práce zabývá také shodami a rozdíly Bian Zhilinovy metaforiky a metaforiky tradiční čínské poezie. Po uvedení do tématu se ve druhé kapitole věnujeme životu Bian Zhilina, který v některých aspektech předznamenává jeho tvorbu, a historickému pozadí jeho života. Zaměřujeme se především na vývoj literatury. Ve třetí kapitole jsou rozebrány přístupy k metafoře, které budou využity ve čtvrté části, která je analytická. Čtvrtá kapitola je jádrem práce a obsahuje pět pododdílů. V každém z nich se snažíme na základě citovaných básní a jejich překladů charakterizovat jednotlivá témata (osobní a obecné symboly, synestézie, personifikace, zdroje metaforiky a vztah mezi prostředkem a předmětem metafory) a vztáhnout tuto analýzu k počátečním hypotézám o tvořivosti moderní metafory a k předpokladu, že metafory v Bian Zhilinových básních jsou částečně analogické k metaforám, jak je tvořili francouzští symbolisté. V...cs_CZ
uk.abstract.enThesis abstract The main aim of this thesis is the analysis of Bian Zhilin's metaphors in his early collections Fish Eyes (Yumu ji 鱼目集) and Leaves of Three Autumns (Sanqiu cao 三秋草). On the basis of this analysis we try to answer some questions - to what extent the Bian Zhilin's imagery relates to the hypothesis about the creativity of modern metaphors, whether there is an analogy with the metaphors in French symbolist's pieces. We will also focus on correspondences and differences between Bian Zhilin's metaphors and metaphor in traditional Chinese poetry. In the second chapter we deal with the Bian Zhilin's life which in some aspects marks his future work and we are engaged in the historical background of his life, too. Above all we focus on the development of literature. The approaches to metaphors, which are used in the fourth analytical part, are analysed in the third chapter. The fourth chapter is the core of this essay and it contains five subsections. On the basis of the cited poems and their translations we strive to characterise individual topics (personal and general symbols, synesthesia, personification, sources of imagery and the relation between the tenor and vehicle of the metaphor) and relate this analysis to the initial hypothesis about the creativity of modern metaphors and the presumption...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
dc.identifier.lisID990016250710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV