dc.contributor.advisor | Kulka, Tomáš | |
dc.creator | Mikešová, Marcela | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T09:33:03Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T09:33:03Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/56019 | |
dc.description.abstract | Předložená práce se věnuje institucionální definici umění amerického filozofa George Dickieho. Dickie vztahuje definici umění ke kulturním, sociálním a historickým podmínkám a staví ji na uvědomění si kontextuálního rámce tzv. světa umění. Práce mapuje kořeny myšlenkového pozadí Dickieho teorie, její vlastní podobu a kritickou reflexi jejích nedostatků. V první části práce představíme několik autorů, jež vytvořili teoretické podhoubí Dickieho teorie, a to i s přihlédnutím k anti-esencialistické teorii umění. Nastíníme základní principy samotné Dickieho institucionální teorie a nakonec poukážeme na zásadní problematická místa vztahového pojetí umění. Klíčová slova svět umění, institucionální analýza, udělení statusu, kandidát na hodnocení | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with George Dickie's institutional theory (IT) of art. Dickie provides a definition of art which relates art to cultural, social and historical conditions. His definition is based on realizing the contextual framework of so-called Artworld. The thesis maps the intellectual background of Dickie's theory, analyzes its form, and provides a critical reflection of its shortcomings. In the first part we introduce several authors, whose work forms the theoretical background for the Dickie's theory, including anti-essencialism. We will outline the basic principles of the IT and, finally, we will point out the major problematic issues of his relational theory of art. Keywords artworld, institutional analysis, conferring status, candidate for appreciation | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | institucionální teorie | cs_CZ |
dc.subject | svět umění | cs_CZ |
dc.subject | kulturně-sociální kontext | cs_CZ |
dc.subject | proceduralismus | cs_CZ |
dc.subject | udělení statusu | cs_CZ |
dc.subject | kandidát na hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | anti-esencialismus | cs_CZ |
dc.subject | institutional theory | en_US |
dc.subject | artworld,cultural-sociological context | en_US |
dc.subject | proceduralism | en_US |
dc.subject | conferring of the status | en_US |
dc.subject | candidate for appreciation | en_US |
dc.subject | anti-esencialism | en_US |
dc.title | Definice umění | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-10 | |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 93541 | |
dc.title.translated | Definitions of Art | en_US |
dc.contributor.referee | Kubalík, Štěpán | |
dc.identifier.aleph | 001625068 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předložená práce se věnuje institucionální definici umění amerického filozofa George Dickieho. Dickie vztahuje definici umění ke kulturním, sociálním a historickým podmínkám a staví ji na uvědomění si kontextuálního rámce tzv. světa umění. Práce mapuje kořeny myšlenkového pozadí Dickieho teorie, její vlastní podobu a kritickou reflexi jejích nedostatků. V první části práce představíme několik autorů, jež vytvořili teoretické podhoubí Dickieho teorie, a to i s přihlédnutím k anti-esencialistické teorii umění. Nastíníme základní principy samotné Dickieho institucionální teorie a nakonec poukážeme na zásadní problematická místa vztahového pojetí umění. Klíčová slova svět umění, institucionální analýza, udělení statusu, kandidát na hodnocení | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with George Dickie's institutional theory (IT) of art. Dickie provides a definition of art which relates art to cultural, social and historical conditions. His definition is based on realizing the contextual framework of so-called Artworld. The thesis maps the intellectual background of Dickie's theory, analyzes its form, and provides a critical reflection of its shortcomings. In the first part we introduce several authors, whose work forms the theoretical background for the Dickie's theory, including anti-essencialism. We will outline the basic principles of the IT and, finally, we will point out the major problematic issues of his relational theory of art. Keywords artworld, institutional analysis, conferring status, candidate for appreciation | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016250680106986 | |